Beantwoord

Rizzoli & Isles


Ik had een serieopname geprogrammeerd van Rizzoli&Isles en tot deze week (dinsdag 21 juni 2016) ging alles goed. Tot er geen opnames meer bijkwamen. Opnieuw proberen te op te nemen (enkele aflevering en serieopname) maar niks lukt.
Decoder al meermaals herstart (aan-af-knop, stekker uittrekken)
Ik ben radeloos... Help?
icon

Beste antwoord door AndyM 28 June 2016, 15:51

Bekijk origineel

23 reacties

ik heb dit nog niet zelf getest maar kan je dit niet in orde krijgen al je de optie aantal opnames verandert want je kan kiezen tussen 1 , 10 of allen
Reputatie 2
Badge
Ja, ik heb hetzelfde frustrerende fenomeen vastgesteld. Herstarten heeft geen zin.
In de vooravond is het blijkbaar onmogelijk geworden om Rizzol&Isles nog op te nemen - noch eenmalig, noch als serie.
Ik vermoed dat de functie "opnemen"/"serieopname" de pedalen volledig kwijtraakt, omdat Vijf het nodig acht om in de loop van de namiddag veel te veel afleveringen uit verschillende jaargangen van R&I uit te zenden.
Het zit zo: in de vooravond, omstreeks 18:20, is er een aflevering van jaargang 6.
Die bewuste aflevering wordt dan 's anderendaags (of op maandag, als het de aflevering van vrijdag betreft) opnieuw uitgezonden, omstreeks 13:15.
Daarna, omstreeks 14:40, volgen dan één of meer afleveringen uit vorige, veel oudere jaargangen.
Men zou voor minder volledig in de war geraken!
Hetgeen ik nu doe: kijken wat de titel is van de aflevering van jg.6 in de vooravond (die ik dus onmogelijk nog kan opnemen); dan op zoek gaan naar de aflevering met dezelfde titel - hetzij 's anderdaags of op maandag - en dan die bewuste aflevering eenmalig opnemen (vermits serieopname niet werkt).
Een hele bedoening, dat wel, maar de enige die ik kan bedenken.
Ik hoop je daarmee geholpen te hebben.
Reputatie 2
Badge
Als reactie op het antwoord van Elsa: het aantal opnames heeft er volgens mij niets mee te maken. Ik heb het aantal te behouden afleveringen van alle serieopnames uit voorzorg standaard op "alle" ingesteld.
Reputatie 7
Badge +1
Soms kan het een oplossing zijn de planning ervan volledig te verwijderen (zowel op de decoder als in de ProximusTV app.) en daarna proberen vanop de app. terug als serie in te geven met aantal afleveringen "allemaal" (zoals Elsa al suggereerde), want de standaard is 10. Een herstart van de decoder vooraleer je herprogrammeert kan nooit kwaad. Soms weigert het systeem ook de optie "als serie opnemen" aan te bieden (in de TV-gids).
Reputatie 7
Badge +4
Tizzy en Anneke,

Als het nog steeds niet lukt na de suggesties hier kan je steeds een prive bericht sturen naar het proximus team met het nummer van je vaste lijn of klantennummer.

Dan kan ik van op afstand de serie opname eens volledig verwijderen.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Reputatie 2
Badge
Hola,

vanaf maandag is het niet meer " Rizzoli&Isles " maar " Rizzoli & amp ;isles "
groetjes
peter V
Olalala, Daarmee dat al die opnames mislukken 😉
Reputatie 7
Badge +6
Dat staat er regelmatig eens dat 'amp' gedoe i.p.v. &, zowel in de TV Gids als in de app: moet een zeer ingewikkeld teken zijn voor de software. 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Tizzy,

onze engineering heeft een aanpassing uitgevoerd.

De problemen zijn van de baan.

Ze hebben alle opnames teruggezet en ook de planning is aangemaakt.

Mvg,

AndyM
Reputatie 2
Badge
AndyM

Zojuist nog eens geprobeerd op " Rizzoli & Isles " op te nemen zowel als " opname" als " serie opnemen ".
Gaat niet op decoder 1, wel op decoder 2.
Begrijpe wie kan.

Groetjes

peter V
Reputatie 7
Badge +4
Peter,

Ik heb de opname eens vanop afstand verwijderd , kan je een opnieuw proberen in te plannen?

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Reputatie 2
Badge
Samuel,

Decoder 2 : staat in geplande opnames, alleen opname voor morgen, geen serieopname.
Decoder 1 : niet in geplande opnames, kan ook niet opnemen, noch als opname noch als serie opnemen
Vanaf donderdag staat in de menu terug : " Rizzoli & amp ;isles " op decoder 2, op decoder 1 staat de juiste naam.

Groetjes,

peter V
Reputatie 7
Badge +4
Peter ,

Geeft hij misschien aan dat er een conflict is ?

Heb je de decoder al eens herstart door deze van stroom te onderbreken ?

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Reputatie 2
Badge
Samuel,

stroomonderbreking schijnt voor alles, ook hier, de oplossing te zijn.
opnames, ook serie werkt

groetjes

peter V
de klassieke truc 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ideaal

ik geef het mijn collega zo door

Mvg

Jonathan
Reputatie 2
Badge
Tizzy,

onze engineering heeft een aanpassing uitgevoerd.

De problemen zijn van de baan.

Ze hebben alle opnames teruggezet en ook de planning is aangemaakt.

Mvg,

AndyM

het is blijkbaar weer van dat.
Sedert gisteren (di 2 aug) werken sommige serieopnames op Vijf opnieuw niet meer.
Voor zover ik kan oordelen betreft het enkel de series die 's anderendaags nog eens herhaald worden (vb. Saving Hope, Cold Case)
en is het enkel nog mogelijk die herhalingen individueel op te nemen.
Reputatie 5
Badge +4
Dag anneke 17066,

Ik heb even de record ID's erbij genomen en merk dat Saving Hope noch Cold Case in de lijst staan voor serieopnames. Kan je even proberen van die opnieuw te programmeren? Kies een aflevering van Cold Case of Saving Hope. Druk op de OK toets. Je krijgt dan de mogelijkheid om op te nemen of serie opnemen. Kies dan serie opnemen. Laat mij weten of het gelukt is. Dan bekijk ik of ze in de lijst staan. Mvg, AM
Reputatie 2
Badge
Dag anneke 17066,

Ik heb even de record ID's erbij genomen en merk dat Saving Hope noch Cold Case in de lijst staan voor serieopnames. Kan je even proberen van die opnieuw te programmeren? Kies een aflevering van Cold Case of Saving Hope. Druk op de OK toets. Je krijgt dan de mogelijkheid om op te nemen of serie opnemen. Kies dan serie opnemen. Laat mij weten of het gelukt is. Dan bekijk ik of ze in de lijst staan. Mvg, AM

Ik heb nog maar eens opnieuw geprobeerd beide programma's als serie op te nemen, en nee het lukt niet. Noch de herhalingen van gisteren, noch de nieuwe afleveringen in de vooravond.
Reputatie 5
Badge +4
En welke foutmelding krijg je? Je hebt de laatste software versie op je decoder staan en hiermee zou je normaal geen problemen moeten ondervinden met de serieopnames. Voor ik dit doorstuur naar onze engineering, zou je nu de decoder even kunnen uitzetten door achteraan de schakelaar uit te schakelen. Wacht een paar seconden en zet hem dan terug aan door de schakelaar aan te zetten. Van zodra hij volledig herstart is, mag je nogmaals proberen in te stellen. Indien het niet lukt, probeer dan eens een restore (zo zijn we zeker dat aan uwe kant alles in orde is). Hoe ga je te werk?

Stap 1

Schakel de decoder uit via de ON/OFF schakelaar achteraan.

Stap 2

Houd de Reset-knop ingeduwd met een puntig voorwerp.

Stap 3

Schakel de decoder terug aan via de ON/OFF schakelaar achteraan. Houd Reset ingeduwd totdat je het scherm “Software update” te zien krijgt. Laat nu Reset los.


De restore duurt ongeveer 15-20 min. Probeer daarna dan nog eens om de serieopname in te stellen. Indien het niet lukt, laat je mij dan weten welke foutmelding je krijgt en dan stuur ik dit door naar onze engineering. Mvg, AM
Reputatie 2
Badge
En welke foutmelding krijg je? Je hebt de laatste software versie op je decoder staan en hiermee zou je normaal geen problemen moeten ondervinden met de serieopnames. Voor ik dit doorstuur naar onze engineering, zou je nu de decoder even kunnen uitzetten door achteraan de schakelaar uit te schakelen. Wacht een paar seconden en zet hem dan terug aan door de schakelaar aan te zetten. Van zodra hij volledig herstart is, mag je nogmaals proberen in te stellen. Indien het niet lukt, probeer dan eens een restore (zo zijn we zeker dat aan uwe kant alles in orde is). Hoe ga je te werk?

Stap 1

Schakel de decoder uit via de ON/OFF schakelaar achteraan.

Stap 2

Houd de Reset-knop ingeduwd met een puntig voorwerp.

Stap 3

Schakel de decoder terug aan via de ON/OFF schakelaar achteraan. Houd Reset ingeduwd totdat je het scherm “Software update” te zien krijgt. Laat nu Reset los.


De restore duurt ongeveer 15-20 min. Probeer daarna dan nog eens om de serieopname in te stellen. Indien het niet lukt, laat je mij dan weten welke foutmelding je krijgt en dan stuur ik dit door naar onze engineering. Mvg, AM
Een foutmelding is er nooit.
"Opnemen" of "serie opnemen" reageert gewoonweg niet.
Ik heb vanmorgen:
1° al mijn geplande opnames gewist (alle zenders);
2° de modem uit- en opnieuw aangezet;
3° ook beide decoders uit- en opnieuw ingeschakeld.
Restore is nu net het enige dat ik niet geprobeerd heb.
Daar gaan we dan; ik laat nog iets weten.
Reputatie 2
Badge
En welke foutmelding krijg je? Je hebt de laatste software versie op je decoder staan en hiermee zou je normaal geen problemen moeten ondervinden met de serieopnames. Voor ik dit doorstuur naar onze engineering, zou je nu de decoder even kunnen uitzetten door achteraan de schakelaar uit te schakelen. Wacht een paar seconden en zet hem dan terug aan door de schakelaar aan te zetten. Van zodra hij volledig herstart is, mag je nogmaals proberen in te stellen. Indien het niet lukt, probeer dan eens een restore (zo zijn we zeker dat aan uwe kant alles in orde is). Hoe ga je te werk?

Stap 1

Schakel de decoder uit via de ON/OFF schakelaar achteraan.

Stap 2

Houd de Reset-knop ingeduwd met een puntig voorwerp.

Stap 3

Schakel de decoder terug aan via de ON/OFF schakelaar achteraan. Houd Reset ingeduwd totdat je het scherm “Software update” te zien krijgt. Laat nu Reset los.


De restore duurt ongeveer 15-20 min. Probeer daarna dan nog eens om de serieopname in te stellen. Indien het niet lukt, laat je mij dan weten welke foutmelding je krijgt en dan stuur ik dit door naar onze engineering. Mvg, AM
Een foutmelding is er nooit.
"Opnemen" of "serie opnemen" reageert gewoonweg niet.
Ik heb vanmorgen:
1° al mijn geplande opnames gewist (alle zenders);
2° de modem uit- en opnieuw aangezet;
3° ook beide decoders uit- en opnieuw ingeschakeld.
Restore is nu net het enige dat ik niet geprobeerd heb.
Daar gaan we dan; ik laat nog iets weten.

Zojuist een restore gedaan op beide decoders.
Heb tenminste 15-20 sec gewacht alvorens de decoders weer in te schakelen (eerder ooit aangegeven door een Proximus medewerker aan de telefoon).
Nog steeds niets: geen enkele foutmelding.
Enkel de herhalingen kunnen 's anderendaags apart geprogrammeerd worden.
Foert!
Ik wil geen tijd meer verdoen met alsmaar alles weer in- en her- uit te schakelen en te resetten, des te meer dat dit identiek probleem reeds vorige maand ter sprake is gekomen met de afleveringen van Rizzoli&Isles.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Anneke, er was blijkbaar een vergissing met je telefoonnr. Vandaar dat we de opnames niet terug vonden. Ik heb de situatie dus even bekeken:

- Voor de opnames van 'Saving Hope' was er conflict tussen je decoder en onze server waardoor je decoder dus niet meer kon volgen en deze opnames niet meer kon opnemen. Ik heb de opnames verwijderd. Je kan deze dus nu terug opnieuw programmeren.​
- Voor de opnames van Cold Case zie ik dat de meeste opnames reeds zijn verwijderd maar zie ik nog enkele manuele opnames staan die ik niet kan verwijderen gezien deze niet deel uitmaken van je serie-opname. Het gaat om volgende opnames:
VIJF Cold Case 05/08/16 12:10:00
VIJF Cold Case 05/08/16 10:55:00
VIJF Cold Case 04/08/16 11:17:00
VIJF Cold Case 04/08/16 12:33:00

Kan je even verifieren of deze toch niet in je lijst staan van geplande opnames? Ik heb dit alvast doorgestuurd naar onze TV ingenieurs die de opnames manueel kunnen verwijderen.

EDIT: 17:42: De opnames zijn nu verwijderd. Kan je voor Cold Case ook even opnieuw proberen?

Reageer