Beantwoord

Rinkeltijd verlengen

  • 22 March 2017
  • 16 reacties
  • 39976 Bekeken

ik probeer mijn rinkeltijd op 30 sec.te zetten,en doe alles correct ,toch even tonen wat ik ingeef met uitzondering van mijn nummer,hier gaan we,**61*+32.........**30#,het lukt dus niet want krijg steeds ONVOLTOOID,heb wel een abonnement,iemand

alvast bedankt
willy
icon

Beste antwoord door Marleen 22 March 2017, 04:15

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Je moet inderdaad een abonnement hebben om de rinkeltijd van je gsm te kunnen aanpassen, met een Pay and Go is het altijd 15 seconden.

Je moet wel niet je eigen nummer invoeren maar volgens de support site voor 30 sec.:

**61*+32475151516**30# en druk op de beltoets om uw oproepen na 30 seconden door te schakelen naar uw voicemail:

Ik heb het zo geprobeerd en dat is gelukt.

zie voor het aanpassen van de rinkeltijd op gsm:

www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_ring_time/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/rinkeltijd-aanpassen-voicemail-te-snel.html


PS: Een jaartje geleden is hier op het forum wel ook gezegd dat de code moet eindigen op 15 i.p.v. 16 (zou voor het buitenland zijn) dus:

**61*+32475151515**30#
Zo staat het dus wel niet op de support site.

zie voor meer informatie daarover:
nl.forum.proximus.be/telefonie-13/beltoon-verlengen-lukt-niet-33328
en:
nl.forum.proximus.be/telefonie-13/beltoon-kort-33343

Veel succes en laat ons eens weten of en hoe het gelukt is.
Reputatie 4
Badge +2
Toch vind ik het discriminerend dat voor mensen met een Pay&Go kaart het niet mogelijk is de rinkeltijd te verlengen.
Een groot deel van de Pay&Go gebruikers zijn ouderen die de GSM sporadisch gebruiken.
Zij hebben meer tijd nodig om een binnenkomend gesprek via de GSM te beantwoorden.
Dat klopt Argentus en ben het volledig met je eens, want als ik naar mijn vader bel, moet ik daar ook mee rekenig houden en laathet enkele keren bellen voor het op overgaat op voicemail en dit herhaal ik tot hij de tijd gehad heeft om op te nemen, gemakelijk is wel iets anders ;-)
Maar gelijk hebben is spijtig genoeg nog niet het zelfde als gelijk krijgen :-))
Reputatie 5
Badge +3
Hi iedereen,

Het doet ons plezier om te zien hoe jullie elkaar uit de nood helpen!

Bij verdere vragen hoor ik het natuurlijk graag!


Mvg, Nicky
Bedankt voor het compliment NickyL :)
Mvg, Martin.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Argenteus,

Dit ligt aan de werking van de het profiel en de compatibele technologie. Voor Pay & Go tariefplannen is dit helaas niet haalbaar, anders hadden we de optie toegankelijk gemaakt.

Groetjes,
Lorentz.
Reputatie 6
Badge +3
Dit ligt aan de werking van de het profiel en de compatibele technologie. Voor Pay & Go tariefplannen is dit helaas niet haalbaar, anders hadden we de optie toegankelijk gemaakt. Groetjes, Lorentz.
Voor pay&go is dat technisch wel degelijk haalbaar. Maar Proximus heeft opzettelijk gekozen om dit niet toegankelijk te maken.

Reden is simpel: meer inkomsten want ieder gesprek naar voicemail vanaf 1 seconde wordt aan 1 minuut aangerekend. Hoe meer mensen domweg op voicemail vallen, hoe meer inkomsten.

Dus Proximus de tijden zijn veranderd , met goedkopere minuutprijzen, wees eens klantvriendelijk en laat ook voor prepaid de tijd aanpassen zoals bij de concurrentie...
Inderdaad Frank,

Daarom dat ik om meer uitleg gevraagd heb want ik kon ook niet volgen wat er met dit antwoord juist bedoeld werd?

VG
Martin
Reputatie 6
Badge +3
Hey iedereen,

Om even nog terug te komen op het onderwerp rinkeltijd Pay&Go.
Pay&Go gebruikers kunnen bepaalde functies niet gebruiken die abonnement klanten wel kunnen gebruiken. Dit komt door een groot configuratie verschil tussen de twee types, ongeacht of het voor particuliere of zakelijke doeleinden wordt gebruikt en ongeacht het type tariefplan. Het verschil in deze situatie is: Pay&Go maakt gebruik van een andere voicemail service dan abonnementen; de voicemail van Pay&Go gebruikers is geconfigureerd op een manier dat de besproken dienst niet mogelijk is.

Groetjes,
lorentz.
Reputatie 6
Badge +3
Dan moet Proximus gewoon voor alle klanten, dus ook de prepaid klanten de voicemail service correct configureren.

Het is gewoon zo dat als Proximus het wil dan is dit wÄ—l mogelijk. Het is gewoon een keuze die Proximus jaren geleden heeft gemaakt - een verkeerde keuze dat wel! Dus tijd om nieuwe keuzes te maken en klantvriendelijk te worden, ook voor prepaid klanten .

Als Proximus eerlijk is dan kan ze dit gewoon toegeven en ook aanpassen. (Aanpassen zonder toegeven is ook goed ?)
iedereen van harte bedankt,met een xtra voor Marleen ,ik had daar nooit aan gedacht van die nummer te gebruiken,van de eerste keer lukte het

greets
shadow37
Reputatie 7
Badge +6
Joepie! Graag gedaan;
Prettige dag verder!
Marleen
Hallo Shadow,

Je bent inderdaad zeker niet alleen, veel mensen voeren hun eigen nummer in,
maar daar is dan weer een forum goed voor hĂ©, voor zaken die niet duidelijk uitgelegd of duidelijk overkomen in de uitleg die op proximus hun site staat als uitleg 😉
Groetjes, Martin.
iedereen van harte bedankt,met een xtra voor Marleen ,ik had daar nooit aan gedacht van die nummer te gebruiken,van de eerste keer lukte het

greets
shadow37
Hey Lorentz,

Is het mogelijk om wat meer uitleg te geven want is mij niet duidelijk waar het verschil hem juist zit?

Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
@ NickyL: Tx voor de opsteker! Doet deugd. :8
@ LorentzV: Bedankt voor de verklaring. 🆒
Reputatie 7
Badge +6
Helemaal mee eens.

Reageer