Beantwoord

RFM Geluidniveau

• 1 augustus 2016
  • 13 reacties
  • 297 Bekeken

Het is toch al zeker een maand tot enkele maanden dat de tv zender RFM tv (post 182/188) qua geluidsniveau niet gelijk staat met de andere zenders bij onze TV Decoder (5V Mini). Vanaf je zapt van het ene kanaal naar het RFM kanaal dan staat het geluid wel 10 keer luider. Zijn er nog die dit probleem hebben?
icon

Beste antwoord door Bram 3 augustus 2016, 09:43

Elsa, je kan dat niet echt vergelijken, want om 2 decoders met elkaar te vergelijken zou (onder andere) je al op precies hetzelfde moment de vergelijking moeten doen. Anders kan je bv. niet uitsluiten dat er tijdelijk iets aan het geluid van de stream haperde.

Ik heb intussen wel feedback gekregen van het TV-team.
We geven zoveel mogelijk het signaal door zoals we dat van de zenders krijgen. Eigenlijk mogen we ook zelf niks aanpassen aan die streams.
Wanneer er toch verschillen zijn in bv geluidsniveau en die echt te groot worden, kunnen we wel een aanpassing doen. De bovengenoemde zenders werden nagekeken en in het geval van TLC is vastgesteld dat het geluidsniveau een stuk stiller was. We hebben het audio level dan ook maximaal opgetrokken.

Bij de andere zenders konden we geen merkelijke verschillen waarnemen (ook al is dat natuurlijk altijd een stuk subjectief).

Mvg,
Bram
Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb dit verschil bv ook met kanaal Z of ring tv dat het geluid groter is dan de rest maar ik denk dat prox daar niet veel kan aan doen en het zo van de zenders krijgt, enfin dat denk ik toch!
Verschilt zelf nog bij de ene uitzending tov de andere.
Ben ook benieuwd wat de uitleg hiervoor is, hopelijk kunnen de proximus medewerkers ons dit toelichten hoe dit komt.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb heel zacht geluid bij RFM, TLC en Sundance valt echt op
Dat schijnt dan blijkbaar niet bij iedereen het zelfde te zijn ! en rebooten zal wel niet helpen want ik reboot iedere morgen.
Nog eens RFM beluisterd met mijn v5-mini (compact) en dit geluid is niet bepaald hoger in vergelijking met de andere kanalen.
'k vraag mij toch af welke de reden kan zijn dat dit bij de ene wel zo is en bij de andere dan weer niet !!??
Hmm raar, wat is dan de oplossing een nieuwe decoder of een andere kanaalnummer? Ik ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn...
En wat geeft TLC en Sundance dan bij u ?
Reputatie 3
Badge +1
Oplossing: sneller zappen!

Je kan voorbij een bepaalde zender zappen zonder ook maar een seconde iets te horen of te zien 😃 Zeer handig als je niet van de marginale rommel op MTV houdt.
Je kan ook het geluid van je TV uitzetten :LOL: 🆒
Ja lol kun je doen maar wij luisteren daar 's avonds vaak naar toe als er niets interessants is op TV of voor het slapen gaan gewoon nog wat muziek uit de oude doos. 🆒
Reputatie 6
Badge +1
En wat geeft TLC en Sundance dan bij u ?

Heel stil, net zoals RFM, is een V4 decoder en Bbox3
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb ons TV team gevraagd om dit even te bekijken. Als ik nieuws heb, laat ik wel iets weten...
Maar hoe kan dat bij verschillende klanten ook verschillend zijn, zijn dat dan verschillende streams !!
Reputatie 6
Badge +4
Elsa, je kan dat niet echt vergelijken, want om 2 decoders met elkaar te vergelijken zou (onder andere) je al op precies hetzelfde moment de vergelijking moeten doen. Anders kan je bv. niet uitsluiten dat er tijdelijk iets aan het geluid van de stream haperde.

Ik heb intussen wel feedback gekregen van het TV-team.
We geven zoveel mogelijk het signaal door zoals we dat van de zenders krijgen. Eigenlijk mogen we ook zelf niks aanpassen aan die streams.
Wanneer er toch verschillen zijn in bv geluidsniveau en die echt te groot worden, kunnen we wel een aanpassing doen. De bovengenoemde zenders werden nagekeken en in het geval van TLC is vastgesteld dat het geluidsniveau een stuk stiller was. We hebben het audio level dan ook maximaal opgetrokken.

Bij de andere zenders konden we geen merkelijke verschillen waarnemen (ook al is dat natuurlijk altijd een stuk subjectief).

Mvg,
Bram

Reageer