Vraag

relay.skynet.be gebruiken om mails via externe smtp server te versturen.

  • 5 September 2016
  • 8 reacties
  • 7033 Bekeken

Ik dacht dat dit kon?
we gebruiken nu al een tijdje skynet relay om mails te sturen.
De mail server en dns staat bij ons en we gebruiken dus geen skynet e-mailadres. (naam@bedrijf.be)
Dit lukt, maar soms aanvaardt de ontvanger de mails niet door hun spam filters...

Dus in dns hebben we volgende records toegoevoegd:
txt record: MS=ms00000000 (waar de nullen een unieke code zijn) => ik denk dat dit nog was van toen we nog office 365 gebruikten
txt record: v=spf1 a mx ip4:[ ip adres van de server waar de website staat ] ip4:195.238.0.1/16 ip4:[ ip adres van de mail server] -all

Die 195.238.0.1/16 is omdat de twee personen die problemen ondervinden, via verschillende ip adressen sturen (195.238.20.140, 195.238.20.133).
ik denk dat die ip adressen van proximus/skynet zijn (?)

Maar ze krijgen soms volgende melding terug (bij sommige ontvangers):
5.1.0 - Unknown address error 550-'195.238.20.133 is not allowed to send
mail from bedrijf.be'
Reporting-MTA: dns; mailrelay106.isp.belgacom.be

Ik heb al een hele tijd gegoogled maar vind niet waar de fout ligt.
Kan het zijn dat dit niet lukt zonder soms opgevangen te worden door spam?
Of is er iets dat we nog moeten doen, of anders zouden moeten doen?

Hopelijk kan iemand me verder helpen?

8 reacties

Ah trouwens ook een test gedaan op http://www.kitterman.com/spf/validate.html?
en daar geeft ie volgend resultaat:

Input accepted, querying now...


Mail sent from this IP address: 195.238.20.133
Mail from (Sender): naam@bedrijf.be
Mail checked using this SPF policy: v=spf1 a mx ip4:195.238.0.1/16 -all
Results - PASS sender SPF authorized
Ter info: ik weet niet of je hier iets aan hebt
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config_apps/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Reputatie 6
Badge +3
Bij welke provider heb je je bedrijf.be email? Kun je niet de smtp server van die provider gebruiken?
Dat is juist het probleem. We gebruiken onze smtp server (een server die bij ons staat), die werkt als we niet via relay.skynet.be mails versturen.
Maar als je via relay stuurt, dan komen de mails niet toe. En krijgen we een melding:

5.1.0 - Unknown address error 550-'195.238.20.133 is not allowed to send
mail from ...'

Terwijl we wel in de spf bovenstaande ip adres hebben toegevoegd.
Tip: moest ik u zijn zou ik de vraag ondertussen ook in parallel eens stellen op userbase.be/forum

NB: relay.skynet.be is nu veranderd naar relay.proximus.be
Reputatie 6
Badge +3
Logischerwijze is het niet toegelaten om je email adres te spoofen via relay.proximus.be als je hiervoor geen akkoord hebt van Proximus.

Hoe lang zou het duren dat relay.proximus.be in gans de wereld geblacklist zou worden vanwege phising en spammails?
Ja maar waarom werkt het niet dat zal zijn probleem zijn denk ik ;-))
Reputatie 6
Badge +3
Formulier met onder meer mogelijkheid om domeinnaam aan Proximus mail te linken.

http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/sme/OrderForm_NL_DNS_Primary_-1.4-_proximus.pdf/OrderForm_NL_DNS_Primary_%281.4%29_proximus.pdf

Reageer