Reactietijd Belgacom TV

  • 5 December 2010
  • 15 reacties
  • 2022 Bekeken

Beste Belgacom TV gebruikers,

Ik weet niet of jullie dit ook ondervinden, maar ik wordt langzamerhand geïrriteerd door de traagheid waarop je BelgacomTV reageert op je instructies.

Meer dan geregeld, als je van zender wisselt, moet je meer dan 10 seconden wachten voor de zender wisselt. Uiteraard heb je dan al een paar nog gedrukt, en schiet je weer enkele zenders verder.

Ook terugspoelen tot een gegeven punt, eenmaal bereikt en je drukt play, blijft hij verder terugspoelen.

Om maar te zwijgen van TVGids, huren, of door menu's lopen. Dan is het helemaal huilen met de pet op.

Kortom, BelgacomTV reageert zeer vaak te traag op je input.

Wat kan je hier aan doen om dit te verhelpen.

Ik heb BelgacomTV en internet, B-Box.

Tom

15 reacties

Beste,

heb gelijkaardige ervaringen. Bijkomend probleem na één dag installatie reageert de decoder niet meer op de afstandbediening. Ondertussen al paar keer nieuwe batterijen ingestoken, maar geen reactie. Heb om te testen de aftandbediening universeel gemaakt en de tv reageert normaal.

Het probleem ligt dus bij decoder.

Ann
Beste Tom,

Indien BelgacomTV traag reageert, kan u altijd eens proberen de decoder opnieuw te herstarten door de elektriciteit te onderbreken. Hierna zou alles terug vlotter moeten verlopen.

Vriendelijke groet,
Eva
Beste,

Geloof me , als ik elke keer dat als we vloekte een euro zouden krijgen telkens de decoder traag reageert , dan had ik belgacom al kunnen opkopen ;)

maar troost u Ik hoor dit ook van telenet gebruikers, digitaal tv quasi afstand bediening is nu eenmaal trager dan analoge.

in de test aankoop review kwam dit ook naar voor als klacht nummer 1.

je zal er je moeten bij neerleggen, dankzij vadertje staat die de analoge officieel afschaft zal onze heilige vader in de hemel zeer dikke oorstopjes moeten dragen om al dat gevloek niet meer te horen !

BTW ik heb vernomen dat het zou kunnen dat de mobistar tv veel sneller reageert aangezien dat dit nog steeds via een sateliet verbinding gaat !!

er word ook gezegd als je je eigen TV server/decoder zou opzetten , dat dit sneller zou kunnen werken.

just my two pieces,

greet,
Ik heb het gisteren twee keer voorgehad dat de decoder niet meer

reageert op de afstandbedienig op minder dan twee dagen.

Voordien geen probleem gehad.

Ik heb de decoder telkens opnieuw moeten opstarten.

Dat is niet normaal.
Voor de mensen waarvan de afstandsbediening niet meer reageert, ik heb dit ook regelmatig voor en ik los het als volgt op, bovenaan de afstandsbediening heb je de knopjes TV en Belgacom, druk eerst op TV en daarna op het Belgacom knopje, het blauwe lichtje van de afstandsbediening zal knipperen, daarna werkt ze opnieuw zonder de decoder te moeten herstarten. Hopelijk werkt het ook bij jullie, hier allezins wel!
Reputatie 3
Badge +2
Zaterdag wou ik iets opnemen en tijdens de planning...opeens..... niks meer, decoder regeerde niet meer, op geen enkele knop, ook niet op de powerknop op de decoder zelf dus:-( stopcontact eruit en 15-20 minuuten wachten Huilen. Dit is niet de eerste keer. Wat de reactiesnelheid betreft is het inderdaad traag, het is ver***** vervelend wanneer je op ok duwt in het menu, er niks gebeurd, je nog eens op ok duwt en enkele seconden later de boel toch begint te reageren (met de dubbele bewerkingen).

Mijn digibox van telenet was vroeger ook zo traag maar dit is de laatst tijd toch wel veel beter geworden. Moet die wel ook af en toe eens van het stopcontact halen.
Belgacom is op de hoogte van dit probleem en probeert met nieuwe software dit probleem op te lossen. Deze software voor de decoders is ten vroegste voor april voor de klanten. testen zijn nu vollop bezig.
dit heb ik ook en dit is niet fijn

<quote="Billy">
Voor de mensen waarvan de afstandsbediening niet meer reageert, ik heb dit ook regelmatig voor en ik los het als volgt op, bovenaan de afstandsbediening heb je de knopjes TV en Belgacom, druk eerst op TV en daarna op het Belgacom knopje, het blauwe lichtje van de afstandsbediening zal knipperen, daarna werkt ze opnieuw zonder de decoder te moeten herstarten. Hopelijk werkt het ook bij jullie, hier allezins wel!
</quote>

Het probleem dat hier aangekaart wordt is niet dat de afstandsbediening niet meer werkt. De decoder ontvangt wel degelijk het signaal van de afstandsbediening (blauwe powerknop op de decoder flikkert) maar reageert er veel te laat of helemaal niet op.

De precieze oorzaak hiervan zal enkel Belgacom weten (als ze het al weten). Hopelijk wordt het, al dan niet gedeeltelijk, opgelost in de volgende release van de software.
Het lijkt weer hetzelfde

Belgacom maakt weer vanalles mogelijk, meerdere programma's tegelijkertijd opnemen, meer tv's aansluiten,TV op je PC, hogere internet snelheid, etc..

maar dit geeft blijkbaar weer zoveel en meer problemen zoals vroeger, traagheid bediening , storingen, etc,...

nu was ik eindelijk content van Belgacom TV, nu dit weer

nu heb ik gehoord dat belgacom zijn prijzen weer gaat optrekken, moeten we weer meer betalen voor een slechtere kwaliteit , service en bediening ?

jack
Geef toe, het is toch allemaal reeds veeeeeeeeeeeeeel beter dan 4 jaar terug ! Als je toen geluk had kon je kijken zonder vastlopen !

Een pluim voor BTV !
man, jij bent ook snel tevreden zeg

hoe gaat belgacom dit eigenlijk doen ?

neem ik wil HD kijken op 2x TV, 1x PC dan nog internet = 9+9+9Mbit = 27 Mbit totaal en dan mag je nog geen enkel programma opnemen, en niet op internet bezig zijn! en dit gaat dan werken met 20 Mbit verbindingen ?, zelfs 30 Mbit is nog niet voldoende ?

Belgacom beweerd dat dit kan aan de telefoon, maar als je dan belt naar de technische dienst dan blijkt dit allemaal niet kunnen. Maak a.u.b. geen reklame voor dingen die je niet kunt waarmaken.

mensen , word eens wakker !, we betalen hier wel voor, dan mag het wel werken zonder haperen zeker ?

jack
Reputatie 2
Badge +1
Je gaat (voorlopig) geen 3xHD stream kunnen bekijken, is ook nergens beweerd... En opnames gaan in geval van geen streams beschikbaar door op de nPVR, ook dat probleem is dus van de baan.

Ook niet te snel roepen dus Jack ;)

Ff info vanop een andere site (userbase)

Wie een derde decoder aanschaft of huurt, kan maximaal twee HD-streams ontvangen. Dit was voorheen ook al zo. Wie een 30 Megabit-profiel heeft, kan maximaal 24 Megabit benutten aan BelgacomTV; klanten met een 20 Megabit-profiel kunnen maximaal 18 Megabit benutten. Hieronder een voorbeeld met wat allemaal kan indien je over een 30 Megabit-profiel beschikt.





















































































TV1 1 TV 2 TV 3
Bekijken Opnemen Bekijken Opnemen Bekijken Opnemen
Scenario 1 HD HD
Scenario 2 HD* SD* HD* SD*
Scenario 3 HD HD SD SD
Scenario 4 SD SD SD SD
Scenario 5 HD* SD* HD* SD* SD
Scenario 6 HD HD SD SD
Scenario 7 SD SD SD SD SD SD
*kan omgewisseld worden

Met dank aan : userbase.be
ja , ja , ik heb dit ook allemaal gelezen !, in deze tabel word met geen woord gerept over je internet verbinding.

antwoord BC, ""maar meneer, uw internet vebinding word niet gedeelt met BCTV", dit staat los van elkaar"

Dan moet BC klanten niet vertellen dat je 20 mbit hebt om te surfen, en nog eens 5+9+9 mbit om tv te kijken.

Ikzelf weet dat dit technisch onmogelijk is maar toch blijft men dit volhouden !, dan zou ik nu al 43 mbit totaal moeten hebben ?

Geef die personen van de BC telefoonlijnen eens een degelijke technische uitleg, dan kunnen ze mischien nauwkeuriger antwoorden op je vragen.

nPVR is ook weer een extra belasting voor de BC servers wat vergeten word.

jack


Reputatie 2
Badge +1
Die uitleg klopt gedeeltelijk indien je synct op een hogere snelheid dan je abonnement toelaat. bv 30Mbit sync met een comfort abonnement op 12Mbit. Dan heb je namelijk 18Mbit vrij voor BGTV.

Hoezo is nPVR een extra belasting voor de BGC servers? De opnames worden gemaakt op BGC servers, gebruikt ondertussen GEEN bandbreedte. Bij opvragen van een opname wordt deze gewoon gestreamd en gebruik je 1 stream net zoals je gewoon TV zou kijken.

Reageer