Vraag

Radio via Proximus TV

  • 7 November 2016
  • 2 reacties
  • 479 Bekeken

Ik ben een nieuwe klant na jaren Telenet. Toen ik overschakelde verzekerde de installateur mij dat mijn radio zou kunnen blijven spelen via de kabel, die als een soort antenne zou dienen. Helaas heb ik sinds vorige week geen signaal meer. Is er een middel om de radiozenders van mijn Proximus TV te ontvangen op mijn stereo installatie zonder extra kosten te maken? Of moet ik op zoek naar een goede oude antenne?
Graag een antwoord.
PS Dit is toch iets waar in toekomst werk zou van gemaakt moeten worden.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1
je zal inderdaad een antenne moeten plaatsen, want de kabel = telenet, en die wordt afgesloten na korte of langere tijd bij stoppen kabelabonnement.
Direct van Proximus: moet je niet op rekenen. De digitale radiokanalen lopen via de decoder, en als je die afstemt op een tv zender, kan je niet tegelijk radio spelen, of je moest speciaal daarvoor een 2e decoder installeren, en dan moet je wel de radiokanale afstemmen via die 2e decoder, dus overal in je huis , enkel die radio alleen.
Als antenne een optie is, best antenne installeren (zoals ik gedaan heb)
Reputatie 4
Badge +1
je zal inderdaad een antenne moeten plaatsen, want de kabel = telenet, en die wordt afgesloten na korte of langere tijd bij stoppen kabelabonnement.
Direct van Proximus: moet je niet op rekenen. De digitale radiokanalen lopen via de decoder, en als je die afstemt op een tv zender, kan je niet tegelijk radio spelen, of je moest speciaal daarvoor een 2e decoder installeren, en dan moet je wel de radiokanalen afstemmen via die 2e decoder, dus overal in je huis , enkel die radio alleen.
Als antenne een optie is, best antenne installeren (zoals ik gedaan heb)

Reageer