Raadplegen verbruik onmogelijk

Een "gewone" GSM, alleen om bereikbaar te zijn en enkele SMS-jes. Zowel mijn echtgenote en ik hebben daarvoor een prepaid-kaart. Het lijkt erop dat er onverwacht een deel van het tegoed verdwenen is. Al meer dan een week is er een technisch probleem om het verbruik te controleren via de website. Een supportvraag verstuurd, als antwoord: bel eens. Zogezegd, zo gedaan, het duurde 20 minuten voor er uitsluitsel was: het probleem sleept al een hele tijd aan en ze zouden ons ASAP in afwachting van een oplossing het verbruik van de laatste maand doorsturen per mail, We zijn 2 dagen verder: nog steeds geen mail gezien. Samenvatting: technisch probleem met de website, support via website kan niets doen, support via telefoon is lang wachten om uiteindelijk geen antwoord te krijgen. De app zou wel nog werken, maar deze prepaidkaarten zijn niet gebruikt op een smartphone.
Wat blijft er over: ombudsdienst??

10 reacties

Reputatie 2
Badge
Mijn vrouw gebruikt ook nog een gewone gsm en controleert gratis haar verbruik regelmatig, dat op het schem te voorschijn komt, door het volgende in te voeren
#121#
en dan op de knop om te bellen te drukken.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo jlombaer,

Alle info over het opvolgen van het verbruik vindt u hier terug:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_pay_and_go/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/pay-and-go-resterende-belkrediet-krediet.html

Via de code die RFG voorstelt, kunt u het resterende krediet opvolgen.
Aangezien u geen smartphone heeft, raad ik u zeker ook aan om een account aan te maken op de MyProximus website. Daar vindt u als Pay&Go klant niet enkel het resterende krediet, maar ook een gedetailleerd overzicht van de verrichtte transacties.

Vriendelijke groeten,
Bram
Bram. De rfg-code ken ik, en gebruik die ook. Juist daardoor merkte ik dat er iets fout was. My-proximus gebruik ik ook al lang, het probleem is dat het nu al weken onmogelijk is "wegens een technisch probleem" om de transacties te zien. Eén van de medewerkers op 080022800 was duidelijk op de hoogte en beloofde me een overzicht door te mailen, maar nooit ontvangen, vandaag belde ik terug en er bleek zelfs geen dossier opgemaakt. Dus valse belofte! De medewerker vandaag was verwonderd dat je met een prepaid-kaart een my-proximus account kon hebben. Dus: onwetend!
de 121 werkt, zo merkte ik dat er tegoed "verdwenen" was. Via de website en mijn account probeerde ik de "geschiedenis" op te vragen, maar er is een "technisch probleem". Ik vrees dat men inderdaad weet dat er tegoeden "verdwijnen" en dat de betreffende accounts dan telkens "technisch probleem" krijgen.j
Bij mezelf en mijn echtgenoot ook het probleem als je de geschiedenis opvraaagt : "Omwille van een technisch probleem is het overzicht niet beschikbaar".
Dit doet zich voor sedert vrijdag, 12 februari ; tevoren nooit problemen gehad.
Aan onze PC is niets gewijzigd. Alle andere websites werken perfect, ook de sites waar ingelogd moet worden.
Enkel MyProximus faalt bij het opvragen van de geschiedenis.
Veel tijd verloren door naar nummer 6000 te bellen, van kastje naar de muur gestuurd.
Ook na de mails van de helpdesk, het onderstaande toegepast, weer zonder resultaat.

De internetgeschiedenis en cookies werden sedert 12/02 al meermaals verwijderd, zonder resultaat (Internet Explorer 11) (Windows 7).
Noch in Mozilla Firefox, noch in Chrome lukt het om onze oproep- en herlaadgeschiedenis te zien,
ook niet op de PC van kennissen.
Blijkbaar zijn er verschillenden die onder Windows 7 daarmee problemen ondervinden maar als de pc van kennissen niet op windows 8 werkt of windows 10 dan zou het inderdaad eerder bij de je profiel instellingen liggen bij proximus.
Reputatie 7
Badge +3
Ik gebruik W8.1 en krijg ook die melding van dat technisch probleem.
Reputatie 3
liliverstrepen,
Hier geen probleem, niet met Windows 8.1 en ook niet met Windows 10.
ligt helemaal niet aan uw PC of software-versie! Ongeveer zelfde problemen en na veel aandringen blijkt dat Proximus er zelf niet in slaagt om het overzicht te zien. Bellen naar 080022800 en blijven aandringen om klachtdossier te maken (operator zal wel zeggen dat het niet kan met prepaid, maar het kan wel!!) Je moet wel degelijk het dossiernummer krijgen want zonder nummer is er geen dossier opgemaakt (operatoren zijn niet allemaal even eerlijk om het op zijn zachtst te zeggen). Als het een tijd niet beschikbaar is is dat meestal omdat er fouten gemaakt zijn (in uw nadeel natuurlijk!). Het lijkt erop dat de gemaakte fouten ervoor zorgen dat je de foutmelding krijgt! Waarom? Proximus is eigenlijk niet meer geïnteresseerd in kleine prepaid-klanten, verschillende operatoren hadden de arrogantie om te zeggen dat ze voor prepaid-klanten niets kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik gebruik altijd de 121 om mijn belkrediet te kennen en dan schrijf ik dat op een klein stickertje die in mijn GSM plakt. Zo kan ik ten allen tijde goed volgen. Ik heb nog nooit iets verkeerd gezien, alhoewel ik het toch goed volg. Telkens als ik gebeld heb of herladen, dan bel ik de 121 om te checken. Mijn verbruik is heel laag, zo laag dat ik met 15€ zelfs teveel belkrediet per jaar heb.
Waarom el je eigenlijk naar 080022800 ? Ik gebruik nog steeds de 6000 vanop mijn GSM. Het is wel al een hele tijd geleden dat ik nog heb moeten bellen hoor (meer dan 2 jaar).

Reageer