PX Cloud

  • 12 October 2015
  • 28 reacties
  • 668 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Vandaag de PX cloud geactiveerd, op de pc en tablet kan ik mij zonder probleem aanmelden, op de TV mislukt het, het was de bedoeling dat ik mijn afbeeldingen op mijn tv kon bekijken.


Wat gebruik ik als cloud login voor PX tv? Een wachtwoord heb ik via mail ontvangen. Als login gebruik ik hetzelfde login van MyProximus.... en voor het wachtwoord dat van die mail, lukt niet, ben er al een tijdje mee bezig, iemand raad?verlicht


mvg

28 reacties

dit is bij mij ook het zelfde login van MyProximus en het wachtwoord die ik ontvangen heb. Dus ik denk niet dat je iets verkeerd doet.
anders moet je eens contact opnemen met PX en het probleem voorleggen => http://support.nl.proximus.be/app/webforms/ask_PersonalCloud" target="_blank
gewoon als bijkomende info:



Bent u het wachtwoord van uw Cloud-account vergeten? Of wilt u het wijzigen?

U kunt een nieuw wachtwoord instellen via de Cloud-applicatie.



  1. Open de Cloud-applicatie en klik op de inlogpagina op de link 'Uw wachtwoord vergeten?'.
  2. Vul uw e-mailadres in en klik op Verzenden.
  3. U ontvangt een e-mail waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om uw wachtwoord te vernieuwen.

Reputatie 5
Badge +3
Geef het op, lukt niet, krijg een melding dat mijn e-mail adres of paswoord niet correct is! Heb het 10 keer heringevoerd.


Nochtans op de pc en android tablet lukt het, weliswaar met een ander wachtwoord, dat van MyProximus...


Heb een mail naar de webdesk gestuurd.


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Zou het kunnen dat het nog moet geactiveerd worden op mijn PX Tv en dat dit een paar dagen in beslag neemt?


mvg
ik denk het niet maar je kan ook proberen van de decoder eens te rebooten.


Ik moet er wel bijzeggen dat ik indertijd onmiddellijk mijn cloud paswoord veranderd heb naar het zelfde van MyProximus,


maar normaal gezien zou dit toch niks mogen uitmaken!


NB: geef ik mee gewoon ter info,


wat ik normaal altijd doe is eerst decoder zonder spanning zetten dan modem 20 sec zonder spanning en dan terug laten opstarten tot de vdsl led continu blijft branden (als je terug kunt surfen) en dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
Reputatie 5
Badge +3
Hoe verander ik het paswoord die ik via de bevestigingsmail heb ontvangen? Dit is niet hetzelfde paswoord van MyProximus die ik gebruik om in te loggen op de pc en tablet. Dat van die mail is specific voor in te loggen op de TV, en dat is wat niet lukt!


Dus concreet nog eens herhalen: inloggen op de cloud pc of tablet= met dezelfde persoonlijke MyProximus gegevens.


Inloggen op de cloud op de TV=zelfde login van MyPX, maar met ander via mail toegestuurd paswoord hetgeen wat ik doe maar niet lukt!


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Weet niet als met rebooten van de decoder het zou lukken, heb het op de andere V4 decoder geprobeerd zonder resultaat.


mvg
mss de modem wel, ik heb een paar keer door de beschreven combinaties te doen dingen opgelost waar ik zelf niet direct de reden inzie en verschoot dat het enkel in die volgorde toch opgelost geraakte, daarom dat ik nu bij problemen deze procedure altijd volg, of het nu echt moet of niet!


Natuurlijk doe jij je er goesting mee of je het al dan niet zo wilt proberen, dit is evident, ik geef alleen mee wat ik doe enkel als info en ik ben trouwens ook niet zeker dat het zal de oplossing bieden voor uw probleem.



Dat van die mail is specific voor in te loggen op de TV, en dat is wat niet lukt!



Oei dan is dat systeem wel veranderd !! als ik een cloud account aangemaakt heb ik een paswoord gekregen (dat bestond uit 8 tekens dacht ik) en dat diende zowel om in te loggen op de cloud site, cloud exe programma op pc, dus op alle toestellen en ook op de decoder.


Nu vind ik ook nergens meer die optie om dit te veranderen, alleen de manier opgegeven door Proximus die ik http://forum.proximus.be/comment/174482" target="_blank gepost heb!!


ik heb voor alle zekerheid nog eens ingelogd in cloud op mijn v5-mini decoder en het blijkt toch nog te werken bij mij, maar het is toch een heel gedoe om de tekens in te voeren, 't had beter geweest dat je de tekens op de afstandsbediening kon gebruiken zoals je sms tekst invoert op een gsm!


Dus normaal zal je paswoord voor MyProx anders zijn dan die van de Cloud, tenzij je die zelf van de cloud verandert naar het zelfde paswoord van je MyProximus wat ik in de tijd gedaan heb om het eenvoudiger te houden om te onthouden, maar dat hoef je natuurlijk niet te doen.
Reputatie 5
Badge +3
Kan nog altijd niet inloggen, heb mijn paswoord al 3 keer veranderd, op aanraden van de PX webdesk, als login gebruik ik dat wat ik zie staan bij MyProximus onder Cloud ------> fb.......@skynet.be en als paswoord dat die ik zelf heb gekozen en al paar keer heb veranderd! Allemaal geen oplossing! Vanavond nog eens gebeld naar de helpdesk, probleem uitgelegd, ze hebben het doorgestuurd naar de 2de lijn die mij volgende week gaan contacteren. Voor alle duidelijkheid het gaat over de cloud op PX Tv.


mvg.


Op een decoder met de nieuwe Proximus TV interface ga je zeker voorlopig niet meer kunnen inloggen

aangezien de cloud app (en geen enkele app trouwens) er niet meer voorhanden is tot die er in geïntegreerd wordt bij een toekomstige softw update.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ging de cloud op de tv voornamelijk gebruiken voor mijn foto's op een groot scherm te bekijken...maar zelfs met de huidige SW geraak ik er niet op!


Zal zien wat PX er gaat aan doen.


groetjes,
ja als het een v5 of v5 mini is die je hebt zal het plezier van korte duur zijn, zelf al kan je inloggen aangezien de nieuwe interface per regio's wordt gepusht op deze decoders door PX, en daar onder de menu bibliotheek/'applicaties' wel voorzien is maar er nog geen apps kunnen ingezet worden zoals de cloud app bv, wordt pas later geïntegreerd.


groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
EINDELIJK GELUKT!


Bedankt Samuel (Proximus support) voor de korte en duidelijke uitleg en oplossing waardoor ik eindelijk de Cloud op de TV kan bekijken. Mochten er nog klanten zijn met dit probleem heb ik het antwoord hieronder gekopieerd:


Bron PX:


Om cloud te bekijken op u tv dient u eerst in te loggen via https://wlmailhtml:{8CF408AA-B934-4551-ABB7-5A9B54010CD5}mid://00000000/!x-usc:http://www.proximuscloud.be/" title="Click to follow link: http://www.proximuscloud.be

Kies vervolgens login https://wlmailhtml:{8CF408AA-B934-4551-ABB7-5A9B54010CD5}mid://00000000/!x-usc:https://account.belgacomcloud.be/as/authorization.oauth2?IdpAdapterId=belgacom55872idp&client_id=belgacom55872cid&redirect_uri=https%3A%2F%2Faccount.belgacomcloud.be%2FOneID%2Fsso%2F2_0_0%2Foauth2%2Fcallback&state=zvWWeiHzKkv2rBCFdWAyGycMLvtYvvdDUwBb3OXWj_JqJQyc7MSAOrdOqHZLXbT4U6UpXYcQdg2rKEF1aInXy9cM3Km1drxOkV8VVSi_KEmXabN4m5dIVUJmLf3PR8GhmktzH5G-Uyoj_ELb_kEF3ZvxQDexMCj-QZcR73dH0yBu1-ZGDxKmBN5WEyGaA6SYyCsv3MDixYRh5diWMatz5b6g5wNieR-_5bcFAL9x2f2_Q78zhkIeNYzAIC1QB7CSP8cNcD1lIWNlfhl2cMKbMeA5e8Q8Wbbx-Z9PRsnS1DM&response_type=code&scope=ccloud&provider=local" style="color: rgb(0, 102, 204); font-style: normal; font-weight: normal;" title="Click to follow link:
https://account.belgacomcloud.be/as/authorization.oauth2?IdpAdapterId=belgacom55872idp&client_id=belgacom55872cid&redirect_uri=https%3A%2F%2Faccount.belgacomcloud.be%2FOneID%2Fsso%2F2_0_0%2Foauth2%2Fcallback&state=zvWWeiHzKkv2rBCFdWAyGycMLvtYvvdDUwBb3OXWj_JqJQyc7MSAOrdOqHZLXbT4U6UpXYcQdg2rKEF1aInXy9cM3Km1drxOkV8VVSi_KEmXabN4m5dIVUJmLf3PR8GhmktzH5G-Uyoj_ELb_kEF3ZvxQDexMCj-QZcR73dH0yBu1-ZGDxKmBN5WEyGaA6SYyCsv3MDixYRh5diWMatz5b6g5wNieR-_5bcFAL9x2f2_Q78zhkIeNYzAIC1QB7CSP8cNcD1lIWNlfhl2cMKbMeA5e8Q8Wbbx-Z9PRsnS1DM&response_type=code&scope=ccloud&provider=local en login met de gebruikersnaam en wachtwoord dat u per mail hebt ontvangen , er zal u gevraagd worden om opnieuw een wachtwoord in te stellen.

Wanneer u het wachtwoord hebt ingesteld kan u vervolgens inloggen met dit nieuwe wachtwoord.



Hebt u nog een vraag? Uw klantendienstmedewerker beantwoordt ze op het gratis nummer 0800 22 800.





Zie dan maar dat je de nieuwe software niet op je decoder binnenhaalt of je plezier zal van korte duur zijn verrassing
Reputatie 5
Badge +3
@Elsa, hoe 'plezier van korte duur' hieronder wat duiding i.v.m. de nieuwe SW met daaraan de cloud verbonden:
























Onderwerp
Personal Cloud
Discussiethread
Reactie Via e-mail (Samuel, Proximus Support) 23/10/2015 02:17 PM

Dag meneer De Meyer,



De Cloud applicatie is wel degelijk aanwezig bij de nieuwe software.


Wat is het nu?


mvg











Als je de nieuwe interface op je decoder staan hebt zal je zien dat de voorziening er is voor de apps, maar de integratie is niet volledig je kan er nog geen app zoals de cloud app kiezen omdat die nog moet geïntegreerd worden, via een app store zal je de app kunnen kiezen zoasl o.a de cloud app,

Dit komt pas later en dit zou pas naar verluid voor midden 2016 ergens zijn !! Laat ons hopen dat het toch vroeger kan !
@ Elsa bij mij werkt PX cloud op de nieuwe interface , je moet wel via shop - mijn apps - proximus cloud de app installeren en een maal dit gedaan is kan je cloud bekijken via toets -pvr- mijn apps


mvg


db
Dan heb jij al een updated versie of moet er een verschil zijn met de softversie van de v5 en v5compact dan , want ik kan dit nog niet


'k zal toch uit alle zekerheid eens een facR doen en opnieuw proberen, 'k laat het weten


NB: de uitleg die ik hierboven geschreven heb komt wel van de mensen van PX.
Ik heb V5 met software versie NTE_6.1.9.86


db
@db,


Bedankt het klopt inderdaad ja


Ze hebben mij goed liggen gehad met hun uitleg bij PX, foei frons


Het werkt inderdaad zij beweerden dat de apps store eerst moest geïntegreerd worden en dat dit pas midden volgend jaar zou zijn, wat eigenlijk ook al zou straf zijn dat dit zolang zou moeten duren.
@db,


Ter info: ik heb NTE-miniv5_6.1.9.86.


Kan jij nog PVR opnames doen met je v5 op de nieuwe interface zonder problemen en als je serie-opname programmeert wordt direct op de PX server opgenomen of moet je dit ergens aanduiden dat het niet op de harddisk mag gebeuren ?


@ Elsa


PVR opnames gaan nog altijd , serie's opnamen doe ik niet , maar standaard staat hij ingesteld in nPVR (60 dagen) maar dat moet je wijzigen in mijn voorkeur - opnames


db

Reageer