Beantwoord

Pukcode prepaid sim kwijt

  • 14 November 2016
  • 6 reacties
  • 6667 Bekeken

Hallo,
Ik ben mijn pukcode van mijn Proximus simkaart kwijt. Deze kocht ik ergens in 2009 aan een tankstation in zo`n pakketje van 10 euro en staat dus nergens geregistreerd.
Nu, jaren later, dacht ik de pin code nog te weten. Dus niet.
Er staan oude telefoonnummers op die ik graag terug zou willen.
Maar hoe kom ik nu aan mijn pukcode om de kaart te openen?
icon

Beste antwoord door Martin 14 November 2016, 23:30

Bekijk origineel

6 reacties

Niet het grootste licht, dit antwoord.
Als je nergens staat geregistreerd met je simkaart als klant, dan is het logisch dat het gegeven antwoord van Grand Master Martin compleet foutief is.
Daarbij geef ik duidelijk aan dat ik de pukcode kwijt ben.
De pukcode stond op het plastic kaartje waaruit ik de simkaart heb geklikt. Dat kaartje is kwijt.
Op het kartonnen pakketje waarin de kaart zat, bevond zich ook een sticker in de hoek met de pukcode. Ook dat pakketje is kwijt.
Als ik een van de twee nog zou hebben, dan zou ik hier mijn vraag niet stellen.
En ik kan niet inloggen op de site van proximus als klant, want ik stond niet geregistreerd omdat het een prepaid kaart is.
Als je geen telefoonnummer meer weet van je kaartje, je geen diensten afneemt ( ik ben bij telenet), dan kun je jezelf niet eens registreren bij Proximus, dus kun je ook geen gebruik maken van de site, met uitzondering dat je een vraag via het contactformulier kunt stellen, maar die geeft direct aan dat je binnen 10 dagen(!!!???) een antwoord krijgt. Een uur later echter krijg je een mail terug, dat je gezien de drukte bij het bedrijf langer moet wachten op je antwoord, maar er wordt niet aangegeven hoeveel langer...
Ik kan het telefoonnummer niet meer achterhalen, want de kaart is geblokkeerd.
Ik vraag me af wat hier nu zo onduidelijk is Grand Master?
• via e-services (MyProximus) : https://proximus.be/MyProximus
op GSMnr. klikken | Diensten | Actief | op + klikken voor:'
Ontgrendel uw kaart met de pukcode'

pukcode op 3 manieren terugvinden
Reputatie 6
Badge +3
Ik hoop dat pukcode verkrijgen onmogelijk is want:
Simkaart zonder registratie, pincode, zonder pukcode en zonder telefoonnummer - dat staat synoniem voor : gestolen.

Kan ook minder erg zijn maar nog altijd schending van wetten indien dit mogelijk zou zijn: bijv. echtscheiding.
Hoi yzrmns

Het is mogelijk prepaid kaarten te registreren, mijn prepaid kaarten zijn geregistreerd op MyProximus .
De volgende keer ga ik het licht aanzetten, dan had ik gezien dat er niet geregistreerd stond 😳
Haha Martin. Het wordt ineens een stuk lichter hier inderdaad!
Dat klopt helemaal. Maar niet meer als je het telefoonnummer niet weet..Want dan heb je niets meer om in te vullen op de site en ben je zo klaar. Probeer het maar eens. Geen nummer, geen pin code, geen pukcode, geen oude registratie.
Ik heb de hele nacht het internet afgezocht naar een oplossing.
Er zijn 2 oplossingen:
Manier 1:
Ik kan de auto van Back to the future aankopen voor 85.000 dollar. Maar daarvoor moet ik eerst een visum aanvragen voor de USA en mijn baas overhalen dat ik een week verlof krijg. Met die auto kan ik dan terug naar 2009 om te kijken waar ik mijn kaartje en mapje heb gelaten waar de sim opstaat.
Vervolgens rij ik dan meteen naar het tankstation waar ik hem kocht, om de camerabeelden op te vragen, want hier in onze tijd krijg je al snel het verwijt dat je een dief zou kunnen zijn. Samen met de pukcode, want stel dat deze na al die tijd niet meer zou werken om een of andere reden, stuur ik dan de camerabeelden op naar proximus in de hoop alsnog achter mijn telefoongegevens te komen die op het kaartje staan. Er staan namelijk alle nummers op voor een schoolreünie, en ik herinner me nog dat ik daar destijds bijna drie weken mee bezig ben geweest alles te achterhalen. Na 8 jaar willen we opnieuw een feest organiseren, dus je begrijpt mijn vraag. It will save me a shit load of time, want veel van mijn klasgenoten zijn voor hun studie en baan naar het buitenland vertrokken, omdat we de opleiding buitenlandse journalistiek deden.
Ik zou niet weten wat ik met een ander zijn gegevens zou moeten die op een pay & go simkaart zouden kunnen staan, want zo spannend zal het ook niet zijn om daarvoor deze moeite te doen.
Maar anyway, ik zoek nog een bijrijder voor in mijn D`Lorean. En nu vroeg ik me af of jij iets te doen hebt over circa 2 weken?
Je naam is in ieder geval bijna goed Marty. ( Mc Fly)
En ik ben een van de zeldzame personen inderdaad die bij een tankstation een pakketje koopt, hem onderweg openscheurt, de sim uit het kaartje drukt, om hem vervolgens al rijdend in mijn telefoon te stoppen. Het kaartje stop ik bij het mapje en dat gooi ik ergens thuis in een la, of blijft nog weken in mijn auto liggen. En ja, een pay & go registreer je niet, want waarom zou je dat überhaubt doen? Je registreerde destijds alleen een pay & go als je zo zuinig was om die extra bonus van 5 euro terug te ontvangen als je jezelf liet registreren, waarna je vervolgens werd overspoeld met post van de provider.
Duh.
Manier 2:
Ik heb proximus gemaild en heb het simkaart nummer dat erop staat doorgegeven, met het vriendelijke verzoek mij te helpen, inclusief al mijn gegevens, mocht er ooit iets aan de hand moeten zijn met dat kaartje. De codes van Pay & GO kaartjes mogen schijnbaar gewoon vrijgegeven worden. Had je jezelf maar moeten registreren, zeggen de providers hierover. Dus toch een reden om jezelf te registreren. Maar niet voor mij. Pay & Go means betalen en wegwezen. Zonder de bemoeienis van allerlei instanties die steeds meer over je te weten willen komen. Vrijheid blijheid. Want waarom zijn die kaartjes nu eigenlijk gemaakt?
Voor mensen die geen abonnementen konden of wilden afsluiten. Met welke reden dan ook. Simple as that. Die optie wordt geboden, dus die mag je dan ook gebruiken.
Ik koos destijds om de, ik meen 40 a 50 contacten niet op mijn eigen telefoon op te slaan, gezien dit veelal buitenlandse gesprekken werden, die ik op de vreemdste tijden moest oppakken, wat vaak niet ging. Ik heb toen gekozen dat ik de voicemail van de andere gsm aan had staan, zodat ik die in mijn vrije tijd op mijn gemak kon beantwoorden, zonder dat mijn baan op de tocht kwam te staan, om steeds maar gesprekken te voeren in mijn baas zijn tijd.
Ik hoop dat het gaat lukken in ieder geval.
Thanks anway.
Ik hoop dat pukcode verkrijgen onmogelijk is want:
Simkaart zonder registratie, pincode, zonder pukcode en zonder telefoonnummer - dat staat synoniem voor : gestolen.

Kan ook minder erg zijn maar nog altijd schending van wetten indien dit mogelijk zou zijn: bijv. echtscheiding.


* Ik hoop maar dat jij Frank nooit advocaat als beroep hebt gekozen. Een pay & Go kaart heeft geen rechten. Je verkiest hiermee dat je zonder registratie een simkaart kunt kopen en er de hele wereld mee rond kunt bellen als je wil. Gewoon, omdat het kan en mag.
Van enige schending is dan ook geen sprake. Had je jezelf maar moeten registreren zal de rechter zeggen.
Maar ik vermoed dat ik de enige koper ben geweest van het pay & Go systeem die besloot mezelf niet te laten registreren.
Al die miljoenen andere kopers hebben zich meteen na activatie netjes geregistreerd bij de provider. Ik vraag me af waarom men dan een Pay & Go kaart heeft gekocht..want een abonnement is stukken goedkoper.
En je bent dan ook inderdaad verdacht als je een mapje weggooit waar het kaartje nog inzat omdat je het bij elkaar wilde houden, waar je toch niets mee doet.
Ik veranderde de code altijd meteen in 0000 , dus kon het mapje etc. ook meteen weggooien, maar dit kaartje was belangrijk voor me, waardoor ik de code schijnbaar liet staan die bij het kaartje hoorde.
Na 3 keer te zijn verhuist in 8 jaar tijd zal het ergens tussendoor weg zijn gegooid. De reden daarvan is nog simpeler.
We kregen een nieuwe keuken en na jaren vond ik mijn zoekgeraakte gsm terug. Deze was achter de lade gevallen en via een loszittende achterwand van het keukenkastje op de grond achter de oude keuken terecht gekomen. Ik had de gsm dus al vele jaren niet meer, dus mocht het mapje ook eens een keer de vuilbak in.
Heerlijk die verhalen op een vroege morgen.
Niet iedereen is tegenwoordig een dief Sherlock Franky boy.
Mensen die reageren zoals jij, hebben waarschijnlijk zelf de nodige verdenkingen in hun relatie. Vertrouw jij je vrienden wel bij je vriendin terwijl je aan het werk bent? Want nu krijg ik ineens signalen uit een andere dimensie binnen.. Ik zou haar gsm maar eens nakijken.
Nu maar hopen dat je de pin code weet te vinden.. En anders bel je mij maar. Je vriendin heeft mijn nummer.
( grapje natuurlijk hè jongens)

Reageer