Proximus vervangt 400.000 oude V3 decoders.


OPMERKING: zie ook bij vervanging van je decoder naar:

Surf naar ▬► http://forum.proximus.be/posts/16182719bb" target="_blank



Update: 08/10/15 door Proximus medewerker Sabine:


Eerste bericht:


Rollout systematisch per regio vervangen V3 decoder in huur.

Iedereen die hiervoor in aanmerking komt krijgt een schrijven hieromtrent waarbij de procedure

van omruiling wordt uitgelegd.

Dit geldt enkel voor huurdecoders.

Dit type decoder zal binnenkort niet meer naar behoren functioneren op netwerk zoals u las

en iedereen die bij ons gekend staat als huren dit type wordt hierover aangeschreven.

In eerder een probleem kan deze gratis omgeruild worden via een koerierdienst of kiala

Een v3 decoder aangekocht en nog in garantieperiode van 2 jaar kan omgeruild worden in een telecenter.

Een v3 decoder buiten garantieperiode kan niet meer omgeruild worden.

Voor deze klanten zal ook een' voorstel 'volgen

mvg sabine


Tweede bericht:

Er komt wel degelijk enige vorm van commerciele geste voor mensen met een aangekochte versie,

kan u alleen nog niet zeggen wat exact, we kregen er ook nog geen offficiele communicatie over..

mvg sabine



===================================================================================================================================


Weldra mogen deze klanten zich aan een telefoontje verwachten om hun oude v3 decoder te laten vervangen door het laatste nieuwe V5 model.

==============================================================================================================


Op 1.692.000 Proximus TV klanten zijn er nog 400.000 met een gehuurde of aangekochte

V3 decoder of V3b decoder, die zal vervangen worden door de recentste decoder, de V5.

Deze V5 decoder wordt totaal gratis aan huis bezorgd door Bpost.

Dit zal gebeuren vanaf midden oktober 2015, over een periode van ongeveer 6 maanden,

de klanten zullen hiervoor door Proximus gecontacteerd worden.



==============================================================================================================





Wissel uw decoder.

Vervang gratis uw decoder: ▬► http://www.proximusnewdecoder.be/" target="_blank
Wat zijn de voordelen van een nieuwe decoder?

• Hij is krachtiger, zodat u sneller van de ene naar de andere zender kunt zappen.

• Hij is uitgerust met een harde schijf van 320 GB (i.p.v. 160 GB bij uw huidige decoder), zodat u meer films en series kunt opnemen.

• Houdt u van series en films? Uw nieuwe decoder geeft u rechtstreeks toegang tot Netflix.



Ontvang uw gloednieuwe decoder!

In drie eenvoudige stappen kiest u hoe en wanneer u uw nieuwe decoder wilt ontvangen.


{ Deze code van 9 cijfers vindt u terug op uw uitnodigingsbrief }


{ Geef hier de postcode van uw facturatieadres }

►Kies uw levering ◄




http://www.proximusnewdecoder.be/sites/default/files/swap-decoder-V3-V3b-V5-NL-web.pdf" target="_blank


Zend uw oude decoder terug

Proximus hecht belang aan het milieu en vraagt uw hulp door uw oude decoder gratis terug te sturen via bpost

Stuur uw oude decoder gratis terug naar Proximus


Om het milieu niet te belasten, kunt u uw oude decoder kosteloos via het volledige bpost-netwerk terugzenden.

Volg daarvoor de volgende eenvoudige stappen.



1. Uw oude decoder verpakken:

Als u uw nieuwe decoder heeft gekregen, verpakt u de oude decoder en de oude voeding in de bijgeleverde plastic zak van bpost.

Let er op de zak goed te sluiten met behulp van de kleefstrip.


2. Uw favoriete postpunt of pakjesautomaat kiezen:

Zoek aan de hand van een Belgische postcode het/de dichtstbijzijnde postkantoor, postpunt of pakjesautomaat en raadpleeg de openingsuren.

U kunt vervolgens uw correct verpakte decoder kosteloos binnenbrengen.















==============================================================================================================







U kan Proximus contacteren op het gratis nummer 0800/22800 voor alle mogelijke technische vragen of problemen.

Indien u vragen hebt met betrekking tot de levering van het toestel zelf,

verzoeken wij u vriendelijk om onze logistieke partner bpost te contacteren

op het gratis nummer 0800/22138


==============================================================================================================


151 reacties

Eindelijk!! Ik moet onze decoder V3 bijna dagelijks heropstarten of in 't midden van een programma schakelt hij zich zelf uit en moet ik hem weer aan de praat zien te krijgen. Bellen jullie mij snel onze V3 wil met pensioen
Ik zou als ik u was zelf eens de klanten dienst of technische dienst opbellen op gratis nummer 0800 22 800 om te vragen of ze de code vlugger kunnen doorsturen zodat je deze kan laten vervangen door een v5 aangezien je nu al serieuze problemen hebt.


(Deze code van 9 cijfers vindt u terug op de uitnodigingsbrief die je normaal zou krijgen)


Reputatie 3
Badge
Ik lees hierboven '...Wat ik sowieso wil behouden, kopiëer ik dan wel naar DVD...' en '...Ik ben inderdaad ook van deze mening, daarom trouwens dat ik overgeschakeld ben naar de V5-mini...'


Is het dan mogelijk en zo ja hoe werkt dat, opnames kopiëeren van een decoder naar een DVD? Om opnames weg te bewaren op DVD heb ik alsnog mijn abonnement bij telenet behouden. Weliswaar zijn het analoge opnames op een DVD-recorder.


Badge +1
@JEG Ik heb een paar jaar terug ook nog opgenomen op dvd van een Belgacom decoder. Ik deed het als volgt. Ik stak de scart van de belgacom decoder in mij dvd recorder (die heeft een scart in) en zo kon ik opnames die speelden opnemen. Je moet dan wel bekijken wat je wil opnemen. Ik weet wel niet of die nu nog zou werken want ik denk dat er tegenwoordig iets bestaat dat ze dit beveiligen zoeat dit nit meer mogelijk is ofwel is dit enkel bij HDMI dat ze dit kunnen. Ik zou het nog eens moeten proberen als je het echt wil weten als dit nog werkt
@JEG,


=> hier staat de volledige uitleg => http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/9026/~/een-programma-opnemen-via-uw-dvd--of-videorecorder" target="_blank<= (Proximus support Site)


Via scart kan je dit met je DVD/HDD recorder (eventueel branden op dvd schijf)

De uitgang van uw decoder met de ingang van uw DVD/HDD recorder verbinden door middel van een scart kabel.

Dan laat je gewoon de opname op uw decoder afspelen en tegelijkertijd neemt u op met uw DVD/HDD recorder.
Reputatie 3
Badge
Zo weer wat bijgeleerd. Dat ga ik per gelegenheid eens proberen. Bedankt.smiley
Badge +1
@Elsa Mag ik weten vanwaar je weet dat dit ook voor betaalde decoders is want als ik een mail stuur naar de medewerkers om te vragen of ik niet vroeger een decoder kan omruilen vermits mijn enige v3 decoder die ik hier nog heb niet fantastisch meer werkt (moet hem regelmatig herstarten). Het antwoord hierop:




indien de decoder in huur is raden we aan deze te gaan omruilen voor een recenter model.



Dit kan op verschillende manier GRATIS

- we sturen een koerierdienst die deze decoder komt afhalen en een nieuwe plaatsen.

dit kan geboekt worden:

- Via telefoon: de efficiëntste manier is om de technische dienst te bellen op het gratis nummer 0800 22 800 (08.00u tot 22.00u 7/7), de operator zal samen met u onmiddellijk een afspraak inplannen

- Via een reply op deze post ( prive dan sturen): indien u dit via ons wil regelen, kan u enkele data opgeven waarop u aanwezig bent (voormiddag/namiddag + datum, wij boeken dan de eerst beschikbare hiervan en laten u dit weten)?



- we sturen een decoder op naar een kialapunt naar uw keuze ( http://www.kiala.be%29/" style="border: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10.5px; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(2, 20, 193); text-decoration: none; line-height: 12.8625px;;

Gelieve dus uw voorkeurspunt+ gsm nummer door te geven waarop de bevestiging zal komen



- U haalt zelf een nieuwe decoder in een proximus center met dit dossier nummer en brengt daar de oude binnen



Indien de decoder gekocht, kan die enkel gratis omgeruild worden indien die nog in de garantieperiode van 2 jaar zit en dit in een telecenter van Proximus enkel.

Indien buiten garantieperdiode, geen gratis omruiling meer mogelijk.






Misschien wil dit gewoon zeggen dat je als je de decoder gekocht hebt je decoder niet vroeger kan omruilen maar misschien wil dit gewoon zeggen dat je hem nooit kan omruilen als je de decoder hebt gekocht. Vandaar had ik graag eens je bron gezien zo is iedereen die een decoder gekocht heeft zeker.
Die procedure die je hierboven beschrijft is hier vroeger al opgesomd geweest in een andere posten, dus dit klopt volledig indien je de V3 huurdecoder wilde vervangen.

Dus enkel geldig voor V3 huurdecoder en voor aangekochte V3 decoder binnen de 2 jaar garantie.


Nu gaat het om een nieuwe actie van Proximus om de eenvoudige reden dat ze de interface totaal veranderd hebben en binnenkort uitgerold wordt, maar omdat deze veel meer vraagt van de performances van de decoder kunnen deze v3 decoders deze nieuwe software niet meer aan en om dus geen klanten te moeten benadelen en teleur te stellen die een v3 huur en aangekochte decoder hebben, zullen ze de klanten een code sturen om de V3 te laten vervangen aan huis door Bpost.

Dus die bron is Proximus.


Besluit: theoretisch kan je dit niet vroeger voor een aangekochte v3 decoder die buiten de 2 jaar garantie valt! tot ze u verwittigen en dit vervangen loopt over een periode van 6 maanden.
Badge +1
Die medewerkers geven dus eigenlijk maar halve info. Jammee voor zo'n bedeijf maarja van proximus ben ik niets anders gewoon.


Ik dacht wel dat de bron proximus is maar had graag een link gezien dat ik eens het volledige artikel kan lezen waar dit instaat.
medewerkers zijn daarvan wel op de hoogte maar zoals je weet zullen die nooit details lossen tot het officieel ook in voege is, en daarom zal je een antwoord krijgen in de aard van 'De klanten met de oude v3 decoder zullen ten gepaste tijde ingelicht worden' Nu dat ook een aangekochte decoder zal vervangen worden dat hebben ze wel al gecommuniceerd, maar op hun site vind je nog geen gedetailleerde uitleg, zal pas midden oktober zijn dacht ik.
Beste Elsa,


Wij hebben onze decoder ook aangekocht... als ik mij niet vergis in 2009... wordt deze dan ook gratis vervangen?


Het zou inderdaad een grote teleurstelling zijn indien niet, want alle veranderingen die regelmatig worden doorgevoerd daar kiezen wij als klanten zelf niet voor.


Ik heb ook gisteren contact opgenomen met de klantendienst en ze hebben me daar verteld dat ze per regio werken.


Dus ja... ik zal nog wat geduld moeten hebben zeker en hopelijk komt de regio Aalst snel aan bod, want het vervangen van de decoders zou lopen over een periode van een paar maand.


Hopelijk begeeft onze V3 het niet hé frons
Hallo Christine,


Ik ben niet van Proximus zelf, anders zou ik er zeker voor zorgen dat ze je niet vergeten knipoog


Het vervangen zou lopen over een zes tal maanden beginnende van half oktober en lopen over een periode van ongeveer 6 maanden.

Heb je dan aan de klantendienst niet gevraagd of je aangekochte v3 decoder niet in aanmerking komt ?

want de medewerkers van PX hebben dit al sommige personen bevestigd dat zowel de aangekochte en de gehuurde zullen vervangen worden en zowel de V3 als de variant V3b decoder.


Als je dit wenst kan je dit eens vragen via - https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank waar je normaal altijd vlug antwoord krijgt.


groetjes,


Elsa
Ja hoor ik heb het aan de klantendienst gevraagd daarstraks nog, maar er wordt heel wat rond de pot gedraaid en ze geven dus geen duidelijk antwoord omdat ze het zelf niet weten lach
Beste
Rollout systematisch per regio vervangen V3 decoder in huur.
Iedereen die hiervoor in aanmerking komt krijgt een schrijven hieromtrent waarbij de procedure van omruiling wordt uitgelegd.
Dit geldt enkel voor huurdecoders.
Dit type decoder zal binnenkort niet meer naar behoren functioneren op netwerk zoals u las en iedereen die bij ons gekend staat als huren dit type wordt hierover aangeschreven.
In eerder een probleem kan deze gratis omgeruild worden via een koerierdienst of kiala

Een v3 decoder aangekocht en nog in garantieperiode van 2 jaar kan omgeruild worden in een telecenter.

Een v3 decoder buiten garantieperiode kan niet meer omgeruild worden. Voor deze klanten zal ook een' voorstel 'volgen ..

mvg sabine
Duidelijk antwoord Sabine, bedankt... Als ik het goed lees zullen wij dus verplicht zijn om een nieuwe decoder aan te kopen.


Jammer hoor dat er voor de aangekochte V3 geen commerciële geste kan gedaan worden zoals gratis omruilen, wij klanten hebben niet al deze aanpassingen gevraagd ze werden steeds door Proximus uitgevoerd. Mijn V3 bugt al het hele jaar door, is echt niet meer leuk om zo TV te kijken.


Ik betaal trouw elke maand mijn abonnementsgeld, wordt nu verplicht om over te schakelen naar een pack en Norton is ook al niet meer gratis inbegrepen... en dus binnenkort kosten voor een decoder, dacht dat jullie meer klantgericht waren dan Telenet.
Dag Christine..
Er komt wel degelijk enige vorm van commerciele geste voor mensen met een aangekochte versie,
kan u alleen nog niet zeggen wat exact, we kregen er ook nog geen offficiele communicatie over..
mvg sabine
Met alle respect Sabine,

maar op de sociale media hebben jullie wel bevestigd aan verschillende personen dat de aangekochte v3 decoders ook zouden vervangen worden.

Die hebben mij dat zelf ge-PM'd , 'k heb het zelf nog niet opgezocht, maar die mensen zullen daarom niet liegen, want er zijn er tussen die ik persoonlijk goed ken!


Dus ik vraag mij af welke melding van welke medewerker moet je nu geloven, wie spreekt nu de waarheid,

je begrijpt toch wel dat dit heel frustrerend is voor deze klanten van die tegenstrijdige berichten te horen of te lezen!!


Krijgen jullie medewerkers dan niet allemaal de zelfde inlichtingen van hoger hand!?


Mvg,


Elsa


Sabine,


Nog een bedenking:



we kregen er ook nog geen offficiele communicatie over..



dus is het dan ook nog niet zeker dat er een compensatie komt of interpreteer ik dit dan verkeerd?


Mvg,


Elsa.
Reputatie 5
Elsa met alle respect maar ben jij niet de bron van die 'tegenstrijdige berichten'. Ik heb in nog geen enkele officiële berichten van Proximus gelezen dat er aangekochte decoders worden vervangen. Buiten het bericht hier van de medewerker dat dit enkel voor nog in garantie zijnde decoders is. Als je helpdeskje wil spelen zie dan dat je goed geinformeerd bent.


mvg
Jamo, ook met alle respect hoor,

maar als Proximus (de medewerkers en via hun sociale media en ook van andere klanten die dit van PX als info gekregen hebben)

mij al verkeerde informatie doorgeven wat denk je dan van dat helpdeskje!?


NB: Voor u Jamo en de ander forumlezers, Ik ga het nog eens voor de honderdduizendste keer duidelijk aanhalen


Dat ik hier nooit voor 100% als helpdekje zal optreden.

Zoals de trouwe lezer hier ondertussen al lang genoeg weet is het bedoeling van mensen in te lichten en te helpen in de mate dat ik zelf kan,

en aangezien ik niet van PX zelf ben kan ik aan geen inside informatie, waar de medewerkers wel aankunnen en elkaar dan nog tegenspreken.


Dus ik geef hier al wat ik gelezen heb en opgestoken heb door informatie op het internet (ook Proximus hun officiële sociale netwerken) ook van mensen die mij persoonlijk berichten sturen wat de helpdesk en klantendienst hun gezegd hebben, wat ik dan toch min of meer voor waar mag beschouwen, denk je ook niet?.


Ook deze topic is opgebouwd geweest, zoals al de andere, door informatie die in kranten gestaan heeft en aangevuld geweest door de wegen die ik juist opgenoemd heb.




Daarbij nog, is het aan de officiële vertegenwoordigers van Proximus (vroeger Eva nu medewerkers) om deze berichten of geruchten hier te corrigeren of uit de wereld te helpen.


De enigen die hier officiële berichten kunnen posten zijn de Medewerkers ('Onze medewerkers' genaamd nu ipv vroeger 'Eva') en al de anderen zijn zoals ik ook trouwens mensen die hier hun kennis en opgestoken ervaring en wat ze gelezen hebben of eender welke gevonden hebben hier posten om ander forum lezers te proberen te informeren en deze berichten kunnen eigenlijk nooit op de keper als 'officieel' beschouwd worden!


Mvg,


Elsa


NB: het is zeker geen aanval op de medewerkers, die ook maar hun best doen en blijkbaar niet allemaal over dezelfde informatie beschikken, dus het is meer een aanval op hun oversten die hun beter en met gedetailleerde info moet voorzien en ook dat ze weten welke info, en zeker de zelfde info, de wereld mogen insturen en dan zal je niet overal tegenstrijdige info moeten lezen ook!




En nog iets vergeten te melden,

om die reden pas ik ook mijn 'Topic start' regelmatig aan naargelang er nieuwe berichten en dit kunnen officiële berichten zijn en ook andere via allerhande wegen, kranten enz... (wegen die ik hierboven juist al opgenoemd hebben)


Dus jamo, om af te sluiten het is een 'helpdeskje' met info en geruchten en opgestoken ervaringen die via alle wegen opgestoken werd en de officiële berichten moet van de medewerkers komen en eigenlijk nog veel beter om zelf deze tegenstrijdigheden (berichten) te vermijden zouden deze op de officiële site van Proximus moeten komen met gedetailleerde uitleg, zodat er geen discussies achteraf mogelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Just keep up the good work Elsaja Het is inderdaad niet jouw schuld dat Px niet meer duidelijkheid verschaft over een aantal dwingende vragen. Daarbij wil ik hier nog toevoegen, dat het naïef zou zijn te denken dat ze aangekochte V3 en V3b's, die dus zeker buiten garantie zijn, 'gratis' zouden vervangen. Dat geldt uiteraard enkel voor gehuurde. Ze zouden wél een 'geste' mogen doen, en minstens een V5mini aan halve prijs aanbieden? ;t is maar een idee...
Sinjoor,


Ik ben juist gaan rondneuzen op twitter en inderdaad en inderdaad daar heeft Proximus gemeld dat het ook voor aangekochte decoders geldt!


Maar we doen inderdaad gewoon verder met zoveel mogelijk info te verschaffen knipoog


Ik begrijp al die heisa hierrond niet ... schijnbaar staat deze draad vol van speculatie en wilde veronderstellingen gewoon omdat de enige 'ernstige'(?) bron een artikel in de krant is samen met een web bladzijde van PX die moet helpen bij de uitrol van de te vervangen decoders? .. en hier en daar een 'tweet', nou dat zijn nog eens betrouwbare bronnen !


Laat ik u vertellen dat ik nog nooit enig serieus probleem ondervonden heb met Bcom/PX dat niet galant (en behoorlijk snel) opgelost werd met enige dialoog en steeds in mijn voordeel, in 't schoon Vlaams, dus met 0,0€ kosten aan mijne kant.


Voorbeeld ? Ik kocht destijds een 'gerestaureerde' (refurbished) Tilgin decoder voor 75€, geen geld eigenlijk voor een 2e decoder. Plots verscheen er op TV een algemeen bericht dat de Tilgin decoders uit omloop zouden genomen omdat ze niet meer ondersteund zouden worden en dat ze konden omgeruild worden. (beetje 't zelfde verhaal als nu, toch?) 'Onze toenmalige medewerkers' wisten aanvankelijk ook NIET hoe of wat er ging gebeuren met de aangekochte Tilgins, maar toen puntje bij paaltje kwam werd mijn oude Tilgin netjes omgeruild voor een V3b decoder, af te halen op het dichtsbijj zijnde Kiala punt en met inlevering van de oude decoder. Zonder kosten ! Toch een déja-vu gevoel ...


Waarom zou ik dus nu lopen panikeren over de vervanging van mijn niet echt 'aangekochte' V3b ? Er wordt duidelijk gezegd dat er een voorstel komt !


Men gaat mij nu toch niet doen geloven dat, met de hete adem van de concurentie in de nek, men bij PX al de klanten die ooit hun decoder kochten (kaas kassa!), dat men die in hun hemd gaat laten staan ? Gut, die aan de 'andere kant' lachen zich een kriek als dat gebeurt ! Kom maar bij ons jongens .. wij laten u echter duur betalen voor uw decoder LOVL !! (of is men die rel al vergeten? smiley)


.. en BTW mijn gehuurde V3b werkt nog steeds vrij behoorlijk behalve dat hij zich af en toe eens verslikt, 't is net niet erg genoeg om 'm te gaan omruilen ... oh en nogmaals BTW .. mijn bbox-2 werd vlekkeloos en gratis vervangen door een bbox-3 en mijn netwerk profiel ging even vlekkeloos (maar met even wachten) van 20Mbps(prov) naar 50Mbps en nu naar 70Mbs .. waarom zou ik nu klagen ? cool
Reputatie 6
Badge +2
Er schiet mij iets te binnen: V3 decoders worden toch nu niet meer verkocht, de laatste V3 decoders dateren van meer dan 3 jaar geleden, dan zijn die natuurlijk buiten garantie, dat Proximus van eerste keer zegt dat aangekochte decoders niet kunnen omgeruild worden.

Reageer