Proximus vervangt 400.000 oude V3 decoders.


OPMERKING: zie ook bij vervanging van je decoder naar:

Surf naar ▬► http://forum.proximus.be/posts/16182719bb" target="_blank



Update: 08/10/15 door Proximus medewerker Sabine:


Eerste bericht:


Rollout systematisch per regio vervangen V3 decoder in huur.

Iedereen die hiervoor in aanmerking komt krijgt een schrijven hieromtrent waarbij de procedure

van omruiling wordt uitgelegd.

Dit geldt enkel voor huurdecoders.

Dit type decoder zal binnenkort niet meer naar behoren functioneren op netwerk zoals u las

en iedereen die bij ons gekend staat als huren dit type wordt hierover aangeschreven.

In eerder een probleem kan deze gratis omgeruild worden via een koerierdienst of kiala

Een v3 decoder aangekocht en nog in garantieperiode van 2 jaar kan omgeruild worden in een telecenter.

Een v3 decoder buiten garantieperiode kan niet meer omgeruild worden.

Voor deze klanten zal ook een' voorstel 'volgen

mvg sabine


Tweede bericht:

Er komt wel degelijk enige vorm van commerciele geste voor mensen met een aangekochte versie,

kan u alleen nog niet zeggen wat exact, we kregen er ook nog geen offficiele communicatie over..

mvg sabine



===================================================================================================================================


Weldra mogen deze klanten zich aan een telefoontje verwachten om hun oude v3 decoder te laten vervangen door het laatste nieuwe V5 model.

==============================================================================================================


Op 1.692.000 Proximus TV klanten zijn er nog 400.000 met een gehuurde of aangekochte

V3 decoder of V3b decoder, die zal vervangen worden door de recentste decoder, de V5.

Deze V5 decoder wordt totaal gratis aan huis bezorgd door Bpost.

Dit zal gebeuren vanaf midden oktober 2015, over een periode van ongeveer 6 maanden,

de klanten zullen hiervoor door Proximus gecontacteerd worden.



==============================================================================================================





Wissel uw decoder.

Vervang gratis uw decoder: ▬► http://www.proximusnewdecoder.be/" target="_blank
Wat zijn de voordelen van een nieuwe decoder?

• Hij is krachtiger, zodat u sneller van de ene naar de andere zender kunt zappen.

• Hij is uitgerust met een harde schijf van 320 GB (i.p.v. 160 GB bij uw huidige decoder), zodat u meer films en series kunt opnemen.

• Houdt u van series en films? Uw nieuwe decoder geeft u rechtstreeks toegang tot Netflix.



Ontvang uw gloednieuwe decoder!

In drie eenvoudige stappen kiest u hoe en wanneer u uw nieuwe decoder wilt ontvangen.


{ Deze code van 9 cijfers vindt u terug op uw uitnodigingsbrief }


{ Geef hier de postcode van uw facturatieadres }

►Kies uw levering ◄




http://www.proximusnewdecoder.be/sites/default/files/swap-decoder-V3-V3b-V5-NL-web.pdf" target="_blank


Zend uw oude decoder terug

Proximus hecht belang aan het milieu en vraagt uw hulp door uw oude decoder gratis terug te sturen via bpost

Stuur uw oude decoder gratis terug naar Proximus


Om het milieu niet te belasten, kunt u uw oude decoder kosteloos via het volledige bpost-netwerk terugzenden.

Volg daarvoor de volgende eenvoudige stappen.



1. Uw oude decoder verpakken:

Als u uw nieuwe decoder heeft gekregen, verpakt u de oude decoder en de oude voeding in de bijgeleverde plastic zak van bpost.

Let er op de zak goed te sluiten met behulp van de kleefstrip.


2. Uw favoriete postpunt of pakjesautomaat kiezen:

Zoek aan de hand van een Belgische postcode het/de dichtstbijzijnde postkantoor, postpunt of pakjesautomaat en raadpleeg de openingsuren.

U kunt vervolgens uw correct verpakte decoder kosteloos binnenbrengen.















==============================================================================================================







U kan Proximus contacteren op het gratis nummer 0800/22800 voor alle mogelijke technische vragen of problemen.

Indien u vragen hebt met betrekking tot de levering van het toestel zelf,

verzoeken wij u vriendelijk om onze logistieke partner bpost te contacteren

op het gratis nummer 0800/22138


==============================================================================================================


151 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het zou gaan om het vervangen van V3's door een V5. Is dat dan de V5 mini?


Dat is uitstekend nieuws, vind ik, al hoop ik dan wel dat die pakjesbezorgers idd een beetje op de hoogte EN wat welwillend zijn, zeker voor oudere mensen, die soms een serieuze schrik hebben voor die apparatuur. Ik heb bv een buurvrouwtje van rond de tachtig zonder veel familie, voor wie haar teeveetje zowat haar enige venster op de buitenwereld is en als die niet optimaal marcheert, ai. Gelukkig wijst het allemaal zichzelf uit, maar ja.


Voor nieuwe klanten zou de 'doe-het-zelf' installatie wel verdwijnen en zou er sowieso een technicien langskomen, heb ik gelezen.
De vervanger is een V5 decoder , maar of je ook kunt afspreken voor eventueel een V5-mini dat weet ik echter niet.


de v4 is geen 7 a 8 jaar oud dus het gaat inderdaad om de V3 en V3b.


Foto V3





Foto V3b





Dat zal zeker wel het geval zijn want die heeft geen andere hardware, heeft alleen een ander kast.


Je kon trouwens beide al uit eigen initiatief omruilen, maar blijkbaar waren er nog 400.000 die dit niet gedaan hebben of niet wisten ;-)


Nu brengt Bpost hem zelf thuis met nog een woordje uitleg als je dat wenst, dus eigenlijk nog beter.


En je ziet dat het niet altijd in je nadeel uitdraait als je een decoder aangekocht hebt, als je maar lang genoeg geduld hebt ;-)


Het is gewoon een kwestie van afwachten tot Proximus deze klanten contacteert.
Badge +4
Nu nog de oude ikanos lijnkaarten vervangen in de ROP naar broadcom kaarten (G.fast) voor Vectoring te hebben hier .... dan zijn we ook weer mee met de rest !
Volgens mij zijn het grootste deel van de Rops is toch al voorzien van vectoring Broadcom kaarten.

( G.fast zal dan toch weer maar voor deze mensen zijn die het geluk hebben om dicht bij de Rop te wonen!)

Dus er zullen toch altijd misnoegde klanten blijven!


Hopelijk wordt het voor iedereen FFTH, maar ik mag mijn dromen nu toch nog niet direct voor werkelijkheid nemen hé knipoog
Badge +4
Ja idd de meeste Rops zijn al klaar voor vectoring, maar hier nog niet .... en een planning zal wel niet te raadplegen zijn waarschijnlijk bij PX
Dat heb je heel goed geraden, je begint PX al goed te kennen blijkbaar knipoog


Je kan het altijd vlug eens vragen aan de medewerkers via PX op twitter (- https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank) door via dm je gegevens door te sturen en je vraag te stellen.

Je kan er ook niks bij verliezen hé.
Badge +4
Oei Twitter dat gebruik ik niet (en ken er ook niets van, ooit eens geprobeerd maar is precies chinees diene twitter) ik zal dan wel zo afwachten :)
Je kan het ook vragen hier via - PB

enfin aan u de keuze natuurlijk of je het wilt vragen :-)
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben met Belgacom TV begonnen in september 2009 met een V3. Die heb ik in april 2012 ingeruild voor een gekochte V4 (in aoril 2014 nog eens vervangen in garantie door een bliksemschade), waar ik het hele software-avontuur mee heb meegemaakt. Momenteel draait die redelijk stabiel. Benieuwd wat ze hier softwarematig nog mee voorhebben. Voor de omschakeling naar enkel nPVR zie ik hardwarematig niet direct problemen, zolang de PVR-opnames maar afspeelbaar blijven
De enigste decoder die ik niet gehad heb in het rijtje is de V3b


Ze zullen er de software met de nieuwe interface toch wel op getest hebben via de testgroep veronderstel ik toch,

anders zouden ze de V4 toch ook moeten vervangen door een V5 en als dit moest blijken dat het toch tegenval op d V4 dan zal de volgende stap wel de vervanging zijn hoop ik dan toch!.
Reputatie 7
Badge +1
Ik moet zeggen, dat ik nog heel weinig PVR opneem om langer bij te houden (HDD staat meestal nog op 73%), vooral sedert nPVR nu 60 dagen afspeelbaar blijft, en ik ook meer en meer met TV replay+ werk. Enkel nog een 3-tal dagelijkse duidingsprogramma's zoals 'De Afspraak' (al zien we daar ook meestal rechtstreeks of in timeshift (met TV replay) naar in vervanging van het vroegere Terzake, en 'Ter Zake', al kan je die op PC/laptop op de website ook voor een hele week online aanklikken voor opname. Vlgs mij nog steeds niet in TV Overal. Ik heb me dus al aan het nieuwe systeem aangepast. Duitse zenders neem ik altijd op van Telenet, nog van de tijd dat Bellens die had buitengegooid en ik een digicorder had bijgehuurd (kabel heb ik altijd behouden als alternatief). Ze zullen toch nog uit hun pijp moeten komen om van al die zender s toestemming te krijgen om ze in nPVR (ook TV replay) te mogen aanbieden, ook trouwens de boeketzenders, anders kunnen die laatste enkel nog live bekeken worden, waardoor veel mensen zullen afhaken. Bij Telenet kan ik Yelo Play' natuurlijk niet gebruiken, noch programmeren online, omdat ik geen Telenet internet heb.
Reputatie 4
Badge +2
Op 2/9/2015 is mijn V3b decoder vervangen. Op mijn vraag welke decoder ik nu gekregen had antwoordde de persoon die hem kwam vervangen: 'de laatste nieuwe'. Onderaan op het etiket van mijn decoder staat echter 'TV decoder V4 swap Cisco'.
Inderdaad velen hebben dit ook voorgehad dat er als ruil voor de V3 een V4 gegeven werd en de uitleg, van de medewerkers was dan, in het kort,

dat de v4 een evenwaardige decoder was en je hierdoor niet moest inboeten aan functionaliteit!


Nu zou ik toch even aan de http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" target="_blank vragen of er eventueel toch nog iets te regelen valt, al vrees ik eerlijk gezegd dat dit als een president zal sheppen, en ze dan iedereen met een V4 kunnen verwachten om hem te laten vervangen door een V5, enfin je kan het maar vragen of ze iets kunnen regelen, je hebt er ook niks bij te verliezen! speel hen je vraag door met je klantennummer en/of lijnnummer
Daar versta ik ook niets van en is in ieder geval niet normaal.Want die v4 voldoen normaal ook niet meer als er al betere in de handel aanwezig zijn.Daar mee wil ik je zeker niet bang maken want ik heb met een v3-v4 als met een v5 gewerkt en alle toestellen hebben bij mij goed gefunctioneert.Het hangt er gewoon van af hoever je van een rop zit en of je adsl of vdsl hebt.Maar ik weet nu niet hoe dit binnenkort zit dat kan je beter aan Elsa vragen want zij zal er meer van weten want zij is klant bij proximus.Ik ben maar reiziger.Dit wil zeggen i come and i go when i whant.En je moet niet denken dat ik aan de drank zit want ik ben altijd zo.Dit is ook zo wat moet een mens zonder vrouw in zijn eentje anders doen?In zijn eigen praten?Dus ben ik nu tegen mijn pc bezig.Kwestie van niet naar het kerkhof te moeten gaan,voor mijn avond wandeling.Want ik vind het nog al te koud.
Ze hadden beter ineens ook al de v4's vervangen, zoals geruchten vroeger de ronde deden,

dat na het vervangen van de V3 ook de V4 aan de beurt zou komen.

Maar geef toe dat ze al op de goeie weg zijn want zelf aangekochte V3's worden vervangen door de V5 decoder,

wat bij Telenet, ongeveer een jaar geleden, niet het geval was!
Reputatie 6
Badge +2
Laat het maar uit, dat ze nog een beetje wachten met de V4's te vervangen anders ben ik al mijn opnames kwijt.
Ik zeg het Elsa ik ben ook begonnen met een v3 en hen nooit problemen gekend met decoders,buiten dat led lampje op die v5.Maar dat is in feite niet echt een probleem.want die decoder werkte perfect,het was enkel een klein deeltje van het licht dat weg was op het scherm.


Ik moet ook nog iets kwijt aan de medewerkers en dat is i.p.v.m.Hier on nodig een viertal keer van dit forum te gooien kan u misschien eerst na gaan wat ik al betekend heb voor belgacom.Anders kan je het vragen aan de zogezegde Eva


Sugestie die op de decoder is gekomen van die tv-gids 10 of 14 dagen verder kijken.Was vroeger niet mogelijk.


Er zijn in de tijd nog verschillende sugesties aan Eva gegeven.Vraag het aan haar,want ze bestaat heus.Ik kan ze hier niet opzoeken omdat jullie mij hier afzwieren,en het is ook al veel te lang geleden.Achteraf is men gestopt om vragen en sugesties via die weg door te sturen en dat is jammer want dit zou voor sommige zaken beter kunnen zijn,bv.extra optie op een decoder vragen.Dan kan je dat daar melden.En dan kunnen de medewerkers dit doorgeven aan een technische dienst,net zoals Eva het vroeger deed.En niet zoals het nu gebeurt.

Laat het maar uit, dat ze nog een beetje wachten met de V4's te vervangen anders ben ik al mijn opnames kwijt.



Je bent nooit verplicht om in een aanbod in te gaan om de decoders te laten vervangen verrassing
Je kan suggesties ook altijd aan PX doorgeven via PB op het forum, PX op twitter, PX op Facebook, PX online mailformulier en dit zal wel doorgegeven worden aan het PX renovatie team.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nog altijd geen klagen van mijn V4, en ik heb daar niet écht zoveel opnames opstaan die ik wil behouden. Van in april 2014, toen ik een nieuwe V4 kreeg in garantie, ben ik van systeem veranderd en ben 90% in nPVR beginnen opnemen; In PVR nog een paar dagelijks terugkerende programma's, maar met het nadeel dat de herhalingen meegeprogrammeerd staan, en na manueel verwijderen in de planning dikwijls toch nog opgenomen worden. Hierdoor ben ik nu niet meer zo overtuigd, dat HDD-opnames écht nodig zijn, onder voorwaarde dat van alle zenders in nPVR kan opgenomen worden, ook van (betalende) boeketzenders. Wat ik sowieso wil behouden, kopiëer ik dan wel naar DVD. Je heb dan bij Proximus ook nooit meer dan één stream per decoder meer nodig. In feite zouden ze dan meer dan 3 decoders per klant/lijn kunnen toelaten.
Ik ben inderdaad ook van deze mening, daarom trouwens dat ik overgeschakeld ben naar de V5-mini, maar uiteraard mag ieder zijn mening daarover hebben.


Er is al sprake geweest dat ze meer dan 3 decoders zouden toelaten op de hogere verctoring profielen, maar zoals je (al lang zou moeten ) weet(en) zal Proximus niet vlug in zijn kaarten laten kijken ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Zo is dat. Zolang de onderhandelingen met al die zenders niet rond zijn, kunnen ze trouwens nog niks officiëel bekendmaken. Enfin, het is natuurlijk op elk digitaal gebied een trend van alles online tet doen en alles op de 'cloud' of 'onedrive' of 'dropbox' en nog zoveel andere op te slaan. Een PC of laptop zonder HDD zit er aan re komen. En SSD-drives van een paar 100GB voldoen dan ruimschoots (nu al in het aanbod).. En een externe HDD aanhangen of USB-drives enz. het houdt niet op.
allez, ik zit op rozen, ik heb nog 2x een V3B ... lach
Pas maar goed op rozen hebben doornen verrassingknipoog

Reageer