Vraag

Proximus TV Update niet uitgevoerd op 2e decoder via PLC

  • 10 August 2016
  • 13 reacties
  • 328 Bekeken

Hallo,

Ik wou het even hier vragen voor de technische dienst lastig te vallen.
Boven heb ik een 2e proximus tv toestel, deze heeft geregeld wel eens zijn kuren (maar dit ligt aan plc).
Al bij al mag ik niet klagen, maar de update van proximus tv is op dit toestel niet uitgevoerd.

Ik vroeg me af of er een manier is om dit zelf te doen, aangezien ons hoofdtoestel wel al geupdatet is.

Zo niet, moet ik dan toch de technische dienst verwittigen?
HEt zou enorm handig zijn moest ik de nieuwe functies ook in mijn slaapkamer kunnen gebruiken (netflix, swipebox, ...)

Alvast bedankt,

Brian

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Is die 2de decoder ook een V5(c), want als de tweede decoder een V4 is: daarvoor gebeurt de update naar de nieuwe layout pas in Q4 2016.

Als het ook een V5(c) is, kan je proberen de update binnen te halen via een reboot van die decoder. Met knop achteraan uitzetten, 5 à 10 seconden wachten en opnieuw aanzetten.

Als dat niet lukt kan je proberen door en modem en decoder opnieuw te starten: eerst decoder uitzetten via de knop achteraan, dan modem. 5 sec wachten. Modem opnieuw opstarten en als alle lichtjes branden, decoder herstarten.
Hier vindt u alle informatie over het herstarten van al uw toestellen:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/geen-internet-of-tv-herstart-uw-toestellen.html
Het is ook belangrijk dat je PLC's gesynchroniseerd zijn.

Voor het resetten van PLC adapters:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-ethernetadapter-resetten.html

En als dat allemaal niet lukt, zal je toch contact moeten opnemen met de de technische klantendienst op het nummer 0800 22 800.
maar de update van proximus tv is op dit toestel niet uitgevoerd.

Over welke type decoder gaat het hier zie foto's van verschillende decodertypes => http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes
maar de update van proximus tv is op dit toestel niet uitgevoerd.

Over welke type decoder gaat het hier zie foto's van verschillende decodertypes => http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes


Het is wel degelijk een v5, de decoder is ook al meermaals gereset.
De update was uitgerold toen we op reis waren dus kon ik nu maar er naar kijken.
Best voor alle zekerheid ook eerst eens je bbox laten heropstarten door de stroom 5 seconden te onderbreken.
moest het niet lukken om de laatste software binnen te krijgen door decoder te rebooten (5 seconden stroom onderbreken)
en ook niet na een reset (reset zie => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec) van je v5 decoder,
dan kan je dit altijd vragen aan het proximus team via privébericht of zij de nieuwe er willen op zetten.
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
NB: laatste software versie voor V5=> http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies daar staat : NTE_6.1.14.4

Opmerking: Je PLC's kunnen natuurlijk ook roet in het eten strooien (zelf nadat je ze eens zonder spanning gezet hebt) zodat je software update mislukt moet dit het geval zijn dan zou je eerst deze decoder kunnen aansluiten in de plaats van waar je andere decoder staat en als het dan gelukt is terug zetten.
Reputatie 7
Badge +6
Heb je al geprobeerd door zowel je decoder als je bbox eens opnieuw op te starten volgens de hierboven beschreven methode? Dat kan ook de update binnen halen.
Anders zal je idd een beroep moeten doen op de technische dienst.
Heb je al geprobeerd door zowel je decoder als je bbox een opnieuw op te starten volgens de hierboven beschreven methode? Dat kan ook de update binnen halen.
Anders zal je idd een beroep moeten doen op de technische dienst.


moest het niet lukken om de laatste software binnen te krijgen door te rebooten (5 seconden stroom onderbreken)
en ook niet na een reset (reset zie => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec) van je v5 decoder,
dan kan je dit altijd vragen aan het proximus team via privébericht of zij de nieuwe er willen op zetten.
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
NB: laatste software versie voor V5=> http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies daar staat : NTE_6.1.14.4

Opmerking: Je PLC's kunnen natuurlijk ook roet in het eten strooien zodat je software update mislukt moet dit het geval zijn dan zou je eerst deze decoder kunnen aansluiten in de plaats van waar je andere decoder staat en als het dan gelukt is terug zetten.


Ik probeer dit vanavond nog.
Alvast bedankt voor de snelle response.

Hierdoor ga ik denk ik dit forum eens goed gaan gebruiken 🙂
Dat kan je inderdaad altijd doen maar soms moet de echte oplossing toch van de mensen van Proximus zelf komen,
als vrijwillige forumleden doen we ons best om iedereen zoveel mogelijk verder te helpen.
succes en laat ons weten op welke manier het uiteindelijk gelukt is.
groetjes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +6
Succes ermee en laat zeker weten hoe het is afgelopen.
Reputatie 6
Badge +3
factory reset instructies op Proximus site (met filmpje): vind je hier
't kan niet meer op overal vind je hoe je moet resetten op "t internet , hoe zou dat toch komen :-))))
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
● Voor een Belgacom V5-decoder:
- Power knop links achteraan op OFF zetten om de decoder uit te zetten
- Druk tegelijk op het "pijltje naar omhoog" en "TV"vooraan de decoder
- Power knop links achteraan op ON zetten om de decoder aan te zetten
- Blijf drukken tot er "waking up" verschijnt op de display en dan loslaten
Zeker niet langer blijven drukken, dan mislukt de Factory reset.
- De Factory reset is gelukt als je Hello DRA ziet verschijnen op de display van je decoder vooraan.
bron
Reputatie 7
Badge +4
Of je kan het ook terug vinden op onze support website http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Mijn collega Danny toont je het via een Youtube filmpje.

Mvg,Robrecht
waarschijnlijk dit hier wat je bedoelt 😉
factory reset instructies op Proximus site (met filmpje): vind je hier

Reageer