Mijn thuis netwerk ziet er als volgt uit. De BBox3 staat centraal, doet dhcp maar zijn wifi staat uit. Met de bbox is een nas verbonden en vertrekken er nog 2 kabels naar elk een router die ingesteld staan als (wireless) access points.
Dit heeft altijd perfect gewerkt tot ik laatst een proximustv decoder heb toegevoegd aan het netwerk.
Schakel ik de decoder in verliezen apparaten die verbonden zijn met de 2.4GHz wifi band hun connectie en zijn ze niet in staat terug te verbinden. Schakel ik de decoder uit, kunnen ze direct allemaal terug verbinden.
- Het maakt niet uit of de apparaten ingesteld zijn met een vast ip of er één verkrijgen met dhcp, het probleem doet zich bij beide voor.
- Apparaten verbonden met de 5GHz band hebben dit probleem niet.
- Apparaten aangesloten met kabel hebben dit probleem niet.
- Het probleem speelt zich af op het access point waar ik de decoder op aansluit, sluit ik de decoder rechtstreeks aan op de bbox hebben beide ap's het probleem. In dit laatste geval worden de lan en wifi led op de bbox rood.
- Het probleem doet zich enkel voor als ik live tv kijk, bekijk ik iets met tv replay is dit probleem er niet, schakel ik terug over naar live tv komt het probleem terug.
Rarara, wie lost dit raadsel op?