Proximus TV "stoort" wifi?

  • 4 September 2015
  • 15 reacties
  • 445 Bekeken

Ok, ik zit met een eigenaardig probleem.


Mijn thuis netwerk ziet er als volgt uit. De BBox3 staat centraal, doet dhcp maar zijn wifi staat uit. Met de bbox is een nas verbonden en vertrekken er nog 2 kabels naar elk een router die ingesteld staan als (wireless) access points.


Dit heeft altijd perfect gewerkt tot ik laatst een proximustv decoder heb toegevoegd aan het netwerk.


Schakel ik de decoder in verliezen apparaten die verbonden zijn met de 2.4GHz wifi band hun connectie en zijn ze niet in staat terug te verbinden. Schakel ik de decoder uit, kunnen ze direct allemaal terug verbinden.


- Het maakt niet uit of de apparaten ingesteld zijn met een vast ip of er één verkrijgen met dhcp, het probleem doet zich bij beide voor.


- Apparaten verbonden met de 5GHz band hebben dit probleem niet.


- Apparaten aangesloten met kabel hebben dit probleem niet.


- Het probleem speelt zich af op het access point waar ik de decoder op aansluit, sluit ik de decoder rechtstreeks aan op de bbox hebben beide ap's het probleem. In dit laatste geval worden de lan en wifi led op de bbox rood.


- Het probleem doet zich enkel voor als ik live tv kijk, bekijk ik iets met tv replay is dit probleem er niet, schakel ik terug over naar live tv komt het probleem terug.


Rarara, wie lost dit raadsel op? brutaal

15 reacties

kan je met een lange utp kabel eens je decoder verder zetten van het accespoint dat gestoord wordt om te zien of het te maken heeft met elektromagnetische stralingen.


De utp kabel mag tot 100m lang zijn dus je kan hem zelf bij de buren zetten, dan worden die gestoord lach


Ik weet niet of het zou helpen maar ik zou toch de decoder eens factory resetten en de acess points ook, je kan maar proberen hé
Reputatie 6
Badge +2
Dat is het eerste wat ik van hoor dat een TV decoder WIFI signalen verstoort, pas op ik zeg niet dat dat niet waar is maar ik vind dat toch maar eigenaardig.
Daarom dat het niet ook niet simpel is om de vinger op de wonde te leggen!
Met dat het probleem nogal eigenaardig is, is mijn omschrijving in de titel misschien verkeerd. Ik wist gewoon niet hoe het simpeler te omschrijven. :)


Ik denk niet dat het echt het wifi signaal zelf gestoord wordt maar eerder dat de bbox weigert adressen toe te wijzen. Ik kan de wifi altijd blijven zien op de apparaten en de signaalsterkte is altijd goed. Alleen lijken ze geweigerd te worden en blijven ze hangen op verbinden...


@Elsa, ik heb het ook al op Userbase geplaatst maar daar lijkt ook niemand me te kunnen helpen.
Heb je de bbox3 al een factory reset gegeven.


Mss heeft de persoon die het zou kunnen weten op Userbase je thread nog niet gelezen.
rood blijft branden: er is een IP-conflict vastgesteld tussen (een aantal) apparaten op uw lokaal netwerk


zou het kunnen dat je access points ook ip adressen uitdelen en dat je daar DHCP moet uitzetten!
Factory reset al geprobeerd.


DHCP op ap's staat zeker uit, ook kan ik geen conflicterende ip's vinden. De rode leds manifesteren zich alleen als ik de decoder rechtstreeks op de bbox aansluit. Aangesloten op één van de ap's blijven de leds blauw maar is het probleem er wel.
Toch zou ik nog even op userbase de vraag stellen of er iemand nog suggesties heeft.
Als eens gevraagd aan de technische dienst 0800 22 800 of ze al dergelijk probleem voorgehad hebben.

Als je uw ap's los koppelt van de bbox3 en de decoder aansluit aan de bbox3 branden die lampjes dan ook rood.
Zeker dat uw routers ook geen dhcp doen ? Of hebt ge vaste IP adressen uitgedeeld ?


Ik heb ook al jaaaren een slave WAP staan en dat werkt zonder enig probleem met 2x NAS en 5 (test)PC's. Ik heb de WiFi router wel een eigen dummy subnet gegeven.


Bij het overschakelen van bbox2 naar bbox3 geen enkel probleem .. gewoon de wifi van de bbox 3 afgezet en volledig operationeel zonder wat dan ook te moeten doen ...
Mitsiel,

Nu komen ze zelf al van UB naar ons forum om een oplossing te geven lachja
??? Leg uit ???


Het aangekaarte onderwerp is een duidelijk netwerkprobleem en dat is onafhankelijk van om het even welk forum of om het even welke fabrikant of provider .. verrassing


ik lees verschillende tech forums dus ik snap het 'eigendomssyndroom' niet erg goed ... frons
Regulus er valt niet veel uit te leggen het was bedoelt op axel die gereageerd had dat de specialisten van UB hier ook wel zullen passeren.


En aan je reactie te zien ben jij dan ook van UB, maar eigendomssyndroom dat vind ik een eigenaardige reactie, aangezien ik hier regelmatig verwijs naar het UB forum waar ze ook uitleg kunnen vragen, dus moest dat waar zijn dan zou ik toch geen ander forums vernoemen, denk je ook niet, en daarom heb ik er nog duidelijk deze smilelies erbij gezet , dat het om te lachen wassen en dat ik het zelf tof vond dat er ook van UB kwamen naar hier om te helpen en dit was dus op axel bedoelt en vond ik juist grappig omdat TS juist gezegd had dat er op UB ook niemand hem kon helpen,

dus zeker geen spijkers op laag water zoeken, gelukkig mag er op dit forum nog eens gelachen worden en is het niet zo streng als op sommige Forums, maar nogmaals herhaal ik het tot vermoeienis toe, hoe meer er reageren op het forum hoe beter, dus vergeet aub dat eigendomssyndroom, want dan zou ik stom zijn om dit te willen bewerkstelligen en de kans nog kleiner maken om iets te kunnen bijleren.
@ Mitsjel,


Heb je ondertussen al de vinger op de wonden kunnen leggen, of via een ander forum een oplossing aangeboden gekregen, altijd interessant om te weten hé knipoog
Het is ondertussen al even geleden, maar toch nog een update.
Ik heb het probleem eigenlijk nooit kunnen oplossen. Ik heb er echter geen last meer van sinds ik de bbox3 heb vervangen door een fritz!box 7490.

Reageer