Proximus TV nieuwe software op Decoders

  • 30 September 2014
  • 80 reacties
  • 2925 Bekeken

Surf naar ⇒ Proximus decoder software versies


  • Dec(V4) SW-versie leon 2_10.3.16. 29 Sep/14 Proximus TV Dec(V4) SW-versie charles 2_2.14.0.100. (03 mar 15)
  • Dec(V4) SW-versie leon batch2 2_15.2.3.14 (26 mar 15) (Met Netflix)
  • Dec(V5) gen3000_14.11.1.16 ( 09 feb 2015) Dec(V5) gen3000_15.2.2.2 ( 17 mar 2015) (Met Netflix)
  • Dec(V5-Mini) SW-versie: miniv5_15.2.2.2 ( 17 mar 2015) (Met Netflix)
  • -

80 reacties

Badge
Zag net dat wij een nieuwe software update hebben Charles 2_2.14.0.100


Dec V4 en BBOX 3.. Kunnen wij op deze Netflix gaan kijken ?


Groet Frwi




Wil even degene bedanken. Die het mij mogelijk maakt om er iets van te leren.


bgctv.skynetblogs Weet helaas geen voornaam. Bedankt !!!


Door de uitleg kan ik bijna Netflix gaan kijken,jajajasmiley





Groet Frwi
Reputatie 7
Badge +1
Na een automatische update 's nachts (modem en decoder laten opstaan, decoder in standby) moet je 's morgen nog wél een reboot doen, die een stuk langer duurt dan normaal.
de v4 moet je blijkbaar updaten met de blauwe knop van de afstandbediening en volgen.



  • Dec(V4) SW-versie leon batch2 2_15.2.3.14 (26 mar 15) (Met Netflix)

    (update via de blauwe toets v/d afstandbediening en netflix aanklikken) ja
    [/list]

'full routed' gepusht hebben op de b-box2



Dat heeft louter en alleen iets te maken met Netflix, want als je dit niet gebruikt, kan je gewoon terugschakelen op de bbox2 naar bridged als je dit eventueel zou wensen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat geswitch tussen leon en Charles en terug leon is behoorlijk verwarrend...met hoeveel softwareversies zijn die aan't experimenteren? Ik heb van Elsa wél begrepen dat ze in die laatste versie van leon 'full routed' gepusht hebben op de b-box2. Enfin, als op 't einde maar goed komt zeker? 't is binnenkort Pasen...misschien leggen ze dan nog een ei?duivel
Topic start bijgewerkt met de nieuwe software versies om een beter zicht te hebben op de huidige toestand.


voor alle duidelijkheid wat doorstreept staat stond er eerst en de bijgewerkte niet
???Elsa kan jij toverenn?Hoe plaats jij een bericht hier vooraan dat geen bericht is.En als ik dan nog naar het laatste zie is dit van 15 februari 2015.
Speek jij ook al Spaans?Maar denk er aan er mag hier niks gezegd meer worden op een forum dat of topic is.Lees dit in algemene regels over dit forum,want dit staat daar zeer duidelijk vermeld.Denk ook dat de brillen verkoop het dit jaar weer goed gaat doen.Maar we weten dat de meesten ook niet veel verstand hebben,en ook niet goed weten wat een forum betekend.Als je het wil weten vroeger was er een programma op de radio.Vragen staat vrij,dus stel die vraag aan mij en ik zal een antwoord geven.En anders bel je naar de klantendienst als je dat liever doet,die zijn ook zeer vriendelijk.besluiteloos
Sí Señor!
Ik weet al genoeg nu.Als je begrijpt wat ik bedoel.smiley

Deze software vernieuwing heeft alleen betrekking op de werking van de decoder na een soft of hard / Reboot (Reset van Decoder)

om deze nog vlugger na een reset volledig te laten werken



blijkbaar klopt dit niet, zou het niet eens de moeite zijn dat iemand van Proximus zelf al die geruchten uit de wereld helpt !?


Ik heb ondertussen ook zelf de test gedaan en mss is de RB iets korter dan vroeger maar de FR zeker niet !!!!
Reboot tijd en facrory reset tijd verkleind


Ze zijn bij Proximus wel heel sluw geweest om die tijd zo kort mogelijk te houden en ik laat iedereen eens raden waaromduivel

het probleem met de wederkomende Npvr opnames zit in de servers



Dan mag er mij nog altijd iemand komen uitleggen waarom dit dan niet bij iedereen het geval is


er zij trouwens twee problemen ivm met de servers


- Het probleem van soms moeilijk kunnen verbinding maken met server

- Het in de lijst terugkomen van de nPVR opnames (toch gedurende die 30 dagen) en hierbij vermeld ik nogmaals heel duidelijk zeker niet bij iedereen!


Nu zou naar verluid de laatste software update van enkele dagen geleden op de v5's,

onder ander aan het eerste probleem een oplossing bieden !

Officieel is dit nog nergens gemeld geweest.
Reputatie 7
Badge +3
Deze software vernieuwing heeft alleen betrekking op de werking van de decoder na een soft of hard / Reboot (Reset van Decoder) om deze nog vlugger na een reset volledig te laten werken.


Patrick.


N.B. (het probleem met de wederkomende Npvr opnames zit in de servers -- mijn lijn staat al een week in test hiervoor bij Proximus)


Reputatie 6
Badge +2
Als ik goed begrepen heb ondergaat de V4 decoder hetzelfde lot als Windows XP want die wordt ook niet meer ondersteunt en die krijgt ook geen updates meer.
Inderdaad, en nu is de vraag komt er nog nieuwe software voor de v4 , 'k benieuwd of die geruchten kloppen !?


bij defect (problemen) vervangen ze de v4 door een V5 dus nog een reden dat het wel zou kunnen dat er geen software update meer komt, maar we zullen zien zei de blinde ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Voor de V4 staat daar nog geen nieuwe versie bij hoor. Nog steecs SW-versie leon_2.10.3.16 van sept 14
Surf naar ⇒ http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow


Dec(V5) gen3000_14.11.1.16 ( 09 feb 2015)


Dec(V5-Mini) SW-versie: miniv5_14.11.1.16 (09 feb 2015)
Zolang je hem nog maar niet in je holle tand kan steken is het goed,anders geraak je hem ooit nog eens kwijt.

Maar de controlefreak in mij neemt daar geen genoegen mee...



Maar toch zegt er iets in mij dat je zeker niet van de moeilijkste bent, wel alles controleert en uittest, dat wel, en daar is zeker niks verkeerd aan
Inderdaad die mini is nu zo klein geworden dat ik hem achter de TV kan zetten op de kast waar de TV opstaat.

Het enigste nadeel : geen PVR (dus ook geen serie opname, moet episode per episode opnemen)

Zoals je weet voor mij geen probleem omdat ik toch geen PVR opnames deed en toch alles al in nPVR opnam)
jij hebt die mini nu hé Elsa?
@Pierre; jij probeert hier precies te beweren of ik hier ooit heb gezegd dat dit niet waar was.Van zolang ik klant ben,en dat is nog niet zo lang maar al wel 3 maal vind ik dat npvr een rot systheem.Niet omdat het zogezegd niet zou gaan maar gewoon omdat als je te veel van die npvr programma's opneemt je bijna geen films meer kan huren of andere films op gewone zenders kan zien of programma's want je moet in het oog houden dat al die films of andere zaken tegen die tijd die nog beschikbaar is nog kan bekeken worden.
Reputatie 7
Badge +1
Wat bedoel je hier juist mee Sinjoor ?


Ik bedoel dat, als je iets in nPVR programmeert op de decoder (samenvallend met een PVR-opname) dit wél in de lijst van online geprogrammeerde opnames in TV--Overal (op PC en in de app) kpmt, maar met vertraging van meer dan een uur. Ik programmeer nu sowieso niks meer online of via de app. omdat het niet in de lijst van de decoder komt, echter wél opgenomen wordt. Maar de controlefreak in mij neemt daar geen genoegen mee...duivel
Het rare is dat het blijkbaar niet voorvalt met de V5mini of beter gezegd ik heb het nog niet voorgehad tot nu toe !

Reageer