Proximus TV nieuwe software op Decoders

  • 30 September 2014
  • 80 reacties
  • 2925 Bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Ik heb nog steeds dat programma die ik opgenomen heb, niet afgespeeld worden, ik moet dan een herstart doen. Maar een ander fenomeen is dat opgenomen programma's dat ik gedeleted had, terug verschijnen bij opgenomen programma's, dus vandaag stonden de gedeleted programma's van 9 oktober terug, en dat is zo bijna alle dagen. Waar is de service van proximus.
Ken, ik heb een V5 decoder, trouwens heel wat beter dan mijn vroegere V3. Maar de problemen die sinjoor aanhaalt komen ook voor bij de V5 ! Ik kan niet online programmeren want dan komen alle gewiste nPVR opnames opnieuw te voorschijn. Ze komen ook weer terug wanneer je de V5 in de diepe slaapstand zet. Bijvoorbeeld wanneer ik een programma van Canvas en één op hetzelfde ogenblik wil opnemen krijg ik een conflict.Normaal zou een opname op de HDD moeten terechtkomen en de andere op de nPVR server. Na verschillende malen opnieuw proberen lukt het dan plots wel.


Deze problemen had ik al met mijn V3, daarna heb ik een V4 gekregen, en nu de V5. Maar zonder enig resultaat.


Bij Proximus is men op de hoogte van het probleem en zoekt men naar een oplossing.


Elza, gelukkig heb ik geen V5 mini, met enkel nPVR opnamen, dan zou helemaal onoverzichtelijk worden.




Maar ik heb wel deze problemen niet met nPVR zoals je beschrijft, het enigste wat je met de mini niet kan is series opnemen je moet die episode per episode opnemen, maar dat deed ik vroeger ook al met de V5, als serie opnemen heb ik nooit gedaan. En natuurlijk blijven je opnames maar 30 dagen bewaard. Voor mij persoonlijk is dit de ideale decoder en heb er geen enkel probleem mee vastgesteld tot nu toe.
@Pierre daar kan ik mij niet over uit spreken.dat moet je aan Elsa vragen of dit zo is want ik gebruik enkel nog de harde schijf, en neem ook niets meer op voor 30 dagen.Ik weet ook niet of jij 1 of 2 updates hebt gehad en ga dit niet betwisten want kan het toch nooit bewijzen omdat ik dan heel dat programma weer moet omgooien,en heb er nu al dagen problemen mee gehad voor ik er aan uit kon.
Ken,


Zoals eerder gemeld kwamen deze problemen voor bij zowel de V3, de V4 als bij de V5 .Ik heb contact opgenomen met 'onze medewerkers' en die hebben geantwoord dat het hier gaat over problemen die niets te maken hebben met de decoders. Zij komen verspreid voor over Vlaanderen. Hun engineers zoeken naar een oplossing. Blijkbaar is het niet eenvoudig op te lossen.Ik heb de laatste update voor de decoder maar de Proximus update laat op zich wachten. Ik denk niet dat die iets zal oplossen.Verder ben ik wel heel tevreden over de V5.
Het rare is dat het blijkbaar niet voorvalt met de V5mini of beter gezegd ik heb het nog niet voorgehad tot nu toe !
Reputatie 7
Badge +1
Wat bedoel je hier juist mee Sinjoor ?


Ik bedoel dat, als je iets in nPVR programmeert op de decoder (samenvallend met een PVR-opname) dit wél in de lijst van online geprogrammeerde opnames in TV--Overal (op PC en in de app) kpmt, maar met vertraging van meer dan een uur. Ik programmeer nu sowieso niks meer online of via de app. omdat het niet in de lijst van de decoder komt, echter wél opgenomen wordt. Maar de controlefreak in mij neemt daar geen genoegen mee...duivel
@Pierre; jij probeert hier precies te beweren of ik hier ooit heb gezegd dat dit niet waar was.Van zolang ik klant ben,en dat is nog niet zo lang maar al wel 3 maal vind ik dat npvr een rot systheem.Niet omdat het zogezegd niet zou gaan maar gewoon omdat als je te veel van die npvr programma's opneemt je bijna geen films meer kan huren of andere films op gewone zenders kan zien of programma's want je moet in het oog houden dat al die films of andere zaken tegen die tijd die nog beschikbaar is nog kan bekeken worden.
jij hebt die mini nu hé Elsa?
Inderdaad die mini is nu zo klein geworden dat ik hem achter de TV kan zetten op de kast waar de TV opstaat.

Het enigste nadeel : geen PVR (dus ook geen serie opname, moet episode per episode opnemen)

Zoals je weet voor mij geen probleem omdat ik toch geen PVR opnames deed en toch alles al in nPVR opnam)

Maar de controlefreak in mij neemt daar geen genoegen mee...



Maar toch zegt er iets in mij dat je zeker niet van de moeilijkste bent, wel alles controleert en uittest, dat wel, en daar is zeker niks verkeerd aan
Zolang je hem nog maar niet in je holle tand kan steken is het goed,anders geraak je hem ooit nog eens kwijt.
Surf naar ⇒ http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow


Dec(V5) gen3000_14.11.1.16 ( 09 feb 2015)


Dec(V5-Mini) SW-versie: miniv5_14.11.1.16 (09 feb 2015)
Reputatie 7
Badge +1
Voor de V4 staat daar nog geen nieuwe versie bij hoor. Nog steecs SW-versie leon_2.10.3.16 van sept 14
Inderdaad, en nu is de vraag komt er nog nieuwe software voor de v4 , 'k benieuwd of die geruchten kloppen !?


bij defect (problemen) vervangen ze de v4 door een V5 dus nog een reden dat het wel zou kunnen dat er geen software update meer komt, maar we zullen zien zei de blinde ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Als ik goed begrepen heb ondergaat de V4 decoder hetzelfde lot als Windows XP want die wordt ook niet meer ondersteunt en die krijgt ook geen updates meer.
Reputatie 7
Badge +3
Deze software vernieuwing heeft alleen betrekking op de werking van de decoder na een soft of hard / Reboot (Reset van Decoder) om deze nog vlugger na een reset volledig te laten werken.


Patrick.


N.B. (het probleem met de wederkomende Npvr opnames zit in de servers -- mijn lijn staat al een week in test hiervoor bij Proximus)



het probleem met de wederkomende Npvr opnames zit in de servers



Dan mag er mij nog altijd iemand komen uitleggen waarom dit dan niet bij iedereen het geval is


er zij trouwens twee problemen ivm met de servers


- Het probleem van soms moeilijk kunnen verbinding maken met server

- Het in de lijst terugkomen van de nPVR opnames (toch gedurende die 30 dagen) en hierbij vermeld ik nogmaals heel duidelijk zeker niet bij iedereen!


Nu zou naar verluid de laatste software update van enkele dagen geleden op de v5's,

onder ander aan het eerste probleem een oplossing bieden !

Officieel is dit nog nergens gemeld geweest.
Reboot tijd en facrory reset tijd verkleind


Ze zijn bij Proximus wel heel sluw geweest om die tijd zo kort mogelijk te houden en ik laat iedereen eens raden waaromduivel

Deze software vernieuwing heeft alleen betrekking op de werking van de decoder na een soft of hard / Reboot (Reset van Decoder)

om deze nog vlugger na een reset volledig te laten werken



blijkbaar klopt dit niet, zou het niet eens de moeite zijn dat iemand van Proximus zelf al die geruchten uit de wereld helpt !?


Ik heb ondertussen ook zelf de test gedaan en mss is de RB iets korter dan vroeger maar de FR zeker niet !!!!
Ik weet al genoeg nu.Als je begrijpt wat ik bedoel.smiley
Sí Señor!
Speek jij ook al Spaans?Maar denk er aan er mag hier niks gezegd meer worden op een forum dat of topic is.Lees dit in algemene regels over dit forum,want dit staat daar zeer duidelijk vermeld.Denk ook dat de brillen verkoop het dit jaar weer goed gaat doen.Maar we weten dat de meesten ook niet veel verstand hebben,en ook niet goed weten wat een forum betekend.Als je het wil weten vroeger was er een programma op de radio.Vragen staat vrij,dus stel die vraag aan mij en ik zal een antwoord geven.En anders bel je naar de klantendienst als je dat liever doet,die zijn ook zeer vriendelijk.besluiteloos
???Elsa kan jij toverenn?Hoe plaats jij een bericht hier vooraan dat geen bericht is.En als ik dan nog naar het laatste zie is dit van 15 februari 2015.
Topic start bijgewerkt met de nieuwe software versies om een beter zicht te hebben op de huidige toestand.


voor alle duidelijkheid wat doorstreept staat stond er eerst en de bijgewerkte niet

Reageer