Proximus TV app 'buitenshuis'

  • 12 October 2016
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Even update doen betreffende de tv app van Proximus

Maandelijks lig ik in het ziekenhuis betreffende de pijnmedicatie.
Waar ik lig is de tv en internet via Telenet. Dus dit weekend een zee van tijd gehad om de tv app van PX uit te testen.

Zat te klagen dat de app niet werkte op mijn tablet en dat PX de schuld stak op de software maar weet intussen waar de fout lag. Niet bij PX of de tablet maar bij mij gewoon 45 sec grijs scherm en daarom dat ik dacht de app werkte niet en jullie technieker ook hoor. Maar weet dat nu, dus ik klaag er niet meer erover

En hier hebben jullie mijn rapport
- Opnames plannen werkt 100%
- mijn bibliotheek werk niet hier heb je een voorbeeld Supergirl kan ik niet bekijken (zie foto's) en er zijn nog andere opnames met het zelfde probleem. Ben nu terug thuis en via de decoder kan ik het wel bekijken.

Hopelijk is jullie software dienst geholpen met mijn rapport

Met vriendelijke groet

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Om TV te kijken met de app moet je verbonden zijn met Proximus.
In het ziekenhuis is er blijkbaar Telenet en dan werkt de tv-app niet.

Dus enkel mop Proximus DSl of Proximus 3G/4G
Reputatie 6
Badge +3
Dag Patrick,

Bedankt voor je feedback.

Ik geef het door.

Mvg, OdB
De opmerking van frank betreffende de tv app van PX die op een ander netwerk werkt geeft mij ook verwonderd.

Was ten zeerste aangenaam verrast dat ik toch ondanks ik op Telenet netwerk zat dat ik mijn opnames kon plannen.
En de opgenomen programma's , niet allemaal sommige kon ik bekijken bv Callboys wel en supergirl niet.

Dus heb vraagje naar PX toe, maak het netwerk waar je op zit iets uit om de tv app te gebruiken?
Bevoordeeld kan ik de app van PX ook gebruiken in de U.S.A?

grtt
Reputatie 6
Badge +4
Dag Patrick,

De Proximus tv applicatie is wel degelijk gelinkt aan een Myproximus account om alle functies te kunnen gebruiken en men dient bovendien ook verbonden te zijn via een Proximus netwerk

- home proximus

- fon hotspot proximus

-3g/4g Proximus

en enkel in Belgie dus.

Dus ik stel me toch vragen over feit opnames plannen op een Telenet network, wat in principe niet mogelijk is en stel me bijkomend dus de vraag die niet over wifi op een fon hotspot verbonden stond in de plaats op dat moment?,

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_play_start/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-applicatie/hoe-live-tv-kijken-met-proximus-tv.html

mvg sabine
Beste sabineb ik lag in het ziekenhuis https://www.azgroeninge.be/start
Vanaf je daar op het terrein komt heb je volledig gratis beschikking over internet via Telenet. Geen login of paswoord aan te vragen je hebt internet verbinding.

Dus stel voor stuur eens een technieker naar daar en laat het hem eens uittesten, hij moet zelf niet uit zijn wagen stappen.
Ik geeft hierbij jullie toelating om alles uit te pluizen met mijn gegevens en dat het wel leukte om op een Telenet netwerk toch gebruik te maken van de PX app, niet dat ik klaag hoor 🙂 dat het kon.
Verveling heb je in het ziekenhuis dus tv is een ontspanning en Netflix werkte ook 100% in het ziekenhuis

en via Wi-Fi geen Fon
Reputatie 2
Zou eigenlijk wel een heel mooie geste zijn van Proximus dat ze het zouden mogelijk maken over gelijk welk netwerk en dan zou Telenet wel automatisch volgen ook.
Reputatie 7
Badge +6
Ik vind deze discussie over Proximus TV Overal 'buitenshuis' , dus al of niet buiten het Proximus netwerk, zeer interessant en velen anderen waarschijnlijk ook, maar ze staat hier toch niet op haar plaats, want de titel van het topic is toch 'Happy House actie'. Kan ze daarom eventueel afgesplitst worden?

Edit Wim: bij deze gedaan Marleen! bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +6
Topic afgesplitst van Happy House.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Patrick,
De Proximus tv applicatie is wel degelijk gelinkt aan een Myproximus account om alle functies te kunnen gebruiken en men dient bovendien ook verbonden te zijn via een Proximus netwerk
- home proximus
- fon hotspot proximus
-3g/4g Proximus
en enkel in Belgie dus.
Dus ik stel me toch vragen over feit opnames plannen op een Telenet network, wat in principe niet mogelijk is en stel me bijkomend dus de vraag die niet over wifi op een fon hotspot verbonden stond in de plaats op dat moment?,
mvg sabine


De app controleert enkel tijdens het afspelen of je verbonden bent met Proximus netwerk, dus niet bij het plannen van opnames.
Dat staat met niet zoveel woorden op de website van Proximus zelf.

Dankzij Proximus TV kunt u om het even waar of wanneer u dat wilt, een opname programmeren of annuleren, zelfs wanneer u in het buitenland bent.
(bron: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_on_the_go_tve/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/opnemen-via-uw-gsm-tablet-of-computer.html )

Dit in tegenstelling met kijken naar TV, wat geblokkeerd is in het buitenland.

In het buitenland is het niet mogelijk om live televisie te kijken via de app of de website.
(bron: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_play_fct/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/hoe-live-tv-kijken-met-proximus-tv.html )

Reageer