Proximus TV app

  • 11 December 2015
  • 42 reacties
  • 1606 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
ik vraag mij af wanneer de nieuwe proximustv.app, gaat werken.

weet daar iemand meer van ??

42 reacties

Sorry,
Sinjoor ik denk dat het door de ergernis aan dit nieuw forum dat ik ergens tilt aan het slaan ben, het moest natuurlijk 36 maanden zijn en geen[strike] 360 dagen[/strike]!
mea culpa mea maxima culpa !
Nog opmerking bepaalde bb-codes mankeren er ook nog blijkbaar!
Marleen, het is net het zelfde met het nieuw forum, wat we al altijd van PX gewoon zijn iets nieuw lanceren en de klant dient al proefpersoon, nochtans zijn er toch genoeg naar brussel geweest , veronderstel ik toch, om het nieuw forum te beoordelen.
De moderatoren hier zullen dit mss niet graag horen, maar ik zeg gewoon wat ik vaststel en eigenlijk al altijd al vast gesteld hebben als het om lanceringen ging van software enz... heeft iedereen zich altijd de vraag gestel is dat dan wel eerst degelijk getest geweest..
Nu ik het toch over de moderatoren heb dit zijn wel personen die te veel betrokken partij zijn en dan vraag ik mij af in hoeverre die onpartijdig kunnen reageren op wat er hier allemaal zal gepost worden,.
Niet dat ik iets tegen die mensen zelf heb, dat uiteraard niet, maar het komt er bij mij op het zelfde neer dat je een winkel binnen stapt en vraagt is dat wel goede merchandise dat je verkoopt en hij zal uitleggen, niet alleen waar de goede punten zijn, maar ook zal uitleggen wat allemaal de gebreken zijn!!!!
Reputatie 7
Badge +1
Sorry,
Sinjoor ik denk dat het door de ergernis aan dit nieuw forum dat ik ergens tilt aan het slaan ben, het moest natuurlijk 36 maanden zijn en geen[strike] 360 dagen[/strike]!
mea culpa mea maxima culpa !

Sorry, ik ben daar maar direct opgesprongen hé...de laatste tijd zijn ze met teveel veranderingen tegelijk bezig denk ik. Dat werkt frustrerend, niet alleen bij ons. Ik heb gisteren bij mijn kozijn (die alles van Telenet heeft) het swipen van tablet naar de TV uitgetest, zowel van live TV als van opgenomen programma's, en dat werkt écht feilloos, en zonder swipebox, maar via de digicorder...
Ge moet u niet excuseren Sinjoor , als ik fouten maak mag je die zeker corrigeren, goed dat er mij nog iemand in het oog houdt :-))
Reputatie 3
Badge +1
Werkt die totaal niet of is het omdat je nog niet kunt installeren want zo zijn er nog meer die daar opwachten.

kan al inloggen maar dan staat er om nog even gedult te hebben en binnenkort beschikbaar zal zijn op mijn smartphone of tablet
Reputatie 7
Badge +1
Ja, dat staat er al weken zo...
Nu ben ik mij aan het afvragen is dat dan alleen voor de v4's bezitters, al denk ik wel dat er al v5 bezitters dit ook gemeld hebben.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb zowel een V4 als een V5 decoder en op beide nog geen nieuwe interface. Op mijn Nokia windows smartphone krijg ik na het inloggen ook de melding "even geduld ..."
Dus inderdaad Elsa, ik kan ook nog geen gebruik maken van de proximus tv app.
Bedankt Yellow ik dacht het wel dat het zo al gemeld gewest was, maar ik was er op den duur niet meer zeker van, dat is dan weeral opgehelderd.
Reputatie 7
Badge +1
Opgehelderd? maar niet opgelost!:@
Vandaag meldde de virusscanner op de smart phone van mijn vrouw dat TV overal besmet was. Daarom verwijderd. Maar kan niet terug geïnstalleerd worden wegens niet meer op Goolge Play beschikbaar.
Dan maar Proximus tv app geïnstalleerd. Afgezien van het feit dat dit een enorm ongebruiksonvriendelijke app is (het hinderlijkste is wel het geluid dat altijd aan blijft) is er echt nergens te vinden waar de programmagids zit en hoe men opnames vooraf kan programmeren zoals voorheen in TV overal.
Zou toch moeten lukken:
Proximus TV-app

Op al je toestellen, waar je ook bent!

Het vereenvoudigde TV-menu is identiek op al je schermen, je kunt het dus overal gebruiken: op je tv, tablet en smartphone.

Dit biedt de mobiele Proximus TV-app jou:
•Meer dan 95 zenders… gewoon te veel om naar te kijken!
•Handige tv-gids
•Kijk live naar het Belgische en het internationale voetbal via Proximus 11 en 11+ (enkel voor abonnees)
•Terugspoelen, je programma pauzeren of vooruitspoelen
•Je tablet of smartphone gebruiken als afstandsbediening
•Een programma op je televisie starten via je smartphone of tablet
•Je opnames vanop afstand programmeren en op eender welk toestel bekijken
•In de Op aanvraag-catalogus bladeren en films en series toevoegen aan jouw favorieten om ze later op je tv te bekijken
http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobapp/particulieren/producten/r-orphans/applicaties.html
Reputatie 6
Badge +3
Vandaag meldde de virusscanner op de smart phone van mijn vrouw dat TV overal besmet was. Daarom verwijderd. Maar kan niet terug geïnstalleerd worden wegens niet meer op Goolge Play beschikbaar.
Dan maar Proximus tv app geïnstalleerd. Afgezien van het feit dat dit een enorm ongebruiksonvriendelijke app is (het hinderlijkste is wel het geluid dat altijd aan blijft) is er echt nergens te vinden waar de programmagids zit en hoe men opnames vooraf kan programmeren zoals voorheen in TV overal.


De TV gids vind je door op Televisie te tikken. Opnames kun je dan van daaruit doen. Geluid kun je met de volumeknoppen van je gsm/tablet/pc aanpassen?
Bij nieuwe apps is het altijd wat zoeken maar wie zoekt die vindt hebben ze mij toch altijd gezegd :-))
Het volume regelen zal Gs wel anders bedoelen dan via de volumeknoppen van het toestel denk ik :)
NB: je kan er ook de kleine demo eens volgen

Een opname plannen via de Proximus TV-app
•Via live tv
Klik op televisie > nu op tv en selecteer een programma dat momenteel wordt uitgezonden. Druk op Opnemen of Alle afleveringen opnemen.
•Via de tv-gids
Klik op televisie > tv-gids. Selecteer een dag en daarna een programma. Druk op Opnemen of alle afleveringen opnemen.
Het programma zal worden opgenomen en gedurende 60 dagen worden bewaard op uw decoder.
U kunt een overzicht terugvinden van de opnames die u hebt geprogrammeerd via Proximus TV door te klikken op Mijn bibliotheek > Planning > Mijn geplande opnames.

enz....... je kan veel uitleg vinden op de site, maar het is zoals ik al gezegd heb dat het pas is na (lang) zoeken dat je iets vindt ;-)

Op de site klopt de uitleg ook niet meer voor de ⌘TVapp:
Uw smartphone of tablet als afstandsbediening gebruiken
•Verbind uw gsm of tablet met uw televisietoestel, zoals hierboven beschreven.
•Houd uw smartphone of tablet verticaal om de virtuele afstandsbediening te activeren. -> nu moet je het via remote symbooltje doen



Vandaag meldde de virusscanner op de smart phone van mijn vrouw dat TV overal besmet was. Daarom verwijderd. Maar kan niet terug geïnstalleerd worden wegens niet meer op Goolge Play beschikbaar.
Dan maar Proximus tv app geïnstalleerd. Afgezien van het feit dat dit een enorm ongebruiksonvriendelijke app is (het hinderlijkste is wel het geluid dat altijd aan blijft) is er echt nergens te vinden waar de programmagids zit en hoe men opnames vooraf kan programmeren zoals voorheen in TV overal.


De TV gids vind je door op Televisie te tikken. Opnames kun je dan van daaruit doen. Geluid kun je met de volumeknoppen van je gsm/tablet/pc aanpassen?


OK gevonden. Tnx ! Maar bij dat op "Televisie" klikken moet je er wel heel erg goed op letten dat je pal in het midden van de tekst tikt. Bij de minste afwijking ga je naar het actuele Live TV programma.

En ja natuurlijk kan je het volume van de telefoon zelf uitzetten maar dat is hinderlijk en je moet erop letten het nadien terug aan te zetten.
stond ook op hun site aangegeven "•Via de tv-gids Klik op televisie > tv-gids. "
maar van volume mogelijkheid via de app zelf is er geen sprake, zoals je dit wel vindt bij YouTube, om maar één vb te geven, mss kan dit later nog bijgevoegd worden door Proxi !

Reageer