Proximus TV app

  • 11 December 2015
  • 42 reacties
  • 1606 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
ik vraag mij af wanneer de nieuwe proximustv.app, gaat werken.

weet daar iemand meer van ??

42 reacties

Werkt die totaal niet of is het omdat je nog niet kunt installeren want zo zijn er nog meer die daar opwachten.
Badge +1
Ik vraag me dit ook af. Waarom raden ze eigenlijk af om de Proximus TV app te gebruiken als je de nieuwe tv interface nog niet hebt? Is dit omdat je de afstandsbedieningsfunctie niet kan gebruiken?(wat op Windows Phone nog niet beschikbaar is) Of heeft dit een heel andere reden? Want de reden is me niet helemaal duidelijk.
Ik kan die op mijn Android tablet zelfs niet meer gebruiken na laatste update, op Windows Phone wel.
op android draait de app inderdaad beter, maar de reden is onder ander omdat er fouten optreden in bv als je opnames optreden en nog ander, of in het kort gezegd de TVO is meer afgestemd /gesynchroniseerd met de oude interface en de PXTV-app meer met de nieuwe NTE TV Interface
Badge +1
op android draait de app inderdaad beter, maar de reden is onder ander omdat er fouten optreden in bv als je opnames optreden en nog ander, of in het kort gezegd de TVO is meer afgestemd /gesynchroniseerd met de oude interface en de PXTV-app meer met de nieuwe NTE TV Interface

Maar met een update van de V4 decoders met nog de oude interface kan je nu ook de serie server opnames zien en opnemen. Dus voor mensen die een v4 hebben zal het daar wel niet meer aan liggen denk ik. Ik vind dat Proximus mensen de keuze moet laten. Ook vind ik het raar dat ik in de Widdows Phone versie de melding niet krijg dat ik de app niet kan gebruiken maar in de Android app wel. Waarom steken ze die muur in Android en dan niet in Windows Phone? Het is toch allemaal niet echt logisch maar dit zijn we gewend van PX? 😛
Reputatie 7
Badge +1
Ik wacht ook nog altijd op toegang tot de Px TV app. met mijn V4 met nieuwe interface. Ik kan wel vanop de decoder series programmeren, maar hang van het systeem af of die in PVR of in nPVR worden opgenomen. Gisteren nog een nPVR-opname gehad (serie) die al na 2 minuten stopte, alhoewel er z.g. 76 minuten was oogenomen volgens de tijdsbalk. Ook een herstart hielp niet. Met TVR+ kunnen oplossen, maar ik moest dan wél binnen de 36 uur gebeuren...
Badge +1
@sinjoor76 heb je al de nieuwe layout op je V4 of is het gewoon een update waarmee je ook de serie opnames in nPVR kan doen? Want ik heb nog de oude layout op mijn V4 decoders maar kan wel al serie opnames doen met nPVR via de decoder
Inderdaad maar sinjoor is zich eerst aan het nieuwe forum aan het aanpassen;-)
Badge +1
Ik dacht dat Proximus pas de nieuwe layout op de V4 na nieuwjaar ging pushen. Zou het kunnen dat Proximus kijkt als je nog een V3 hebt en als je nog 1 hebt dat je V4 en V5 decoders niet worden geupdate. Heb zelf een V3 en 2 V4 decoders
Reputatie 7
Badge +1
@sinjoor76 heb je al de nieuwe layout op je V4 of is het gewoon een update waarmee je ook de serie opnames in nPVR kan doen? Want ik heb nog de oude layout op mijn V4 decoders maar kan wel al serie opnames doen met nPVR via de decoder
Swimmer, ik heb hetzelfde als jij. Nieuwe interface met oude lay-out en programmeren van nPVR-series d.w.z. het systeem bepaalt wat PVR of nPVR wordt, ook binnen een serie kan het beide richtingen uitgaan. PVR kan je niet meer pushen, en nPVR nog maar enkel via online of via TVO programmeren van aparte afleveringen. nPVR-series pushen kon alleen met de Px TV app. die na een paar weken terug ontoegankelijk werd gemaakt voor V4 -gebruiker. Voor mij althans. nog steeds, met geen enkel uitzicht op verbetering. We sukkelen ondertussen maar voort, al vind ik het nPVR serieopnamesysteem wel een hele verbetering, maar het zit helaas nog vol fouten...
Nu je het zegt ben ik aan het twijfelen maar sinjoor heeft altijd gezegd dat hij een recente software update gehad heeft en dat hij niettegenstaande toch nog geen toelating krijgt om het PXTV app te installeren dus van daar uitgaande veronderstel ik dat hij die nieuwe interface ook heeft.
heb je al geprobeerd met een FacR op de v4 of het niet lukt zo?
Badge +1
Ja dit heb ik al gedaan Elsa en dan heb ik die software binnen gekregen dat ik nPVR serie opnames kan doen maar zonder nieuwe layout.
Badge +1
Sinjoor je kan nog altijd kiezen voor PVR serie opnames. Android Proximus tv app werkt bij mij ook niet meer na laatste update. Krijg melding op de app dat ik tv overal app moet gebruiken. Op Windows Phone kan ik wel nog de Proximus tv app gebruiken maar daarmee kan je wel nog geen serie opnames doen of afleveringen bekijken.
Reputatie 7
Badge +1
Nu je het zegt ben ik aan het twijfelen maar sinjoor heeft altijd gezegd dat hij een recente software update gehad heeft en dat hij niettegenstaande toch nog geen toelating krijgt om het PXTV app te installeren dus van daar uitgaande veronderstel ik dat hij die nieuwe interface ook heeft.
heb je al geprobeerd met een FacR op de v4 of het niet lukt zo?

Ja hoor, deze morgen nog, maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik de laatste week de app. (die ik er in colère heb afgesmeten) niet meer heb uitgeprobeerd.
Reputatie 7
Badge +1
Nu je het zegt ben ik aan het twijfelen maar sinjoor heeft altijd gezegd dat hij een recente software update gehad heeft en dat hij niettegenstaande toch nog geen toelating krijgt om het PXTV app te installeren dus van daar uitgaande veronderstel ik dat hij die nieuwe interface ook heeft.
heb je al geprobeerd met een FacR op de v4 of het niet lukt zo?

Ja hoor, deze morgen nog, maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik de laatste week de app. (die ik er in colère heb afgesmeten) niet meer heb uitgeprobeerd. maar heb het zojuist nog eens geprobeerd, en nog steeds noppens hoor!
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat er wat verwarring is ontstaan over de nieuwe V5 interface en de V4 update die onlangs is uitgerold, of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik en vele anderen zouden blij zijn, moesten ze de V4 gebruikers niet zo lang in de kou laten staan, dus ik hoop dat sinjoor de nieuwe 'V5' interface kreeg.
Swimmer, met de WP app en de nieuwe interface kan je ook nog maar alleen eenvoudig programmeren, niks meer.
Sinjoor welke versie heb je nu van software op je v4 ?
Reputatie 7
Badge +1
die leon-batch2_15.20.0.26.
Reputatie 7
Badge +1
nog een vraagje: is die login voor die Px TVapp dezelfde als voor My Proximus en deTV Overal app.? Want voor TV Overal kon ik vroeger ook met mijn GSM-nummer een 2e login maken.
Reputatie 1
Badge
Vraag me ook af wanneer die app zal werken...
Heb het ding geïnstalleerd op 2 android spullen (een smartphone en een tablet van 8") : op beide werkt het niet.
TV Overal werkt wel...
@Sinjoor bij mij is dat inderdaad het zelfde paswoord voor TVO-app, PXTV-app en Myprox
werkt bij mij op android TAB en WP en android phone
Sinjoor bij de leon-batch2_15.20.0.26 ziet die interface er dan anders uit dan bij de vorige softw versie
Reputatie 7
Badge +1
neen Elsa, niet echt. Enkel de opnameopties zijn anders (menustructuur) en je junt de standaardopties instellen, zij het beperkt, en met beperkt tot geen effect. Bij instellen van conflicten op "manueel oplossen", waar dan de wissen-optie "indien schijf vol" aanhangt, zou je verwachten dat dit altijd PVR zou worden, maar niks is minder waar...net als de optie conflicten op "automatisch oplossen" met wissen op "na 60 dagen of meer", dat geen garantie op nPVR geeft. Het enige dat bij de standaardopties nuttig is, is dat je het aantal afleveringen van default 10 op "alle" kunt zetten.
Sinjoor,
De benaming die PX gebruikt is soms zeer verwarrend zoals bij de v5-c zonder harde schijf, staat ook optie "wissen indien schijf vol" om de opname te veranderen van default 60d naar 360d!
Reputatie 7
Badge +6
Het zou toch tijd worden dat eens duidelijk gezegd wordt waarom die android app bij sommigen wel mag/kan werken en bij anderen niet. Werkt hij bv. alleen voor de V5 en wordt hij voor andere interfaces 'geblokkeerd' omdat hij zorgt voor problemen daar. Of is er iets anders aan de hand.
Zoals al tot inder treure gezegd: duidelijke informatie = minder frustratie bij de klanten.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor,
De benaming die PX gebruikt is soms zeer verwarrend zoals bij de v5-c zonder harde schijf, staat ook optie "wissen indien schijf vol" om de opname te veranderen van default 60d naar 360d!

Het is inderdaad om paranoide van te worden. "indien schijf vol" kan dus niet op een V5c. En wat zijn die 360dagen nu weer? Dat is toch geen 3 jaar maar slechts 1 jaar?
Ondertussen gaan de bizzarre verschijnsels op de V4 door. Opnames in nPVR stoppen bij het weergeven na 12 minuten, alhoewel de tiijdsbalk de volledige opname aanduidt. Een herstart helpt niet. Het feit dat het niet bij alle opnames is, maakt de zaak niet makkelijker, omdat je het niet op voorhand kunt zien/inschatten. Ik kon me telkens redden met TVR, maar een dag later was ik eraan voor de moeite! Bij PVR-opnames staat de tijdsbalk helemaal vol, alsof je nog maar 1 minuut kan kijken, maar dat blijkt niet zo te zijn. Sommige programma's blijven "onprogrammeerbaar" vanuit de decoder TV-gids en moet je online programmeren (aparte afleveringen). Een echte knoeiboel!:@

Reageer