Beantwoord

Proximus TV android app en Chromecast

  • 21 September 2016
  • 9 reacties
  • 930 Bekeken

Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik vanuit de Proximus TV kan "Casten"naar TV. Soms lukt het me, maar meestal niet en ik begrijp niet waarom. Als het niet lukt dan zie ik op de TV de melding "klaar om te kijken" (soms zelfs in het Frans ?!) en als ik dan in de app op "kijken op TV " klik verschijnt er in de app "speelt af op Chromcast", maar op de TV gebeurt er niets.

Proximus TV en Chromcast zijn op het zelfde WiFi netwerk aangesloten. Casten vanuit bijvoorbeeld You Tube gaat probleemloos.
icon

Beste antwoord door RogerM 27 October 2016, 18:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast_apps/particulieren/support/applicaties-apps/proximus-tv/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/hoe-gebruikt-u-tv-overal-met-google-chromecast.html
De link die je stuurde legt uit hoe je alles moet aansluiten, niet hoe je vanuit de Proximus app feilloos een beeld naar de TV kan casten
Reputatie 3
Als je die link volgt staat daar :
Klik op het Chromecast-icoon om de Google Chromecast te verbinden met TV Overal
meer valt er niet te doen, bij mij werkt het goed op mijn android smartphone.
Misschien zit je met iOS en daar hoor ik wel af en toe dat er problemen mee zijn.
Reputatie 7
Badge +1
In de titel staat Android, dus zeker geen iOS. Bij sommige TV's moet je wél manueel naar de HDMI schakelen waar de Chromecast op aangesloten is. Bij andere TV's gebeurt dat automatisch, ook bij mij. Je kunt altijd de Chrome-of Googlecast terug configureren door op het resetknopje te drukken. Wél erop letten dat de Chromecast1 geen 5,0Ghz aankan bij het configureren (enkel 2,4Ghz), daarna bij het casten vanuit 5Ghz apparaten wél.
Reputatie 3
Denk dat het niks met herconfigureren te maken heeft (al kan je dit altijd proberen of gewoon de spanning even onderbreken van de chromecast)
aangezien het soms lukt en zeker omdat het lukt bij youtube!
Tot op heden heb ik nog geen mogelijke oplossing voor het probleem dat ik ProximusTV niet altijd kan casten met ChromeCast. Soms werkt het, maar meestal niet. Terwijl met StevieFree het altijd werkt en dan nog zonder abonnementsgeld te betalen.
Ondertussen met veel "trial and error" een methode gevonden om succesvol te Chromcasten vanuit mijn smartphone.
Voor de ge-interesseerden hier mijn stap voor stap methode. Niet simpel, maar het werkt voor mijn smartphone en Chromcast

Open Proximus TV app op smartphone

Druk op < linksboven in het scherm van de Proximus TV-app

Druk op het middenste TV beeldje

Draai smartphone 90 graden

Onderaan het scherm verschijnen 3 streepjes

Ga naar het rechtse streepje

Kies daar het programma wat je wil bekijken ( 1 is één, 2 is canvas,...) ...et voilá
Ik stream met mij Huawei P8 lite (2016) met de Chromecast naar de Samsung TV UE40H6400.
Ik kan bijna alle zenders naar de TV streamen, buiten Vitaya. Deze begint even in te laten. Even daarna krijg ik een volledig zwart beeld.
ter info: ik heb met mijn chromecast op mijn Sony TV geen enkel probleem kan dat dan van de TV afhangen!

Reageer