Proximus tv

  • 12 December 2017
  • 8 reacties
  • 176 Bekeken

Sinds ik verhuis ben heb ik regelmatig problemen met mijn tv en internet verbinding.
Dit gebeurt telkens tussen 18 en 21 uur dat de verbinding steeds wegvalt, vooral bij de tv soms samen met het internet (nu juist weer), telkens moet ik wachten tot ik dan verder kan doen of ik verlies alles.
Iemand daar ook problemen mee?? en wat te doen???
Router staat in garage recht onder mij ik woon in een houten huis dus kan niet aan de stalen of betonnen balken liggen , dat was voorheen het geval.

8 reacties

Voor wat je TV betreft is die rechtstreeks verbonden met een kabel aan de bbox3 of zit er een draadloze oplossing tussen zoals PLC's , want die geven dikwijls problemen
Problemen met internet heb je dat alleen op wifi of ook als je direct met pc/laptop verbonden bent met de bbox3

>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/geen-internet-of-tv-onze-tips.html
Ik heb achter mijn tv een draadloze oplossing staan die heeft de technieker in mijn vorig appartement gezet om dat de verbinding toen heel slecht was, ik had daar totaal geen problemen mee toen, sinds ik hier ben wel en hier is juist alles vernieuwd ik ga niet terug beginnen gaten te boren om draad te leggen das niet de bedoeling, het valt me wel op als mijn buren thuis komen dat het dan steeds gebeurt. deze avond alleen al 5 keer
Draadloze oplossingen als PLC's zijn gevoelig aan storingen op het net.
je moet ook zien dat je deze niet voedt via een netstekker verdeeldoos maar rechtstreeks in een stopcontact steekt.
Je kan bv ook proberen om die eens in een ander stopcontact te steken met aarding.
Moest het echt niet lukken of in orde komen dan kun je altijd gratis een happyhouse technieker aanvragen om alles eens nat kijken, zie tip 9 in de eerste link die ik hierboven al gepost heb.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Danny, ik meet niet meteen een probleem uit. Ik raad aan dat we een technieker ter plaatse sturen om dit te bekijken. Wanneer zou dit voor je passen? MVG, Wim
@ Martin en Wim Vl
heb de plc rechtstreeks in de pries gestoken en zojuist viel hij weer weg, @ Wim vl wanneer zou het voor de technieker passen, ik ben donderdag voormiddag en na 15 uur thuis, vrijdag niet. of zou ik zo een happy house ding vast leggen .
ook ga ik seffens langs de shop van Proximus (voor tweede decoder) in Mechelen zal het daar ook nog eens vragen.
Reputatie 7
Badge +4
Er komt donderdag iemand langs tussen 10u en 12u30. MVG, Wim
Dag Wim,

Ik moet tot mijn spijt vast stellen dat de technieker niet op gedaagd is, ook geen sms of tel gekregen.
Vind het spijtig dat mijn mama nu speciaal haar tijd heeft opgeofferd om aanwezig te zijn.
vind dit niet correct van Proximus.
Reputatie 7
Badge +4
Danny, daar lijkt iets te zijn misgelopen. Ik zie ondertussen een nieuwe afspraak ingeboekt staan voor nu maandag, tussen 08:00u en 12:00u.

Reageer