Beantwoord

Proximus TV

  • 3 February 2017
  • 1 reactie
  • 667 Bekeken

Toen wij gisteren een programma aan het bekijken waren stond ons beeld plots stil en konden we niets meer doen.
Daarna kabels van de decorder uitgetrokken, waarna we gewoon weer beeld hadden.
Alles leek opgelost tot vandaag. Als ik de decorder aansteek kom ik op het beeld 'De software wordt geladen. Gelieve enkele minuten te wachten'.
Geen probleem om even te wachten, maar dit beeld staat er nu al een uur op en er gebeurd nog niets. Ook alle lichtjes vanop de decorder zijn uit (en moet normaal branden).
Ik heb de kabels nogmaals opnieuw ingestoken maar ik blijf op dit beeld hangen.
Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 3 February 2017, 13:50

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Probeer eerst nog eens opnieuw een herstart dmv de stroomschakelaar achteraan. Als dit terug opnieuw vastloopt (wacht ongeveer 15 min) probeer dan het volgende:

- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- 10 min wachten (of tot de modem volledig is herstart)
- Decoder terug aansluiten en opstarten

Als ook dit niet werkt, heb je nog een laatste hulpmiddel en dat is een herstel naar fabrieksinstellingen van de decoder. Dit is normaal gezien niet nodig. Ik vermoed dat het zal opgelost zijn met vorige stappen.

Reageer