Proximus TV

  • 16 December 2015
  • 15 reacties
  • 619 Bekeken

Ik heb een nieuwe afstandsbediening V5 van Proximus TV maar hoe kan ik het universeel maken met mijn TV Panasonic?
Ook al volg ik de handleiding het lukt mij niet. Kan iemand mij helpen AUB dank u
André

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goeieavond André,

Voor het universeel maken van je afstandsbediening hebben wij een instructiefilmpje gemaakt op ons YouTube kanaal.
Ik geef je even de link mee:
https://www.youtube.com/watch?v=xImB-qddEy8&index=9&list=PLTdre3HM8tOoh6wA3tIAWWxXg4HjGW4Vl

Hopelijk lukt het hiermee.
Succes!

Groetjes,
Wim
Reputatie 3
Badge +1
Goeieavond André,

Voor het universeel maken van je afstandsbediening hebben wij een instructiefilmpje gemaakt op ons YouTube kanaal.
Ik geef je even de link mee:
https://www.youtube.com/watch?v=xImB-qddEy8&index=9&list=PLTdre3HM8tOoh6wA3tIAWWxXg4HjGW4Vl

Hopelijk lukt het hiermee.
Succes!

Groetjes,
Wim


en hoe kun je de afstandbediening instellen om in de kast te werken zonder te richten ????? want dat lukt niet !!
Op de v5 decoder is daar nog een probleem mee om hem in radio gestuurde mode te zetten (zelf als hij in RF mode stond gaat de sturing niet altijd zoals gewenst reageert soms niet enz..) bij volgende software update zou dit moeten opgelost worden
Reputatie 7
Badge +3

en hoe kun je de afstandbediening instellen om in de kast te werken zonder te richten ????? want dat lukt niet !!

In de nieuwe software lukt het alleen als je een NIEUWE V5 decoder INSTALLEERT met een V5 afstandsbediening. Dus als je decoder al geïnstalleerd is, moet je even de technische dienst bellen en vragen om de decoder even van je lijn te halen en terug te registreren. Geen angst, de eventuele programma's die je al opgenomen had op die decoder (PVR), zullen niet verdwijnen. Je moet dan de decoder terug aanmelden en in het aanmeldingsmenu kan je de RF instellen.
@ Van Eeckhoudt,
Als je de test wilt doen om de v5 decoder uit registratie te halen dan kan je dat ook zelf doen door te bellen naar gratis nummer (0800 99 696)
wat je kunt vinden HIER
Laat ook eens weten of het werkt want ik heb van sommigen melding gekregen dat dit nog altijd niet goed werkt bij hen en dat ze nog altijd problemen hebben bij het gebruiken van de RF bediening.
Mvg,
Elsa
Beste Wim, Elsa en alle antwoorders op mijn vraag hartelijk dank voor jullie hulp.
Maar het lukt mij niet sommige zaken zijn te complex geworden voor mij als 71 jarige.
Gisteren heeft een vriendelijke dame of juf (van helpdesk) mij proberen te helpen via de telefoon maar helaas het lukt niet.
Mijn vrouw vindt het nog complexer zij wil niet meer aan de TV komen om dat met 2 afstandsbedieningen te moeten doen.
Ik met de beste wil kan ook niet helpen dus lieve mensen alle hulp is welkom!!!!!!
Andre
Reputatie 3
Badge +1

en hoe kun je de afstandbediening instellen om in de kast te werken zonder te richten ????? want dat lukt niet !!

In de nieuwe software lukt het alleen als je een NIEUWE V5 decoder INSTALLEERT met een V5 afstandsbediening. Dus als je decoder al geïnstalleerd is, moet je even de technische dienst bellen en vragen om de decoder even van je lijn te halen en terug te registreren. Geen angst, de eventuele programma's die je al opgenomen had op die decoder (PVR), zullen niet verdwijnen. Je moet dan de decoder terug aanmelden en in het aanmeldingsmenu kan je de RF instellen.


ik heb sinds een aantal weken de nieuwe v5 mini 3x nieuw uit de doos, moet ik die dan alle 3 ontkoppelen met nr 0800 99 696 ? en het zijn v5 afstandbedieningen alle 3, en de laatste nieuwe software design.
Al je decoders worden ontkoppeld als je dit nummer vormt
en zult u ook de andere decoders moeten activeren, zelfs als u ze niet hebt afgekoppeld.
instructies op uw tv-scherm volgen.
opmerking:
Via menu > instellingen > systeem > HD activeren of deactiveren (of instellingen > systeeminstellingen> HD, afhankelijk van uw TV-menu) kunt u nagaan of uw decoder op de juiste beeldkwaliteit is ingesteld. indien nodig instellingen aanpassen.
@Soul, laat in ieder geval eens weten of het gelukt is op die manier want blijkbaar zijn er die hem wel op Radio control kunnen zetten maar toch problemen ondervinden achteraf met de afstandsbediening, tot traag of niet reageren.
Bij mij werkt het zelf zonder de decoder van de lijn te halen heb niks speciaal moeten doen heb wel software versie NTE....10.82
Reputatie 7
Badge +6
Elsa, had jij niet ergens verwezen naar FofP om de familie Van Eeckhoudt te helpen, want dit is toch erg?
Waarschijnlijk werkte de vorige decoder nog perfect en was die nieuwe interface al helemaal overbodig voor hen. Als ze die nog hebben, kunnen ze dan niet beter gewoon die terugzetten of kan/mag dat niet?
Nee dat is het hem juist terug naar een oude versie zetten daarvoor zullen ze zeker niet staan springen bij Proximus!
Al moet dat wel mogelijk zijn volgens mij.
Hopelijk kunnen ze toch iets doen voor die mensen bvb via FoP want er zijn er al die op de baan geweest zijn om mensen te helpen, we zullen zien hoe iemand van PX hierop reageert.
Reputatie 3
Badge +1
@Soul, laat in ieder geval eens weten of het gelukt is op die manier want blijkbaar zijn er die hem wel op Radio control kunnen zetten maar toch problemen ondervinden achteraf met de afstandsbediening, tot traag of niet reageren.
Bij mij werkt het zelf zonder de decoder van de lijn te halen heb niks speciaal moeten doen heb wel software versie NTE....10.82


elsa ik heb niet moeten ontkoppelen ik heb nog is in het menu gegaan en het lukte, daarvoor niet, zal een klein updatje hebben gehad denk ik.en ik heb ook geen vertraging met zappen of andere.
Inderdaad Soul, net zoals bij mij was het ontkoppelen niet nodig, bedankt om het te melden
Reputatie 7
Badge +6
Is er nu al een oplossing voor de familie Van Eeckhoudt, want daar til ik persoonlijk zwaar aan.
Uit medeleven met die mensen die met deze nieuwe interface alleen maar moeilijkheden hebben om hun tv te bedienen