Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017


Bovendien zullen de nieuwe datavolumes eveneens gewoon in de hele Europese Unie te gebruiken zijn zonder extra kosten.
Je blijft ook genieten van onbeperkte mobiele data voor je favoriete app in de hele EU.
Deze wijzigingen in inbegrepen mobiele datavolume gaan gepaard met een beperkte tariefaanpassing
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor residentiële klanten (prijzen incl. BTW):]
Mobilus-klanten krijgen vanaf 1 augustus meer datavolume:
Mobilus S: 50% meer mobiele data (van 1 naar 1,5 GB) voor 15,99 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus M: 2 GB extra mobiele data (van 3 naar 5 GB) voor 26,99 euro samen met 300 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus L: 2 GB extra mobiele data (van 8 naar 10 GB) voor 42,99 euro samen met onbeperkte belminuten, sms’en en data voor je favoriete app

Deze aanpassingen zijn eveneens van toepassing op Mobilus Full Control.

Tuttimus-klanten krijgen vanaf 1 augustus een nog groter voordeel gaande tot een verdubbeling van het datavolume. Dit komt bovenop de andere kenmerken en voordelen van het Tuttimus pack, zoals TV-bundel naar keuze, onbeperkt vast internet of bellen zonder tellen, vast & mobiel:
Tuttimus: 1 GB extra mobiele data (van 2 naar 3 GB) voor 90,94 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 5 GB extra mobiele data (van 5 naar 10 GB) voor 101,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 10 GB extra mobiele data (van 10 naar 20 GB) voor 115,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs.
http://www.proximus.com/nl/news/les-clients-de-proximus-b%C3%A9n%C3%A9ficieront-bient%C3%B4t-du-volume-de-donn%C3%A9es-le-plus-%C3%A9lev%C3%A9-en-pack-sur-le

188 reacties

Het is niet nodig om nog klanten te overhalen om Tuttimus te bestellen
Als je het bestelt, is het na een maand wachten nog niet in werking
Jij zei een keer op het forum dat de Proximus fon goed werkte. Heb altijd al gezegd dat dit niet het geval is. Telenet Homespot werkt veel beter. Daar moet PX ook eens werk van gaan maken.
Ja alleen als je genoeg ontvangst hebt maar daar wringt inderdaad het schoentje, aan de kust hier is de ontvangst waar ik zit echt op de limiet.
Reputatie 7
Badge +1
Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten.
De extra mobiele data voor smartphone of tablet was inderdaad inbegrepen in sommige oude formules. Met het Tuttimus-aanbod hebben we een andere aanpak en spelen we meer in op de behoeftes van onze klanten. Uit marktonderzoek is immers gebleken dat klanten de voorkeur geven aan een allesomvattend pack en vooral (veel) meer mobiele data willen.
Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd.
Daar vergis je je in, Antoon. De vraag naar mobiele data stijgt exponentieel en het verbruik verdubbelt elk jaar. Deze trend zal alleen maar sterker worden. Kijk maar naar de verkoop van smartphones wereldwijd. Vandaar dat Proximus de mobiele data vanaf augustus aanzienlijk verhoogt, voor sommige formules een verdubbeling.
Om een en ander te illustreren vind je hieronder wat er gebeurt op het internet in amper 1 minuut oftewel in 60 seconden. Deze cijfers stijgen elke maand!



Bedankt voor de info. Zoals U zegde uit het marktonderzoek bleek dat de klant een alles omvattend pack wil hebben met vooral meer mobiele data. Maar waarom is de 2 de shim afgeschaft voor extra mobiele data voor de tablet en laptop. De klant wil meer mobiele data verbruik. Dit staat dus haaks op U antwoord met de afschaffing van de 2 de shim. De cijfers die U laat zien zijn wereldwijd, maar de cijfers van de PX klanten hebt U die ook. Dan kunnen we het echt zien of het zo explosief is


Hallo Wim. Waarom nog geen antwoord op bovenstaand ? En misschien zie ik het verkeerd maar waarom gaan de prijzen bij PX omhoog en bij TN niet voor dezelfde mobiele data verhoging die vandaag al ingaan. Of heb ik iets gemist ?
Mvg, Antoon
Reputatie 2
De prijsstijging is inderdaad niet zo groot en je mobiel internet wordt verdubbeld.
Badge +4
Maar waarom verhoogt TN haar datalimieten vandaag al zonder prijsverhoging en doet PX dit per 1 augustus met Prijsverhoging. GSM datalimieten en WIGO datalimieten gaan ophoog. Dezelfde stijging als bij PX.
Ik denk dat Telenet al genoeg prijsverhogingen doorvoert, ze zullen het gewoon op een ander tijdstip doen en daar gaan ze dan ook weer klagen (de klanten)
De prijsstijging is voorzien voor het upgraden van het netwerk zegt Wim ... nl voor de uitrol van glasvezel.
Diegenen die hier kritiek geven op de prijspolitiek van Proximus schieten op de verkeerde personen. Het zijn niet de medewerkers op het forum die het beleid van deze firma bepalen hé. Maar zij mogen het wel uitleggen aan klanten...

Dat België een pak duurder is dan de buurlanden voor telecom en andere nutsvoorzieningen is de schuld van de politiek en van niemand anders. Wie heeft de btw op elektriciteit verhoogd? Wie heeft de Turteltaks ingevoerd? Idem voor de verhoogde waterfactuur en gasrekening. Wie heeft de roamingkosten afgeschaft? Wie is verantwoordelijk voor de beperkte concurrentie en het feitelijke duopolie Prx/TNT? Slechts één antwoord: de overheid.

Vraag is natuurlijk, wat kun je eraan doen?
Wie heeft de roamingkosten ook al weer afgeschaft? Juist Europa, niet PX niet de Belgische overheid. ;)

En de medewerkers hier kunnen inderdaad niets doen aan de kritiek, behalve doorgeven aan de "PX top" want die bepalen de prijspolitiek, niet de overheid. Maar luistert de "PX top" naar de verzuchtingen van hun personeel en klanten? Als die schools volgen zeker niet. Daarom reageren we hier.

En wie het anders ziet mag hier op, goed gemotiveerd wel liefst, antwoorden,
Badge +4
Eigenlijk wel raar dat 2 weken na het wegvallen van de roamingkost er nu plots een prijsverhoging is, dat zorgt dus wel voor speculatie!
zo zijn we niet alleen met dit gedacht :

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nationaal/de-aap-komt-uit-de-mouw-proximus-verhoogt-z%E2%80%99n-tarieven-%E2%80%A6-2-weken-nadat-roaming-verplicht-werd-afgeschaft/ar-BBDgc6K?li=AAaA6D3&ocid=spartandhp
Reputatie 7
Badge +1
Maar waarom verhoogt TN haar datalimieten vandaag al zonder prijsverhoging en doet PX dit per 1 augustus met Prijsverhoging. GSM datalimieten en WIGO datalimieten gaan ophoog. Dezelfde stijging als bij PX.
Ik denk dat Telenet al genoeg prijsverhogingen doorvoert, ze zullen het gewoon op een ander tijdstip doen en daar gaan ze dan ook weer klagen (de klanten)
De prijsstijging is voorzien voor het upgraden van het netwerk zegt Wim ... nl voor de uitrol van glasvezel.


Dus jij bent ook zo goed gelovig. Upgrade netwerk is voor de komende 10 jaar en haalt hooguit 55 % van de PX klanten en de rest van de klanten dan blijven die op ADSL of VDSL2 zitten. Neem ook aan dat je het persbericht van TN al gelezen hebt over hun upgrade die in 2019 klaar zal zijn. Het gemiddeld gebruik van mobiele data dat 1 GB is op dit moment van de TN klanten en als ik de vraag stel aan PX geven daar ze geen antwoord op.
http://www.zdnet.be/nieuws/193550/vlaanderen-surft-binnen-twee-jaar-aan-gigabitsnelheden/
Minimum wat PX ook kan doen is een 2de shim bij de Tuttimus abo´s zoals TN bij de Wigo doet en waarom ze deze afgeschaft hebben krijg je ook geen antwoord op.
Reputatie 3
Badge +1
antoon1,je kan ook met je tablet surfen op het 4g netwerk via je smartphone,je stelt je persoonlijke hotspot in op je smartphone en dan met je tablet het netwerk van je smartphone selecteren, zo hoef je geen 2de simkaart hebben
Reputatie 7
Badge +1
antoon1,je kan ook met je tablet surfen op het 4g netwerk via je smartphone,je stelt je persoonlijke hotspot in op je smartphone en dan met je tablet het netwerk van je smartphone selecteren, zo hoef je geen 2de simkaart hebben

Bedankt voor de info. Maar ik ben geen techneut in deze. Zou niet weten hoe. Maar waarom kan men de 2de shim niet behouden en een verdeling maken met de mobiele data. TN doet dit toch ook met de Wigo. Zijn toch geen extra kosten voor PX aan verbonden. Dat snap ik niet en elke keer als ik daar een vraag over stel krijg je gewoon geen antwoord. Veel klanten met de oude abo's schakelen nog steeds niet over naar de Tuttimus en dat is gewoon daarom.
Inderdaad die 2de simkaart die vroeger "mobile free weekend" (of zoiets) gebruik ik ook af en toe voor mijn laptop via usb 3g stick, als ik geen wifi bereik heb.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad die 2de simkaart die vroeger "mobile free weekend" (of zoiets) gebruik ik ook af en toe voor mijn laptop via usb 3g stick, als ik geen wifi bereik heb.
Gebruik dit regelmatig op de tablet als we in de wagen zitten. Heel vreemd waarom dit afgeschaft is in Tuttimus. Krijg er van PX nooit een antwoord op. Daarom als ik overschakel naar Tuttimus kost me dat € 15 extra voor mobiele data op mijn tablet bovenop het Tuttimus abo. Blijf maar bij mijn Internet Comfort. Jammer maar helaas.
Nu gaan ze de prijzen verhogen nu heb ik een mobilus M abbo omdat deze in pack steekt krijg ik 5 gig data onbeperkt bellen en smsen . nu zie ik dat bij de prijs verhoging de data limieten worden opgetrokken naar 5 gig betekend dit dat ik dan van 5 naar 7 gig ga of blijf ik steken op die 5 gig en kan ik op mijn kin kloppen
Reputatie 7
Badge +1
Nu gaan ze de prijzen verhogen nu heb ik een mobilus M abbo omdat deze in pack steekt krijg ik 5 gig data onbeperkt bellen en smsen . nu zie ik dat bij de prijs verhoging de data limieten worden opgetrokken naar 5 gig betekend dit dat ik dan van 5 naar 7 gig ga of blijf ik steken op die 5 gig en kan ik op mijn kin kloppen
Als deze in een pack zit met Tuttimus krijg je de Tuttimus verhoging. Ik dacht van 5 naar 10 GB met de tariefsverhoging. Eens kijken in dit forum item. Daar staat een link naar toe.
Ik heb echter een smart 45 abonnement. Ik lees enkel over de mobilus abonnementen. Wat zal veranderen voor mij? Krijg ik ook extra mobiele data?
Goede vraag, maar de prijsverhoging waarschijnlijk wel.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Valerie,
De verhoging van de mobiele datavolumes geldt enkel voor onze Mobilus en Bizz Mobile abonnementen en Mobilus FullControl formules. Meer info vind je in ons persbericht en op dit document.

"Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs
."
Reputatie 7
Badge +2
@valerierav86

In het persbericht staat ook dat het het ideale moment is om over te stappen naar de nieuwe tariefplannen van Mobilus.
Als je geen TV hebt bij PX is dat misschien het overwegen waard. Als je ook TV hebt bij PX moet je wel eerst kijken naar je huidige bundels extra zenders, want in de bundels bij Familus en Tutimus zijn een aantal zenders niet meer beschikbaar (Mezzo Live HD, Brava HD, VH1).

Ik ben uiteindelijk ook overgegaan naar Tutimus omdat de voordelen voor mij persoonlijk hoger waren dan de nadelen (het verliezen van de drie zenders).
Ik heb een smart 45 met gsm abonnement. Al eens geinformeerd om over te stappen naar de tuttimus formule maar in de winkel zeiden ze me dat ik dan de restwaarde van mijn gsm zou moeten betalen. Als ik extra moet betalen wens ik ook wel extra mobiele data! @valerierav86

In het persbericht staat ook dat het het ideale moment is om over te stappen naar de nieuwe tariefplannen van Mobilus.
Als je geen TV hebt bij PX is dat misschien het overwegen waard. Als je ook TV hebt bij PX moet je wel eerst kijken naar je huidige bundels extra zenders, want in de bundels bij Familus en Tutimus zijn een aantal zenders niet meer beschikbaar (Mezzo Live HD, Brava HD, VH1).

Ik ben uiteindelijk ook overgegaan naar Tutimus omdat de voordelen voor mij persoonlijk hoger waren dan de nadelen (het verliezen van de drie zenders).
Reputatie 7
Badge +6
Valerie,
Ik stel voor dat je een privébericht stuurt naar mijn collega's van het Proximus Team via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, zij zullen jou zo spoedig mogelijk contacteren en informeren over een overstap naar Tuttimus.
Groeten,
Wim
Reputatie 1
Badge
beste
kunnen wij nu al ons abonement opzeggen? of moesten we het mailtje, brief of sms afwachten?
Reputatie 7
Badge +1
Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten.
De extra mobiele data voor smartphone of tablet was inderdaad inbegrepen in sommige oude formules. Met het Tuttimus-aanbod hebben we een andere aanpak en spelen we meer in op de behoeftes van onze klanten. Uit marktonderzoek is immers gebleken dat klanten de voorkeur geven aan een allesomvattend pack en vooral (veel) meer mobiele data willen.
Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd.
Daar vergis je je in, Antoon. De vraag naar mobiele data stijgt exponentieel en het verbruik verdubbelt elk jaar. Deze trend zal alleen maar sterker worden. Kijk maar naar de verkoop van smartphones wereldwijd. Vandaar dat Proximus de mobiele data vanaf augustus aanzienlijk verhoogt, voor sommige formules een verdubbeling.
Om een en ander te illustreren vind je hieronder wat er gebeurt op het internet in amper 1 minuut oftewel in 60 seconden. Deze cijfers stijgen elke maand!



Bedankt voor de info. Zoals U zegde uit het marktonderzoek bleek dat de klant een alles omvattend pack wil hebben met vooral meer mobiele data. Maar waarom is de 2 de shim afgeschaft voor extra mobiele data voor de tablet en laptop. De klant wil meer mobiele data verbruik. Dit staat dus haaks op U antwoord met de afschaffing van de 2 de shim. De cijfers die U laat zien zijn wereldwijd, maar de cijfers van de PX klanten hebt U die ook. Dan kunnen we het echt zien of het zo explosief is


Hallo Wim. Waarom nog geen antwoord op bovenstaand ? En misschien zie ik het verkeerd maar waarom gaan de prijzen bij PX omhoog en bij TN niet voor dezelfde mobiele data verhoging die vandaag al ingaan. Of heb ik iets gemist ?
Mvg, Antoon

Hallo Wim. Waarom antwoord je altijd op vragen over een nieuw abo, het commerciële in het voordeel van PX, maar nooit op een paar simpele vragen zoals hierboven.
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Antoon,
zoals al zo vaak herhaald blijven de bestaande packs in hun huidige vorm, met hun voordelen, bestaan. Indien je wilt overstappen naar Tuttimus krijg je een pak meer voordelen erbij, maar dat hangt af van je individuele behoeftes, en dat verschilt van klant tot klant.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Antoon,
zoals al zo vaak herhaald blijven de bestaande packs in hun huidige vorm, met hun voordelen, bestaan. Indien je wilt overstappen naar Tuttimus krijg je een pak meer voordelen erbij, maar dat hangt af van je individuele behoeftes, en dat verschilt van klant tot klant.
Groeten,
Wim

Hallo Wim,
Bedankt voor dit antwoord. Maar nog steeds ontwijk en antwoord je niet op mijn vragen.
Mvg, Antoon

Reageer