Vraag

Proximus Fon

  • 22 February 2017
  • 54 reacties
  • 4322 Bekeken

Ik ben nu al een jaar klant en proximusfon heeft nog NOOIT stabiel gewerkt. Men mag al blij zijn dat men kan inloggen.
Wat een systeem, zou veel userfriendly kunnen. Nu heb ik mijn inloggegevens weer nodig, kan ik die gaan zoeken in de app of nee op de site of nee in myproximus of nee, moedeloos wordt je ervan. Wat is het probleem ermee?

54 reacties

In de telenethotspot log ik zo in met de gegevens van een ander.
Reputatie 7
Badge +4
Dag GlnnM,

Je kan je login terug vinden via myproximus. Daar heb je ook de optie om een nieuw passwoord aan te maken voor je FON account.

Indien het op een mobiel toestel is kan je het ook instellen via de myproximus app.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/pa...

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +1
Dag GlnnM,

Je kan je login terug vinden via myproximus. Daar heb je ook de optie om een nieuw passwoord aan te maken voor je FON account.

Indien het op een mobiel toestel is kan je het ook instellen via de myproximus app.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/pa...



Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

Dag Robrecht,
De vraag die men stelt is dat Proximusfonspot slechter werkt als Telenethomespot. Heb dit ook mee gemaakt in Brussel en meerdere plaatsen. Met PXfon geen verbinding en Telenethomespot wel. Heb dit vermeld op het forum maar dan krijg je geen reactie. Hoe komt dit eigenlijk. Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +4
Proximus fon draait op klanten hun persoonlijke bbox2 of 3. Zoals met een bbox2 of 3 thuis loopt die soms is vast of werkt de wifi niet meer goed en is er een reboot nodig. Indien die klanten met een slechte werkende fon niet rebooten of hun bbox staat in de kelder of dergelijke ga je al een slechte verbinding hebben of geen verbinding kunnen maken. Er zijn zoveel mogelijke redenen. Proximus heeft hier geen controle over.

Mvg, Robrecht
En om maar te zwijgen van de klanten die fon op de bbox uitschakelen omdat ze dit onveilig vinden.
Reputatie 7
Badge +1
Proximus fon draait op klanten hun persoonlijke bbox2 of 3. Zoals met een bbox2 of 3 thuis loopt die soms is vast of werkt de wifi niet meer goed en is er een reboot nodig. Indien die klanten met een slechte werkende fon niet rebooten of hun bbox staat in de kelder of dergelijke ga je al een slechte verbinding hebben of geen verbinding kunnen maken. Er zijn zoveel mogelijke redenen. Proximus heeft hier geen controle over.

Mvg, Robrecht

Stopt er dan mee. PX maakt er reclame over en het werkt gewoon heel slecht terwijl je bij Telenet zo in kunt loggen. Hoe werkt dit bij TN dan ?
Reputatie 5
Badge +3
Moet dit spijtig genoeg beamen, kan ook moeilijk verbinding maken met het proximusfon netwerk.
De smartphone geeft herhalend de melding dat ik verbinding heb met PxFon, doch valt steeds uit.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Moet dit spijtig genoeg beamen, kan ook moeilijk verbinding maken met het proximusfon netwerk.
De smartphone geeft herhalend de melding dat ik verbinding heb met PxFon, doch valt steeds uit.

mvg

@ProximusTeam,
Zie bovenstaand. Kan er is prioriteit gegeven worden aan PXFon. Blijkt dat veel klanten gewoon niet in kunnen loggen op Proximusfon. PX maakt reclame hiermee maar het werkt gewoon heel slecht.
Mvg, Antoon
Reputatie 6
Badge +3
Dag Antoon,

Valt de wifi verbinding weg of valt de fon verbinding weg?

Mvg,

OdB
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,
Valt de wifi verbinding weg of valt de fon verbinding weg?
Mvg,
OdB

Je kan gewoon inloggen maar het maakt geen verbinding. Heb op dezelfde plaats met Telenet Homespot gedaan, inlogcode van een familielid, en kon op het internet. Heb dit meegemaakt in Brussel, Blankenberge etc. Denk dat er iets scheelt met Proximusfon.

Mvg, Antoon
Reputatie 5
Badge +3
In mijn geval valt de fon weg, krijg ieder keer een melding dat ik verbonden ben met Pxfon, maar valt na paar seconden weg, om daarna terug die melding te krijgen, enz...
Op mijn wifi thuisnetwerk heb ik zonder problemen verbinding.

Het komt er hem op neer dat de afstanden naar de modems niet te groot mag zijn, zo ja is de verbinding niet stabiel, als men al kan inloggen.

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Kan je eens je login van fon bezorgen?
Reputatie 5
Badge +3
Raar, op mijn smartphone lukt het nu ook niet meer, krijg dezelfde melding: "verbonden met Wi-Fi- netwerk PROXIMUS_FON"
het wifi symbooltje verschijnt maar na paar sec. valt de verbinding weg.
Reputatie 5
Badge +3
Update:
Heb de "De Proximus Wi-Fi Hotspots app" op de smartphone verwijderd, en nu kan ik inloggen!
Wat is de reden?
Zal de app terug laden en terug proberen in te loggen.
Reputatie 5
Badge +3
@Jimmy O

Heb mijn login via privébericht verstuurd.

Gr.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden met proximus fon als ik naar zee ga in mariakerke.
Reputatie 4
Badge +1
In de "Google Play" store krijgt de toepassing FON Wireless van Proximus een score van 3,4 op 5 (2523 beoordelingen geregistreerd). Dit is niet slecht maar ook niet vergelijkbaar met topscores van bv. 4,5 voor Spotify, 4,4 voor WhatsApp, 4,3 voor Google Maps etc.
Omdat ik met mijn 3GB datavolume voldoende heb en FON niet altijd beshikbaar is kies ik standaard voor de gebruikszekerheid van Mobiel Internet via 3G & 4G.
Reputatie 5
Badge +3
update:
Heb de wifi hotspots app terug geïnstalleerd en kan terug niet inloggen, probleem zit hem dus in de app.
Had dit al gemerkt dat er geen automatische verbinding met de PxFon werd gemaakt!
Zonder de app kan ik op de smartphone probleemloos inloggen en verbinding maken.

Aan het Px Team: wat is de verklaring?

Gr.
Die wifi hotspots app die je gebruikt , die maakt toch gebruik van Proximus_auto_fon veronderstel ik toch en niet van Proximus_fon?
Al werken ze beide toch op mijn smartphone (geen app bedoel ik in mijn geval)
Reputatie 7
Badge +1
Kijk altijd via WiFi of er een Fon-spot beschikbaar is, zo ja probeer ik in te loggen met mijn code. Altijd Proximus fon en geen auto fon.
Reputatie 5
Badge +3
Met de wifi hotspots app bedoel ik de app die je via google play store (android) installeer en je op de maps alle spots kan zien waar je zich bevind, en bovendien een automat. verbinding maakt met het PxFon netwerk, als dat via Proximus_auto_fon of Proximus_Fon is weet ik niet.

@Martin, heb jij die app geinstalleerd?
Antoon, Ik doe net het zelfde maar gebruik liever auto_fon omdat die secured is en fon is open dus minder beveiligd, ook ik met auto_fon geen inlog code invoeren, dus iets minder werk ;-)

jdm, nee ik werk zoals Antoon ik kijk in mjn wifi lijst wat beschikbaar is en als ik gedaan heb sluit ik Wifi eerts af vooraleer ik de smartphone in standby zet. (mijn batterij loopt te vlug leeg anders)
Reputatie 5
Badge +3
aut_fon werkt niet, hoe stel je dat in?
Er verschijnt een instelling scherm en vraagt de identiteit en anonieme identiteit, is dat mijn login dat ik daar moet invullen?
Doe ook zoals Antoon beschrijft via PxFon als het werkt...
Reputatie 4
Badge +1
Met de app uit de Google Play store maakt mijn smartphone steeds verbinding met PROXIMUS_FON als ik inlog. De score die 2523 andere gebruikers eerder gaven komt ook overeen met mijn bevinding dat het in 6 a 7 gevallen op 10 lukt als er krachtig FON signaal beschikbaar is.
Waarom het in 3 a 4 gevallen op 10 niet lukt (zelfs bij krachtig FON signaal op minder dan 20m) blijft voor mij evenzeer een raadsel.
Reputatie 5
Badge +3
Hierbij nog wat duiding van de support Px:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_fon_vs_auto_fon/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/wat-is-het-verschil-tussen-smart-wifi-en-wifi-hotspots.html

groeten

Reageer