Proximus FON

  • 22 September 2015
  • 8 reacties
  • 570 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Beste,


Telkens als ik verbinding wil maken met proximusfon word mij gevraagd email (eindigend op fon) en wachtwoord in te geven Hierdoor krijg ik thuis (via eigen hotspot) telkens correct verbinding.Ik heb dan ook gevraagd inloggegevens te onthouden.Ben ik nu elders en wil ik inloggen op proximusfon (openbaar) moet ik toch opnieuw dezelfde gegevens ingeven en maakt hij nog geen verbinding.Wat doe ik fout?Ik gebruik zelfde inloggegevens voor 2 toestellen.nl windows en android ,maar nooit gelijktijdig.Bij android toestel krijg ik, bij verbinding maken, een scherm met inloggegevens en direct verbinding.Bij windows krijg ik dit scherm ook (zonder inloggegevens) en geen verbinding.Eigenlijk heb ik altijd gedacht dat toestel automatisch verbinding maakt zodra er hotspot in de buurt is.(zonder zelf iets te moeten doen.Fout?Graag antwoordje aub.Groetjes.



8 reacties

Dag George,
met welk toestel probeer je te connecteren? Heb je de wifi hotspot applicatie van proximus gedownload? Deze meldt automatisch voor u aan.
MVG,
Wim
Reputatie 4
Badge +1
George,


  • Met PROXIMUS_FON kan ik u melden dat ik het tegenovergestelde probleem had. Met mijn android toestel (Samsung S5) heeft het nooit degelijk gewerkt via FON doch op mijn Laptop op Windows 7 & Internet Explorer werkte het perfect.
  • Nu er kwasi overal PROXIMUS_AUTO_FON beschikbaar is werkt het bij mij ook feilloos op mijn Android S5. Via AUTO_FON wordt er ook !!automatisch ingelogd als ik in de buurt kom van genoemd Wifi signaal. Vanuit mijn persoonlijke ervaring raad ik dan ook AUTO_FON aan.
Auto_fon problemen met iOS9 worden ook gemeld, sommigen hebben problemen met inloggen en anderen weer niet net zoals Snor meldt S5 sommigen wel sommigen nietn, rara hoe verklaar je zoiets!
Reputatie 3
Badge +1
bedankt voor alle info.


Toestel windows = Microsoft Lumia 535.


Waar vind ik de app 'wifi hotspot' van proximus?


Groetjes.
Als u een iPhone, iPad of Android-toestel hebt, zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt van een Wi-Fi Hotspot.

Als u Windows Phone of een ander toestel hebt, moet u zich de eerste keer handmatig verbinden. Daarna zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt.


zie op http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/15429/~/verbinden-met-een-wi-fi-hotspot" target="_blank
zie ook http://support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl#/microsoft/lumia-535/wifi/usecase/handmatig-instellen" target="_blank
bij mij werkt het ook feilloos ! zelfs in Italië
ik heb er met mijn lumia ook nog geen problemen mee gehad maar ja blijkbaar geldt dit niet voor iedereen 😉

Reageer