Beantwoord

Proximus digitaal op smart tv

  • 13 November 2017
  • 8 reacties
  • 4752 Bekeken

Beste , ik ben van plan een smart tv te kopen maar ,kan je Proximus bekijken op een smart tv , dus via smart tv zonder decoder?
icon

Beste antwoord door Martin 13 November 2017, 23:15

Bekijk origineel

8 reacties

Je bedoelt via de proximus TV applicatie, deze heeft Proximus nog niet ontwikkeld voor smart TV's

>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast_apps/particulieren/support/applicaties-apps/proximus-tv/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/tv-app-bekijken-op-een-tv-scherm-via-google-chromecast.html

> tv app bekijken op een tv scherm via google chromecast
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_chromecast_apps/particulieren/support/applicaties-apps/proximus-tv/functies-van-de-proximus-tv-applicatie/tv-app-bekijken-op-een-tv-scherm-via-google-chromecast.html

NB: in je abonnement/pack moet wel TV inbegrepen zijn als je via de proximus TV app wilt kunnen TV kijken.
Reputatie 7
Badge +6
Zie ook deze topic omtrent deze vraag. Momenteel kan je de Proximus TV app niet rechtstreeks gebruiken op je SmartTV.
Reputatie 6
Badge +3
Smart tv's die werken met Android tv kunnen ook app's uit de Google Play store downloaden en installeren. De smart tv's van TP VISION (die de merknaam Philips gebruiken) en Sony. Ikzelf heb de Proximus TV app nog niet uitgetest op mijn TP VISION smart tv.
Volgens hier al enkele keren gemeld werd zal dit ook niet werken dus test het maar eens uit zodat we weten of ze ons blaasjes wijs gemaakt hebben 😉
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb een Sony Androis smart TV en ik moet jullie teleurstellen, maar een heleboel apps zijn in de playstore niet terug te vinden. Dat geld dan vooral voor Vlaamse mediabedrijven. ARD, ZDF, RAI, ARTE, YLE, SVT enz staan er allemaal in en werken prima
Dus geen VTM, VRT en SBS apps te bespeuren.
Dat had ik ook wel verwacht want werd hier en op ander media al enkel keren gemeld (ook door verschillende Proximus medewerkers) dat dit niet ondersteunt wordt voor smart TV's, maar je weet maar nooit hĂ© dat ineens wel lukt 😉
Reputatie 6
Badge +3
Je hebt ook een verschil de eerste TP VISION smart tv's (die Philips merknaam gebruiken) hebben een gewone android versie geĂŻnstalleerd namelijk android 4.4.2 Jelly Bean. Ik heb android smart tv van de eerste generatie (uit 2014 namelijk een 48PFS8109/12). Het is pas met Android TV dat er een echt specifiek besturingssysteem is gemaakt voor smart tv's. Morgen zal ik eens zien of ik de app terugvind in de Playstore.
't zou wel straf zijn dat ze dit dan bij proximus blijven beweren dat er nog geen ondersteuning gegeven wordt dat dat dan wel zou mogelijk zijn, enfin je kan het maar proberen en dan weten we mss meer....

Reageer