Promotie smart 20 + gsm: misleidende reclame?

  • 2 December 2014
  • 30 reacties
  • 1081 Bekeken

Ik heb interesse in de huidige promotie van een smart+20 abo met smartphone aan 49€ aangezien ik net op zoek ben naar een abo en een nieuwe smartphone.


Maar na de details en voorwaarden te hebben bekeken vind ik de reclame behoorlijk misleidend.


Het smart+20 abo is identiek aan het smart+15 abo (120 min, onbeperkt sms, 1GB data). Dus per maand betaal je bij deze promo 5€ meer in vergelijking met een los abo voor identiek hetzelfde. En dat 24 maanden lang.

De prijs van de smartphone is dus niet 49€, maar 49€ + 24*5€ = 169€


Zie ik iets over het hoofd? Of krijgt het smart+20 abo ook nog een update zoals smart+15 recent keeg?

Of gaat het hier wel degelijk om misleidende reclame?

Want aan 169€ voor de smartphone, in combinatie met het zeer beperkt aantal belminuten voor 20€, is deze promotie voor mij veel minder interessant en voor mij zeker minder interessant dan sommige promoties bij de concurrentie.


Update: het antwoord staat hier http://forum.proximus.be/comment/160328" target="_parent

30 reacties

alles opzeggen en opnieuw beginnen, de truc van de oude doos, onze BP heeft het weer gevonden zulle :-))

extra korting op een pack gedurende een jaar



Dit hebben ze toch gedaan, mss zijn ze u dan vergeten !-)
Vergeten hebben ze me niet maar waarom eens geen extra jaar op één been kan je niet staan smiley
Ik heb ondertussen meer informatie. Dus voor iedereen met (dezelfde) vragen over deze actie (of toekomstige acties, want ik vermoed dat dit hetzelfde zal zijn) hieronder de informatie die ik gekregen heb:


  • De actie 'abonnement + gsm' is in combinatie met een 'speciaal' abonnement [list]
  • In dit geval een Smart+ 20, dat identiek is aan Smart+ 15, maar je betaalt er wel 5€/maand meer voor

  • Gedurende de looptijd van je abonnement (in dit geval 24 maanden) kan je NIET overstappen naar een gewoon abonnement, zoals bijv. Smart+ 25
  • Je kan enkel overstappen naar duurdere andere 'speciale' abonnementen, die niet op de website staan. Een paar voorbeelden:
    • Je kan overstappen naar Smart+ 30. Zit ergens tussen Smart+ 15 en Smart+ 25 maar je betaalt er wel een pak meer voor per maand
    • Je kan overstappen naar Smart+ 45. Is identiek aan Smart+ 25, maar je betaalt wel 20€ (!) per maand meer.

  • Maw, je betaalt je toestel dus zelf via deze speciale abonnementen en in sommige gevallen komt het zelfs duurder uit dan een apart abonnement + aparte gsm
  • Als je toch kiest om over te stappen naar een duurder abonnement, dan kan je gedurende de looptijd van het abonnement (in dit geval 24 maanden) NIET terug naar het oorspronkelijke (of een ander) goedkoper abonnement
  • Als je voor het einde van de looptijd (in dit geval 24 maanden) het abonnement annuleert, dan moet je de restwaarde van de gsm betalen. Deze wordt berekend ahv de adviesprijs van de gsm.
    [/list]
    Ik kan dus alleen maar iedereen aanraden goed uit te kijken waar je op intekent en op voorhand na te gaan of het wel degelijk om een promotie gaat.


    Ik kijk alvast naar een andere oplossing.


    Persoonlijk vind ik het enorm jammer dat Proximus op deze manier (nieuwe) klanten misleidt, de voorwaarden niet duidelijker aangeeft, informatie achterhoudt of zeer moeilijk te vinden maakt op de site en dat er op dit forum verkeerde informatie wordt gegeven door Proximus medewerkers...
  • Nog iemand die Belgacom/Proximus niet lang kent blijkbaar verrassing

    Reageer