Programmeren vanop PC


Badge

Wat ik nog steeds raar vind is, dat ik na het programmeren op PC of tablet, dat enkel zie op één van mijn twee decoders. Waarom niet op de twee decoders (V4) ? Het zou een stuk eenvoudiger zijn moest dat wel zo gebeuren. Als ik in mijn huiskamer TV (de belangrijkste) kijk, zie ik de programmatie niet. Bij de ander TV (kleinere) zie ik het dan wel. Niet te begrijpen hé.

12 reacties














Op de V4 zijn er in dit verband al lang problemen sedert dat de nieuwe software Charles er op staat , je ziet ze waarschijnllijk alleen op de V3 .


Je kan eens proberen van de decoder V4 eens een reset te geven door de stekker (of schakelaar achteraan) 10 seconden uithet stopcontact te trekken en dan laten heropstarten en zien of ze dan wel in de lijst van opnames te zien zijn.


Let wel op! als je op één decoder je opname wist zal deze natuurlijk ook gewist zijn voor de andere decoder !


aangezien deze opnames nPVR opnames zijn en bewaard worden dertig dagen op de servers van belgacom, dus als je deze op één decoder wist , wist je de opname van de server en kan de andere decoder deze ook niet meer terugvinden.







Groetjes, Elsa

















computerken & Garcia in geval je meer wilt weten omtrrent bug's ivm Charles software op de V4 decoder


• klik hier http://community.belgacom.be/posts/89dd17246b" rel="nofollow" target="_blank










Groetjes, Elsa

















heb je de decoder v4 waar je het niet op ziet al een reset gegeven zoals ik hierboven aangegeven heb


want ik heb ook een V4 en ik heb ook niet al dezelde problemen die bv een ande heeft dus niet te vlug conclusies trekken gewoon proberen !



Groetjes, Elsa

















Inderdaad heel raar, precies of het afhangt van welke poort (TV1 of TV2) van de modem je aftakt ,

op den duur zou je de modem verdenken dat hij er voor iets tussen zit,

al is dit niet direct uit te leggen natuurlijk, mss een reset en zelf een factory reset van de modem nog proberen,

dan ben je bijna hememaal zeker dat het verder zit !!

Mss dan in je Profiel instelling of TV configuratie bij Belgacom.



Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Bij de vorige versies van Charles kwamen de op afstand geplande opnames (PC of TV Overal app.) nooit in de lijst van de decoder, tenzij na een FacR. Met de laatste versie van Charles2 zou dat opgelost zijn, maar bij mij dus maar soms en dan niet eens correct. Bovendien zijn er nu weer fouten geslopen in het op afstand programmeren. Geprogrammeerde opnames (PC en/of TV Overal app.) verdwijnen regelmatig terug uit de lijst. Ik heb bv. 'Let's get Fit' van morgen al zeker 5 keer terug geprogrammeerd, en dat stond mooi in de lijst van op afstand geplande opnames, en kwam zelfs in de lijst van de decoder terecht. deze morgen weer verdwenen. Het systeem is gewoon onstabiel geworden d.w.z. 'onbetrouwbaar'. En ik heb ook al zeker 3 keer meegemaakt dat op afstand geplande opnames, tijdens de opname wél in de lijst van geplande opnames staan bij 'bezig met opname', en ook in de TV-gids met een rood cirkeltje (voor bezig met opname), maar niet in de lijst van opgenomen programma's te vinden waren. Ook niet na meerdere herstarts en zelfs factory resets. Ik heb dan ook mijn vertrouwen in het systeem verloren. Een oplossing schijnt er nog niet te zijn, en of de Heilige Geest met Pinksteren daarbij zal helpen ??? enlightened



Maar bij jullie is het allicht nog een ander probleem, als het maar op een decoder zichtbaar wordt. Misschien een domme vraag, maar hebben beide decoders de versie Charles2_2.7.6.58?

Reputatie 7
Badge +1


Inderdaad...nochtans ligt het niet aan of Devolo of Ruckus, of UTP vlgs.mij. En ik heb een 50/6 profiel, dus ook daaraan kan het niet liggen. Ik denk dat ze het zelf niet meer weten...en daarom krijg ik ook geen reacties meer van de Evadienst. Vanaf volgende vrijdag Telenet dig. TV in huis (4 maande gratis digicorderhuur), dus ik kan dan even herademen. Toch wil ik dat het opgelost geraakt. Het kan toch niet zijn dat Belgacom met 'dienen brol' verdergaat? Ik aanvaard dat een computersysteem soms fouten vertoont of soms slecht ingeladen wordt, maar dit is toch nog wat anders...,dit is gewoon een'lachtertje' als't niet zo triestig was...cryingno

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt, maar dan is het nog moeilijker te begrijpen....













@ computerken,


heb je al een reset en eventueel een factory reset van de modem geprobeerd



Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Ik twijfel er geen seconde aan dat er iets mis is bij Belgacom. Maar ja...dit lijkt me toch niet de ideale manier om in Vlaanderen te concurreren met Telenet op gebied van digitale TV.

Reputatie 7
Badge +1


Klopt, is alsof je live kijkt. Rechtstreekse uitzendingen staan immers ook op de server(s).

Reputatie 7
Badge +1


Ja ik begrijp je wel Elsa, dat is al een langer bestaand probleem, dat de nPVR-opnames niet afspeelbaar waren, tenzij een paar uur later of eerst 's anderendaags, of soms ook eerst na een herstart. Dat probleem heb ik eigenaardig genoeg al een hele tijd niet meer gehad. Het is al genoeg zo hé.wink














Maar dat is al een heel ander verhaal, dan is het Charles niet die de boosdoener is !!!


Het is wel zo dat je de enige bent (toch voor zover ik mij kan herinneren) dat dit ook voorvalt met de oude V3 decoder


of het zal mss ook maar 1 op de honderd zijn die dit met de V3 heeft


en ik denk als je de V3 reset of een factory reset geeft dat het dan opgelost is voor lange tijd


terwijl dit met de V4 niet het geval is !


er zouden meer mensen hun bevindingen moeten posten met de V3 want dan zou 100% kunnen afleiden


of het lauter en alleen aan Charles ligt.


Je kan ook geen conclusies trekken met iets dat zich maar sporadisch voor doet en na een reset of factory reset het dan lange tijd in orde blijft.







Groetjes, Elsa





Reageer