Beantwoord

Programmagids onbetrouwbaar!


Reputatie 1
Proximus maakt het onmogelijk om iets op voorhand te programmeren, want de Tv-gids is totaal onbetrouwbaar.
Gisteren en vandaag ook weer.
Voor vandaag stond de film Eagle Eye op het programma, maar het tot mijn verbazing werd de film "Hitch" uitgezonden.
Gisteren van het zelfde: Op het programma "Insidious"... uitgezonden werd "Sea Surf" of iets dergelijks.
En zo is het iedere dag wel wat! Het gaat van kwaad naar erger!
Wanneer zal Proximus hier iets aan doen???
En hoe komt het dat dit bij Telenet wel correct kan worden weergegeven?
icon

Beste antwoord door Alexander 23 March 2016, 22:35

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik weet dat gisteren een aantal zenders hun filmaanbod op het laatste ogenblik aangepast hebben.
In mijn TV Gids (decoder en Proximus TV app) staat de film Hitch aangekondigd en die wordt ook uitgezonden.
Reputatie 1
Sorry Marleen, in mijn tv-gids staat wel degelijk "Eagle Eye" en stond gisteren "Contraband" aangekondigd. Ik kan dit bewijzen met enkele schermafdrukken.
Volg deze link: https://onedrive.live.com/redir?resid=299B680DBE255BB1!25273&authkey=!AKGQHxFLn45m3Ts&v=3&ithint=photo%2cpng
Reputatie 6
Badge +2
Het probleem is dat als de TV zenders hun programma's op het laatste ogenblik wijzigen dat die TV gidsen niet tijdig aangepast worden en dat is niet alleen bij Proximus zo, ook bij Telenet doet zich dat probleem voor.
De enige oplossing is dat de TV zenders hun wijzigingen tijdig moeten doorgeven aan de TV providers.
Reputatie 1
m.a.w., wij moeten er dan maar leren mee leven, zoals met de terreur en mijn vrienden die Telenet gebruiken maken mij maar wat wijs.
AUB doe er iets aan! Het is echt wel vervelend!:@
Reputatie 7
Badge +6
De TV Gids is aangepast op de decoder en de Proximus TV app, maar niet op de TVO site voor PC, dat is het. Ik heb het nagekeken.
We hebben dus allebei min of meer gelijk.
Dat is ook raar dat de TVO en de PxTV-app dan putten uit een andere database, alles zou toch moeten synchroon lopen, de decoder kan eventueel niet synchroon lopen gedurende een bepaalde tijd, omdat dit maar op een aantal maal per dag gebeurt en dan kan je dit bv verhelpen door de decoder 5 seconden zonder spanning te zetten zodat die terug synchroniseert.
Reputatie 7
Badge +6
De decoder en de app lopen synchroon en zijn aangepast, maar de TVO site blijkbaar niet.
Inderdaad raar.
Ja, er zal dan wel ergens een uitleg zijn waarom dit zo is, het is niet omdat ik het niet direct begrijp dat het niet kan 😉
Met de PxTV-app op laptop

Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, Elsa, dat zeg ik toch, en op de decoder staat ook:



maar via de site, ook voor PC en laptop:
www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids
krijg je dus voor hetzelfde uur/de zelfde dag/de zelfde zender dit, zoals vicupdate al aangaf:

:



Als vicupdate dan ook via die site programmeerde, was hij eraan voor zijn moeite. Zijn frustratie is dus te begrijpen.Waarom er twee verschillende programmaties zijn, kan alleen Proximus verklaren.
Ik wou ook duidelijk maken dat het ook goed staat niet alleen op de mobiele app van Android, iOs
maar ook voor de Microsoft store app onder windows 8(1) en Windows 10 op je laptop bijvoorbeeld, maar dan heel raar niet op je laptop als je tvoveral.be gebruikt.
Misschien is dat dan duidelijker wat ik wou nog bij aantonen 😉 ,
meer ten behoeve voor de bevoegde dienst van proximus die zich daar mee bezig houdt
Maar jij verdient uiteraard "het beste antwoord" en ik heb maar een beetje aangevuld :-))
Daarboven op wil ik nogmaals duidelijk maken dat er al altijd problemen gemeld geweest zijn met de Tv-Gids,
omdat die te traag aangepast wordt en dikwijls niet correct is dus het is al een zeer oud fenomeen.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, dat is de app die ik gebruik. Pff.
Nu kunnen ze er bij Proximus verder hun koppie over breken. Ondertussen dus beter niet te veel afgaan op de TV-gids op de proximustv site?
Verwarrend, to say the least.
:?
PS: gisteren werd de TV-gids zowel op de decoder als op de app wel vlug aangepast aan de bijzondere omstandigheden.
Het is normaal dat de tv gidsen dinsdag en gisteren om zeep waren door de aanslagen in Brussel en iedereen snapt dit. Dus ik klaag niet op deze dagen dat het niet klopte.

Het is wel een feit dat gebruik je nu het tv bakje of de tv app of tv overal dat er 3 verschillende tv gidsen staan op je scherm. Zoals ik al veel keer gezegd hebt PX maakt het de klant moeilijker en moeilijker om op te nemen.
De mogelijkheden en de manieren van Tv kijken zijn wel vergroot ook op gebied van mobiel TV kijken van opnames enz..

Reageer