Programma's opgenomen -- te bekijken via pc/tablet
Hallo,
Sinds kort erger ik mij enorm dood dat ik de kans niet meer krijg van mijn oudjes thuis om mijn eigen serie's te bekijken via de TV.
Dus ik vroeg mij af of iemand mij kan zeggen dat de opgenomen programma's die ik heb gemaakt op de tv wanneer zij kunnen worden bekeken via de pc of via een tablet?? Bij Telenet kan dit al maar Belgacom blijft precies ook een achterblijvertje...
Groetjes
Jaimie
Via TV Overal kan je alleen programma's bekijken maar geen opgenomen programma's TV Overal is trouwens ook enkel beschikbaar op een belgacom internet aansluiting, Fonspot of via proximus 3G aansluiting. | |
Groetjes, Elsa |
Dat zal mss inderdaad ooit wel eens mogelijk worden, maar wie weet wanneer ! En TV overal kost ook nog altijd 5€ /mnd als je geen maxi abo hebt. | |
Groetjes, Elsa |
Met het verlaten TVonPC kon je wél opnemen op PC, maar met TV-Overal niet. Het zou inderdaad geen probleem mogen zijn de nPVR opgenomen programma's, die toch op de server staan, via TV Overal afspeelbaar te maken op PC (via de website), smartphone en tablet (via de app). Je hebt daar de decoder niet voor nodig. Alles wat nPVR opgenomen is staat ook al automatisch afspeelbaar op alle decoders in huis; daar heb je geen lokaal netwerk voor nodig. nPVR-opnames staan toch op de server beschikbaar voor 30 dagen. Bij Telenet werkt het andersom, want die maken de harde schijfopnames via Yelo afspeelbaar, dus worden die van je digicorder afgehaald, waarbij deze dan wel zal moeten opstaan. Dat laatste zie ik bij Belgacom nog niet direct gebeuren; het afspeelbaar maken van nPVR-opnames op PC/tablet/smartphone via TV Overal daarentegen wel, omdat dat heel simpel moet zijn.
Sommige vernieuwingen zijn niet altijd een vooruitgang Maar het moet inderdaad tamelijk simpel zijn om dit via hun servers te verwezelijken of hebben ze schrik dat hun servers de capaciteit niet meer zullen aankunnen ! ik weet het ook niet. Uploaden van de opnames die op je decoder staan zal dan weer meer uploadcapaciteit vereisen en mss wringt het schoentje dan daar weer ! | |
Groetjes, Elsa |
Sinjoor ik denk dat ik je uitleg van TN verkeerd begrepen heb, ik denk niet dat je van het eender waar je opgenomen programma's kunt bekijken via smartphone bvb wat ik denk dat het aleen lokaal is thuis waar je wifi ontvangst hebt of ben ik verkeerd.! | |
Groetjes, Elsa |
stuur eens een privé bericht naar Eva van BGC sturen door http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen. (b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) PS: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/klantenzone/a_id/13731/c/1284,1389" target="_blank ☜klik hier | |
Groetjes, Elsa |
Ik denk dat je geljk hebt Elsa, er staat
Bekijk opnames van 20 zenders
De opnames van 20 zenders van de voorbije 2 maanden kun je bekijken op je smartphone, tablet of computer. Van gelijk waar in en om het huis, zover als je draadloos internet van Telenet reikt.
Programmeer en wis je opnames van buitenshuis
Niet thuis? Je kunt met je smartphone, tablet of computer makkelijk je Digicorder programmeren via mobiel internet of Wi-Free. Geheugen bijna vol? Gewoon een oude opname wissen en klaar. Het kan allemaal vanop afstand. Superhandig!
Opnames bekijken gaat dus duidelijk niet via 3G of Wi-Free hotspots, maar binnen het bereik van je draadloos bereik ik huis. Maar de vermelding 'van 20 zenders van de voorbije 2 maanden' wijst inderdaad in de richting van serveropnames(markeringen) en niet van de HDD van de digicorder, alhoewel dat toch via Wifi in een lokaal netwerk toch zou moeten kunnen? Zij maken dus, net als Belgacom, de harde schijven van de digicorders/decoders ook niet via een lokaal netwerk toegankelijk. De vermelding 'van 20 zenders' wijst ook op een beperking die de zenders hen opleggen, net zoals bij nPVR van Belgacom.
heb je de decoder al eens gereset 10 seconden stekker uit stopcontact en terug laten opstarten en als dit niet lukt een factoryreset proberen zie op : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec <=: (copy paste deze in je browser) | |
Groetjes, Elsa | |
niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter |
Sinjoor, dus via TN hun hotspots kan je dit ook niet met yellow naar de digicoder opgenomen programma's kijken, al zou dit eigenlijk toch heel simpel moeten kunnen of is het mss dat ze de downloadhoeveelheid via deze hotspots willen beperken ! | |
Groetjes, Elsa | |
niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter |
Annie, het moet inderdaad een nieuw abonnement zijn van na 14/04/12 Hebt u een Maxi Pack-abonnement genomen sinds 16/04/12? Dan is TV Overal inbegrepen in uw abonnement en automatisch geactiveerd. Maar dat kunnen ze toch via de klanten dienst ook regelen als je liever niet naar de BGC shop gaat Klantendienst: 0800 22 800 Maandag - Vrijdag: van 8 tot 22u Zaterdag: van 8 tot 22u | |
Groetjes, Elsa | |
niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter |
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.