Beantwoord

Programma opnemen

  • 19 August 2017
  • 9 reacties
  • 654 Bekeken

  • Apprentice
  • 4 reacties
Beste "forummers"....Een vraag: ik wil, als vanouds, onze dvd programmeren om een tv-programma op te nemen. Bij telenet ging dit vroeger vlotjes. Nu blijk ik alleen programma's die op DAT eigenste moment uitgezonden worden, te kunnen opnemen. Ik kan maw niet meer programmeren op een bepaald uur op een bepaalde zender.... Hoe fix ik de aansluitingen zo, dat dat TOCH kan?
Thanks voor reacties!
SV4
icon

Beste antwoord door Martin 19 August 2017, 13:15

Bekijk origineel

9 reacties

je zou ze eerst kunnen programmeren en dus opnemen op je decoder in (op harde schijf decoder als het een v5 of v4 is) of op de Proximus server in nPVR dan kan je nog kiezen uit korte duur 60 dagen of lange duur 36 maanden.
Wil je deze nog langer bewaren op je dvd recorder door deze te verbinden met je decoder over een scart connector tijdesn het afspelen van zo'n opgenomen programma.

zie ook deze uitleg :-
>
http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoder-opnames-op-DVD-Recorder-copieren
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_global/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/hoe-een-tv-programma-opnemen.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html
Beste Martin..
Bedankt voor je snelle reactie!
Zo ver was ik ook al mee. Maar ik vind het bijzonder onlogisch dat ik alleen maar kan opnemen op dvd wat ik aan het kijken of afspelen ben. Ik zou iets willen op dvd opnemen wat ik juist NIET aan het kijken ben of zelfs wanneef tv helemaal niet aan staat.
Heb je daar tips voor?
Met je decoder van proximus is er geen andere methode je moet natuurlijk niet kijken (tv moet ook niet opstaan) terwijl je op dvd opneemt, maar wel terwijl het programma (al dan niet opgenomen ) loopt de dvd recorder laten opnemen.
Ja...vreesde dat al! Met telenet was het wel anders mogelijk...
Toch bedankt voor je reacties!
hoe gebeurt dat daar dan via de digicoder of heb je het nog over de analoge TV van Telenet?
Reputatie 6
Badge +2
Via Telenet digitaal moet men ook eerst opnemen op de digicorder en dan pas kan men copies maken op een DVD schijf.
Via Telenet analoog gebeurt opnemen op een DVD/HDD recorder en op een video recorder.
Wat ik ook vermoedde dat SV4 Telenet analoog bedoelde, en aangezien er bij Proximus met zijn DSL op telefonie draden alleen digitale tv mogelijk is, komt dit eigenlijk overeen met Telenet digitale TV.
Beste Martin en Alexander! Niks analoge telenet! Het opnemen ging van de digitale televisie naar de dvd...Nu moet ik wel zeggen: ik had de meethode opgezocht via internet en zelfs de technieker van telenet was verbaasd....Jammer genoeg weet ik niet meer juist hoe dat ging...ik ben dan ook drie jaar geleden verhuisd en overgestapt naar proximus...
en ik moest nieteerst op digicorder opnemen, kon programmeren en ondertussen iets anders bekijken!!! 😜

Reageer