Problemen met V4-decoders met laatste interface SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26


Reputatie 7
Badge +1
Ik maak hier maar een nieuwe topic aan over de problemen met de V4, omdat mijn posts anders toch verloren lopen tussen al die van V5 compact en V5 gebruikers.
De meest storende problemen zijn die met het serie-opname-systeem, dat je enkel op de decoder kan programmeren, en dat online niet meer te controleren is. Opnames hiermee zijn meestal slechts de eerst dag betrouwbaar d.w.z. dan komen ze correct in de lijst van opgenomen programma's; De volgende dagen of weken kan je er geen staat meer op maken.
Programma's die je online met de webapplicatie of met TV Overal programmeert, komen wél in de lijst van geplande opnames, zowel online als op de decoder, maar helaas wordt een deel ervan bij het starten van de opname niet opgenomen in de decoderlijst van opnames, alhoewel ze wél in de TV-gids dan met een rood cirkeltje staan.
Als oplossing probeer ik nu al een kleine week de programma's dag per dag en aflevering per aflevering op de decoder te programmeren (bij de opties "deze aflevering" gebruiken).
Tot nu toe loopt dat goed. De planning komt dan ook in de onlineplanning (op de server) terecht. Enige verwarrende vaststelling; ik heb nu voor vanavond 7 programma's op de decoder gepland (één aflevering) en die staan nu ook alle 7 in de lijst van geplande opnames, zowel op de decoder als online. Je zou dus verwachten dat al die opnames nu in nPVR gaan gebeuren (in de online planninglijst staat nl. "Bekijk deze opnames op je TV: je kan ze terugvinden in je menu 'mijn opnames'. Ze blijven 30 (?) dagen beschikbaar via je TV".
Fout gedacht, want het systeem beslist eerst bij het starten van het programma wat ermee gaat gebeuren: PVR- of nPVR-opname. Als gevolg hiervan, blijven deze programma's in de online planninglijst staan, ook na de opname. Ik zal vanavond nog eens checken hoelang die blijven staan. Ze migreren alvast niet naar "opnames die bezig zijn" in deze onlinelijst.
Het serieopnamesysteem moet dus alleszins volledig doorgelicht worden, en in de opnameopties moet er een duidelijke keuze komen om de opnames in PVR of in NPVR te laten gebeuren (de keuzeoptie "manueel conflicten oplossen helpt nl. geen zier). Bovendien is het nieuwe serieopnamesysteem duidelijk niet gelinkt aan de online applicatie of aan TV Overal. Dat was wél zo met de Px TV app. die tijdelijk bruikbaar was voor V4 gebruikers maar dan hiervoor afgesloten werd (duidelijk voor de problemen).
En verder zijn er ook problemen met de tijdsbalk bij het afspelen van PVR-opnames die nà de upgrade van de interface werden opgenomen; probleem dat niet voorkomt bij het afspelen van opnames van daarvoor, die nog op de harde schijf staan.

306 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de bevestiging Thomas! Ik had de indruk dat er iets verbeterd was aan de server-communicatie met de V4, omdat er nu ineens niks meer verkeerd liep, ook al had ik het aantal geplande serieopnames al tot 31 opgedreven. Goeie move dus met die CloudPVR update voor de V4-decoders!! een dikke pluim voor de ontwikkelaars! Het mag ook als eens positief zijn hé!:D
Reputatie 6
Badge +2
Hij kan die dan vervangen door één of meerdere uitroepingstekens (!!!) . :8
quote= Ik denk nog steeds dat indien je via de app programmeert het dan geen cPVR doet
▬ Dit was vroeger in iedere geval zo maar in onze club hebben er toch ook al verschillende gezegd, net wat Sinjoor zegt, dat ze vaststellen dat het ook in PVR gebeurd en dat waren er zelf bij die een v5 hadden, ook had ik van sommigen gehoord dat als ze een programma in HD opnemen dat dit ook het programma in SD formaat opgenomen werd , (toevallig heeft iemand vandaag dit gepost i.v.m. opname van EEN) maar dit zou eventueel ook een bug kunnen zijn, al zou dit in sommige gevallen een voordeel kunnen zijn voor zij die 2 of 3 decoders hebben.
quote= als je de bekeken PVR-opnames op de decoder wist, deze in de app. nog blijven staan
▬ dat vind ik eigenlijk niet zo abnormaal want ze kunnen dan ook nog bekeken worden op mobiele toestellen en ook op de 2e en 3e decoder indien die hebt.
quote= als je de bekeken PVR-opnames op de decoder wist, deze in de app. nog blijven staan
▬ dat vind ik eigenlijk niet zo abnormaal want ze kunnen dan ook nog bekeken worden op mobiele toestellen en ook op de 2e en 3e decoder indien die hebt.

mss was ik niet duidelijk in dit bovenstaand antwoord waar mijn uitleg op slaat in geval ze duaal worden opgenomen, dus naast PVR ook nPVR.
Volgens ik begrepen heb op alle decoders een nPVR maar geen PVR, maar iemand die meerdere decoders heeft kan dit natuurlijk checken.
Op hun site vermelden ze in ieder geval niet dat het duaal opgenomen wordt:
Een opname plannen
Een opname plannen via de Proximus TV-app
Via live tv
Klik op televisie > nu op tv en selecteer een programma dat momenteel wordt uitgezonden. Druk op Opnemen of Alle afleveringen opnemen.
Via de tv-gids
Klik op televisie > tv-gids. Selecteer een dag en daarna een programma. Druk op Opnemen of alle afleveringen opnemen.
Het programma zal worden opgenomen en gedurende 60 dagen worden bewaard op uw decoder.
U kunt een overzicht terugvinden van de opnames die u hebt geprogrammeerd via Proximus TV door te klikken op Mijn bibliotheek > Planning > Mijn geplande opnames.
Ben alvast benieuwd of en hoelang dit zo blijft...waarom zou ik toch zo wantrouwig zijn hé...
Je moet me zelf geen twee keer laten raden, ik kan het zelf in één keer 😉
Reputatie 6
Badge +2
Hey Sinjoor, klopt, deze uitrol was oorspronkelijk gepland April.
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. :-)


Wat bedoel je met Q4, is dat het 4de kwartaal, dus vanaf oktober?
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren weer 7 opnames waarvan3 in PVR. Allemaal gelukt. Maar de eerst fout is erin geslopen: "The Sky is the Limit" (Vier HD) van 16/02 stond nPVR in de opnamelijst, maar was er gisteren uit verdwenen...ook niet terug te halen met een herstart (en voorbij de 36 uur van TVR). Het op 16/02 aansluitende programma op Vier HD "stukken van mensen" was ook in nPVR opgenomen maar was niet mee verdwenen. Ik hou mijn hart vast...:(
Reputatie 7
Badge +6
@Elsa,
De omruilactie is er omwille dat de V3/V3b niet meer meekunnen met de nieuwigheden. (NTE, Netflix, ... ) De hardware is verouderd en zou de NTE niet aankunnen. Aan alles komt een einde natuurlijk.
De V4 is in principe nog recent genoeg en kan nog mee met alle nieuwtjes. Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.

@Alexander
Inderdaad, vanaf oktober. Er wordt een piloot verwacht in de Zomer maar de effectieve uitrol volgt natuurlijk wat later. Houd er ook rekening mee dat dit steeds in 'waves' gebeurt en dat er dus een tijdsspanne overgaat.
Oei Sinjoor, dat is minder. Bij mij zijn er tot nu geen opnames meer verdwenen, maar ik waag me nog altijd niet aan serie-opnames. Die 2 programma's heb ik ook opgenomen met de bedoeling alle 2 in nVPR, maar "the sky..." staat in PVR, "stukken..." in nVPR
@Alexander, jij dacht aan M4 zeker maar die is wel net voorbij en 't was ook maar een april grap van P⌘ :-)))

@ThomasP
je zegt: Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.
Inderdaad maar voor hoelang nog!
en ik veronderstel dat die ontwikkeling voor de NTE softw. voor de V4 toch ook stukken van mensen kost, enfin ik was maar even luidop aan het denken hoor 😉
Het zijn vooral met serieopnames dat er veel problemen zijn, dat zie je aan de meldingen hier alsook op de Proximus sociale netwerken alsook op userbas.be wordt dit dikwijls gemeld.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, effen vlug tussendoor, welke software versie staat er op uw BB3 van sagemcom?
Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?


Software Version

6.28.221A
GUI Version

6.2.7
Hardware Version

2.1
Reputatie 7
Badge +1
Klopt. Ik heb er eens nauwlettend op toegekeken als opnames starten. Er komt dan een rood cirkeltje in de TV-gids, maar als je dan in de opnamelijst gaat kijken staan die daar nog niet, dat duurt tussen 2 en 5 seconden, die allicht cruciaal zijn in het proces. Ik denk zelfs dat dit in het hele proces beslissend is, omdat het systeem op dat moment beslist of het PVR of nPVR gaat worden. In het verleden ook vastgesteld, dat de programma's tijdens de opname als nPVR (60 da) in de opnamelijst stonden, maar bij het beëindigen van het proces toch PVR bleken te zijn. Het gaat zelfs nog verder (allicht interessant voor de ontwikkelaars); als ik tijdens de opname in "chaseplay" naar de opname kijk, werkt de tijdsbalk correct, maar na het stoppen van de opname, en het uiteindelijk toch PVR blijkt te zijn, is de tijdsbalk inactief en geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +1
De V4 is in principe nog recent genoeg en kan nog mee met alle nieuwtjes. Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.
dan is Px wél verplicht daar een deftige interface voor te maken hé; en neen, ik ben tegen de wegwerpmaatschappij, en wil geen V5c zolang mijn V4 goed werkt (is nog maar 2 jaar oud). Bovendien, als de aangepaste interface maar voor Q4 2016 is, dus vanaf october, maar allicht niet voor einde 2016, kunnen we hier beter de boeken sluiten. Wat baat het dat ik hier bijna dagelijks de(zelfde) fouten rapporteer, als er toch niks mee gedaan wordt? Ik heb nu eerder sterk de indruk dat ze die "vertikaal" klasseren, en dat ze lang genoeg wachten tot al die V4's vanzelf stukgaan of dat de gebruikers het uiteindelijk toch beu worden...:@
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren had ik maar 3 (serie-)opnames gepland, waarvan er logischerwijze 2 in PVR gegaan zijn. Correct dus, en voorlopig zijn er ook geen opnames meer verdwenen.
Sinjoor, met deze softw versie (6.28.221A) v/d sagemcom bb3 zouden er problemen zijn, dat toestellen die via wifi5.0 en andere via wifi2.4 werken, elkaar niet zien!?
daarom dat ik de vraag stelde: Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?
je zegt: Gisteren had ik maar 3 (serie-)opnames gepland, waarvan er logischerwijze 2 in PVR gegaan zijn.

logischere wijze 2, daarmee bedoel je waarschijnlijk dat de derde overlapten met één van de twee andere, want anders zouden ze even goed alle drie in PVR kunnen gegaan zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, met deze softw versie (6.28.221A) v/d sagemcom bb3 zouden er problemen zijn, dat toestellen die via wifi5.0 en andere via wifi2.4 werken, elkaar niet zien!?
daarom dat ik de vraag stelde: Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?

Ja hoor, zoëven nog geprobeerd met zowel mijn S4 mini als met mijn Tab 4 T535. Die staan beiden op 5Ghz en casten perfect naar de TV (dongle). Getest vanop YouTube en daar met het casticoon naar de GoogleCast "woonkamer" gecast (niet eerst met de GoogleCast app. dus). De TV schakelt zelfs automatisch naar de HDMI van de GoogleCast want die staat standaard op die van de decoder. Dit gebeurde niet voor ik de b-box3 had en de GoogleCast dongle moest herconfigureren voor de 2,4Ghz van de dongle...toen moest ik nl. telkens manueel naar de HDMI van de dongle schakelen.
De GoogleCast app. met dongle vinden wel niet het 5,0Ghz Wifi-signaal, maar dat is dus normaal. Mijn smartphone, tablet en TV (allemaal Samsung) vinden zowel 2.4 als 5.0Ghz signaal. Niet echter de GoogleCast dongle, maar ook niet mijn laptop of PC. Waarschijnlijk is die hun adapter ook niet aangepast voor 5Ghz. Is hier wél off topic hé. Enfin, deze topic mogen ze m.i. sluiten, want er gebeurt toch niks mee.
En nu ga ik mijn gras afdoen.
Reputatie 7
Badge +1
je zegt: Gisteren had ik maar 3 (serie-)opnames gepland, waarvan er logischerwijze 2 in PVR gegaan zijn.

logischere wijze 2, daarmee bedoel je waarschijnlijk dat de derde overlapten met één van de twee andere, want anders zouden ze even goed alle drie in PVR kunnen gegaan zijn.

Klopt.
Gisteren had ik er ook maar 3 gepland, en die waren al opgenomen, één in PVR en 2 in nPVR, toen ik er nog een reeds lopend (al bezig en telaat gezien) vanuit de TV-gids heb gestart (geen serie), dat dan ook "logischerwijze" in PVR ging bij gebrek aan conflict. . En inderdaad met logischerwijze bedoel ik als er geen conflictsituatie is, noch met een programma, noch met de 5 voor en 30 na-tijd.
Het wordt vervelend, nu alles zogoed als correct verloopt...buiten één verloren opname. En ik zit nu al aan 30 geplande series (over de week gespreid)...
Bedankt Sinjoor voor het uittesten en stond net ook op punt om mijn gras af te doen, 'k ga er ook direct invliegen voor het begint te regenen.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren is ook weer alles (een 6-tal serieopnames) gelukt,wat in PVR ging waren alle opnames die geen conflict gaven, dus dat was weer correct; Ik vraag me af, of ze niets aan de servers gedaan hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Gisteren is ook weer alles (een 6-tal serieopnames) gelukt,wat in PVR ging waren alle opnames die geen conflict gaven, dus dat was weer correct; Ik vraag me af, of ze niets aan de servers gedaan hebben.
Correct! Er is afgelopen week een update uitgerold voor de CloudPVR voor V4 decoders. Deze bevatte enkele verbeteringen en kleine bugfixes.

Reageer