Problemen met V4-decoders met laatste interface SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26


Reputatie 7
Badge +1
Ik maak hier maar een nieuwe topic aan over de problemen met de V4, omdat mijn posts anders toch verloren lopen tussen al die van V5 compact en V5 gebruikers.
De meest storende problemen zijn die met het serie-opname-systeem, dat je enkel op de decoder kan programmeren, en dat online niet meer te controleren is. Opnames hiermee zijn meestal slechts de eerst dag betrouwbaar d.w.z. dan komen ze correct in de lijst van opgenomen programma's; De volgende dagen of weken kan je er geen staat meer op maken.
Programma's die je online met de webapplicatie of met TV Overal programmeert, komen wél in de lijst van geplande opnames, zowel online als op de decoder, maar helaas wordt een deel ervan bij het starten van de opname niet opgenomen in de decoderlijst van opnames, alhoewel ze wél in de TV-gids dan met een rood cirkeltje staan.
Als oplossing probeer ik nu al een kleine week de programma's dag per dag en aflevering per aflevering op de decoder te programmeren (bij de opties "deze aflevering" gebruiken).
Tot nu toe loopt dat goed. De planning komt dan ook in de onlineplanning (op de server) terecht. Enige verwarrende vaststelling; ik heb nu voor vanavond 7 programma's op de decoder gepland (één aflevering) en die staan nu ook alle 7 in de lijst van geplande opnames, zowel op de decoder als online. Je zou dus verwachten dat al die opnames nu in nPVR gaan gebeuren (in de online planninglijst staat nl. "Bekijk deze opnames op je TV: je kan ze terugvinden in je menu 'mijn opnames'. Ze blijven 30 (?) dagen beschikbaar via je TV".
Fout gedacht, want het systeem beslist eerst bij het starten van het programma wat ermee gaat gebeuren: PVR- of nPVR-opname. Als gevolg hiervan, blijven deze programma's in de online planninglijst staan, ook na de opname. Ik zal vanavond nog eens checken hoelang die blijven staan. Ze migreren alvast niet naar "opnames die bezig zijn" in deze onlinelijst.
Het serieopnamesysteem moet dus alleszins volledig doorgelicht worden, en in de opnameopties moet er een duidelijke keuze komen om de opnames in PVR of in NPVR te laten gebeuren (de keuzeoptie "manueel conflicten oplossen helpt nl. geen zier). Bovendien is het nieuwe serieopnamesysteem duidelijk niet gelinkt aan de online applicatie of aan TV Overal. Dat was wél zo met de Px TV app. die tijdelijk bruikbaar was voor V4 gebruikers maar dan hiervoor afgesloten werd (duidelijk voor de problemen).
En verder zijn er ook problemen met de tijdsbalk bij het afspelen van PVR-opnames die nà de upgrade van de interface werden opgenomen; probleem dat niet voorkomt bij het afspelen van opnames van daarvoor, die nog op de harde schijf staan.

306 reacties

Bedankt Sinjoor voor het uittesten en stond net ook op punt om mijn gras af te doen, 'k ga er ook direct invliegen voor het begint te regenen.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, met deze softw versie (6.28.221A) v/d sagemcom bb3 zouden er problemen zijn, dat toestellen die via wifi5.0 en andere via wifi2.4 werken, elkaar niet zien!?
daarom dat ik de vraag stelde: Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?

Ja hoor, zoëven nog geprobeerd met zowel mijn S4 mini als met mijn Tab 4 T535. Die staan beiden op 5Ghz en casten perfect naar de TV (dongle). Getest vanop YouTube en daar met het casticoon naar de GoogleCast "woonkamer" gecast (niet eerst met de GoogleCast app. dus). De TV schakelt zelfs automatisch naar de HDMI van de GoogleCast want die staat standaard op die van de decoder. Dit gebeurde niet voor ik de b-box3 had en de GoogleCast dongle moest herconfigureren voor de 2,4Ghz van de dongle...toen moest ik nl. telkens manueel naar de HDMI van de dongle schakelen.
De GoogleCast app. met dongle vinden wel niet het 5,0Ghz Wifi-signaal, maar dat is dus normaal. Mijn smartphone, tablet en TV (allemaal Samsung) vinden zowel 2.4 als 5.0Ghz signaal. Niet echter de GoogleCast dongle, maar ook niet mijn laptop of PC. Waarschijnlijk is die hun adapter ook niet aangepast voor 5Ghz. Is hier wél off topic hé. Enfin, deze topic mogen ze m.i. sluiten, want er gebeurt toch niks mee.
En nu ga ik mijn gras afdoen.
Sinjoor, met deze softw versie (6.28.221A) v/d sagemcom bb3 zouden er problemen zijn, dat toestellen die via wifi5.0 en andere via wifi2.4 werken, elkaar niet zien!?
daarom dat ik de vraag stelde: Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?
Reputatie 7
Badge +1
De V4 is in principe nog recent genoeg en kan nog mee met alle nieuwtjes. Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.
dan is Px wél verplicht daar een deftige interface voor te maken hé; en neen, ik ben tegen de wegwerpmaatschappij, en wil geen V5c zolang mijn V4 goed werkt (is nog maar 2 jaar oud). Bovendien, als de aangepaste interface maar voor Q4 2016 is, dus vanaf october, maar allicht niet voor einde 2016, kunnen we hier beter de boeken sluiten. Wat baat het dat ik hier bijna dagelijks de(zelfde) fouten rapporteer, als er toch niks mee gedaan wordt? Ik heb nu eerder sterk de indruk dat ze die "vertikaal" klasseren, en dat ze lang genoeg wachten tot al die V4's vanzelf stukgaan of dat de gebruikers het uiteindelijk toch beu worden...:@
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, effen vlug tussendoor, welke software versie staat er op uw BB3 van sagemcom?
Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?


Software Version

6.28.221A
GUI Version

6.2.7
Hardware Version

2.1
@Alexander, jij dacht aan M4 zeker maar die is wel net voorbij en 't was ook maar een april grap van P⌘ :-)))

@ThomasP
je zegt: Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.
Inderdaad maar voor hoelang nog!
en ik veronderstel dat die ontwikkeling voor de NTE softw. voor de V4 toch ook stukken van mensen kost, enfin ik was maar even luidop aan het denken hoor 😉
Reputatie 7
Badge +6
@Elsa,
De omruilactie is er omwille dat de V3/V3b niet meer meekunnen met de nieuwigheden. (NTE, Netflix, ... ) De hardware is verouderd en zou de NTE niet aankunnen. Aan alles komt een einde natuurlijk.
De V4 is in principe nog recent genoeg en kan nog mee met alle nieuwtjes. Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.

@Alexander
Inderdaad, vanaf oktober. Er wordt een piloot verwacht in de Zomer maar de effectieve uitrol volgt natuurlijk wat later. Houd er ook rekening mee dat dit steeds in 'waves' gebeurt en dat er dus een tijdsspanne overgaat.
Reputatie 6
Badge +2
Hey Sinjoor, klopt, deze uitrol was oorspronkelijk gepland April.
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. :-)


Wat bedoel je met Q4, is dat het 4de kwartaal, dus vanaf oktober?
Hey Sinjoor, klopt, deze uitrol was oorspronkelijk gepland April.
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. :-)

Een bedenking, Had Proximus dan niet beter dezelfde omruilactie voorzien voor de V4, als deze bij de V3/V3b bezitters.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Sinjoor, klopt, deze uitrol was oorspronkelijk gepland April.
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. 🙂
Dat is wel bij Scarlet 😉 ©️
(Effe terzijde: beter geslapen precies deze nacht :-))))) ze zeggen altijd 't is van uw familie dat je 't moet hebben ;-)))) )
Reputatie 5
Badge +1
Interessante tip van - jawel - cptKangaroo op Userbase:
Re: Bugs in de laatste tv-interface
"Bug: bij het bekijken van een opname valt eerst het geluid weg en dan verschijnen een hoop groene blokjes in beeld, daarna kan geen enkele opname nog gestart worden, zelfs niet na een factory reset (!)
Oplossing: eerst de tv pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten."
(Effe terzijde: vanzelfsprekend was mijn - geheel verwaarloosbare - oprisping van gisteren ludiek bedoeld.)
Sinjoor, effen vlug tussendoor, welke software versie staat er op uw BB3 van sagemcom?
Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?
Reputatie 5
Badge +1
Stop dit amechtige V4-feuilleton - waarmee PX toch geen rekening houdt - en lees eens 1 goed boek ipv tientallen futiliteiten/dag te programmeren 🆒
(Ikzelf laad er wekelijks via mijn Scarlet-V4 zo'n vijftal en dat verloopt smetteloos.)
Reputatie 6
Badge +2
Bij Proximus moet men geduld hebben als een paard. :8
daarom dat er ineens sprake was van mei ! nu zal dat wel ook zijn zoals bij de nieuwe uitrol voor de v5 en V5-c, die gebeurt in golven en deze heb ik ook nog niet binnen gekregen, dus geduld is weer een zeer mooie deugd 😉
Reputatie 7
Badge +1
Is er eigenlijk al iets bekend over de uitrol van een nieuwe interface voor de V4, die vanaf einde april zou beginnen en die alle problemen zou moeten oplossen? Niks meer van gehoord....
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren 2 problemen gehad. Een opname die bezig was gestart op de Px TV app. maar die kwam niet bij de opnames van de decoder. Omdat we ondertussen toch via de pauzefunctie uitgesteld aan het kijken waren wilde ik dat eerst na het beëindigen nakijken, maar toe was er ineens een volledig uitvallen van het TV-signaal, wat eerst met een herstart van de b-box3 terug in orde kwam na ca. 10 minuten. Ook de decoder moeten herstarten maar dan de wél pauzefunctie kwijt. Na de herstart stond de opname er wel van het begin op en ook in nPVR, wat ergens logisch was na het onderbreken van het TV-signaal...
Reputatie 7
Badge +1
Vanovond zijn er 2 opnames de mist ingegaan. O.a. Panorama. kwam niet bij de opnames van de decoder, maar wël 2 keer in de Px TV app., eenmaal zonder 60 dagen en eenmaal mét 60 dagen...
Reputatie 7
Badge +1
test
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de reactie. Ik zal het volgende week eens uitproberen (decoder zonder stroom zetten rond 19,30) nà installatie van de b-box3. Dan neem ik altijd Terzake TV en aansluitend "De Afspraak" op (Canvas HD).en die gaan standaard altijd in cPVR. We kijken daar dan meestal wél licht uitgesteld/rechtstreeks naar, maar dat regel ik dan wel via Telenet en de pauzefunctie. Dan weet ik het dus zeker.
normaal gezien met de nieuwe NTE software wordt alles ook in nPVR opgenomen zelf deze die in PVR opgenomen worden, maar als ik afga op sommigen hun reactie is dat blijkbaar toch niet altijd het geval misschien zal de nieuwe software die binnenkort op je v4 zal gezet worden het allemaal wat beter doen, wie weet!
Volgens mij zal de oorzaak niet aan je PLC's liggen, het is werkelijk zoals je zegt het synchroniseren, van wat op de decoder en /of de applicaties gebeurt, met de server, ook foutloos gebeurt, temeer dat ook diegenen die met utp kabel werken ook af en toe met opname problemen af te rekenen hebben en dat is niet alleen het geval voor de V4 alleen.
Reputatie 7
Badge +1
Het blijft een zorg de planning dagelijks op te volgen...Soms blijft een deel op de decoder hangen en is in de Px TV app. verdwenen, Soms is het andersom, maar in dit laatste geval kan je ze op de decoder meestal terug binnenhalen via een herstart. Toch duidelijk een communicatieprobleem tussen servers en decoder; ik ga er dan van uit dat wat in de Px TV app. staat de échte toestand is op de servers, zowel qua planning als qua (nPVR)opnames.
Wat ik me al een tijdje afvraag is, wat er gebeurt als je de decoder zonder stroom zet...zou dan alles toch in nPVR gaan? Is wél een beetje lastig, maar in mijn geval kan ik me nog beroepen op Telenet om live te kijken of ook op te nemen. Toch ga ik het niet op een zondag proberen, wat dan gaat meestal alles sowieso al in nPVR. Zal iets voor dinsdag zijn, want maandag ga ik een b-box3 afhalen en installeren. Ook ga ik dan één Wifibridge bijkopen om te testen of mijn PLC's in dit verhaal ook een rol spelen
Reputatie 7
Badge +1
Ik vergat ook nog "Van Gils en Gasten" dat noch op de decoder noch in de app. afspeelbaar is geworden. De afleveringen voor volgende week stonden wél in de app. planning niet in decoderplanning. Maar wél na een herstart decoder...Allicht weer manke communicatie server/decoder...
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag weer problemen met planning. 2 verdwenen, zowel uit decoderplanning als uit de app.-planning. En 2 staan nog achteraan in de decoderplanning zonder afleveringen. Al 2 (van vandaag) geherprogrammeerd op de app..(Terzake TV en Alloo in de psychiatrie). Beide werden correct opgenomen, maar enkel van Terzake TV staan de volgende afleveringen correct in beide planningen, van Alloo in de Psychiatrie staat de volgende aflevering van 5 mei enkel in de decoderplanning, niet in de app.
Merkwaardig detail, vandaag werden ALLE opnames in nPVR gedaan, zonder bepaalde reden (bij 2 zeker geen enkel conflict in de buurt).

Reageer