Problemen met V4-decoders met laatste interface SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26

Toon eerste bericht

306 reacties

Ik heb alleen als test veel verschillende serie opnames lopen die ik nooit gebruik, 't is gewoon om de goede werking te checken, wat wel al af en toe eens voorvalt is dat als ik een serie volledig wis, die toch terug verder opgenomen wordt, en dit zowel als ik dit doe via decoder of via PxTV-app
Reputatie 7
Badge +1
OK, dat begrijp ik. Ik heb het nu weer voor: zoëven decoder uit standby gezet, en ik heb plots maar 23 series meer in de planning; gecheckt in de PxTV app. en ook daar staan er maar 23 meer...kan ik weer gaan uitzoeken wat er allemaal verdwenen is. Ik doe nog een herstart, maar dat zal niet veel meer veranderen in de Px Tv app. denk ik.
Na de herstart is een deel teruggekomen; nu 26 op de decoder en de 23 in de Px TV app. zijn, zoals verwacht, gebleven.; dat wordt weer uitzoeken geblazen! want wat niet in de Px TV app. staat, wordt in mijn recente ervaring niet opgenomen....ik weet wel gezelligere dingen om mijn zondag mee door te brengen...
Reputatie 6
Badge +4
Beste,

we hebben al uw informatie doorgestuurd naar onze engineering.

mvg SabineB
Dan gaat engineering nog heel vlug de v4 software moeten aanpassen want einde april nadert met rasse schreden :)
voor v5's is het al te laat want zijn reeds aan het uitrollen :)
Sabine,
Nu even serieus, en vlug tussendoor, rollen ze ook al nieuwe software uit voor de V5-compact want voorlopig heb ik alleen weet van uitrol voor V5?
Reputatie 7
Badge +1
Beste,

we hebben al uw informatie doorgestuurd naar onze engineering.

mvg SabineB

bedankt!
rapport van gisteren: uutzonderlijk is gisteren toch één opname in cPVR gegaan, wat al weken geleden was, want toen ging 's zondags alles in nPVR. Wél is er een opname nl. Panorama, niet in de opnamelijst van de decoder verschenen,wél in die van de Px TV app.. Dus enkel afspeelbaar met de app. Toch met TVR+ bekeken.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren geen problemen bij de opnames, maar vandaag weer een aantal series "verdwenen" uit de planning zowel van de decoder als van de Px TV app. Sommige ervan weer achteraan in de planning van de decoder zonder afleveringen...
Geherprogrammeerd vanop de decoder deze keer; voor donderdag, dus morgen en overmorgen nog op te volgen...Ze kwamen wél ook correct in de planning van de Px TV app.; ook wél eerst de lege series uit de planning van de decoder gewist met "alles wissen".
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag weer problemen met planning. 2 verdwenen, zowel uit decoderplanning als uit de app.-planning. En 2 staan nog achteraan in de decoderplanning zonder afleveringen. Al 2 (van vandaag) geherprogrammeerd op de app..(Terzake TV en Alloo in de psychiatrie). Beide werden correct opgenomen, maar enkel van Terzake TV staan de volgende afleveringen correct in beide planningen, van Alloo in de Psychiatrie staat de volgende aflevering van 5 mei enkel in de decoderplanning, niet in de app.
Merkwaardig detail, vandaag werden ALLE opnames in nPVR gedaan, zonder bepaalde reden (bij 2 zeker geen enkel conflict in de buurt).
Reputatie 7
Badge +1
Ik vergat ook nog "Van Gils en Gasten" dat noch op de decoder noch in de app. afspeelbaar is geworden. De afleveringen voor volgende week stonden wél in de app. planning niet in decoderplanning. Maar wél na een herstart decoder...Allicht weer manke communicatie server/decoder...
Reputatie 7
Badge +1
Het blijft een zorg de planning dagelijks op te volgen...Soms blijft een deel op de decoder hangen en is in de Px TV app. verdwenen, Soms is het andersom, maar in dit laatste geval kan je ze op de decoder meestal terug binnenhalen via een herstart. Toch duidelijk een communicatieprobleem tussen servers en decoder; ik ga er dan van uit dat wat in de Px TV app. staat de échte toestand is op de servers, zowel qua planning als qua (nPVR)opnames.
Wat ik me al een tijdje afvraag is, wat er gebeurt als je de decoder zonder stroom zet...zou dan alles toch in nPVR gaan? Is wél een beetje lastig, maar in mijn geval kan ik me nog beroepen op Telenet om live te kijken of ook op te nemen. Toch ga ik het niet op een zondag proberen, wat dan gaat meestal alles sowieso al in nPVR. Zal iets voor dinsdag zijn, want maandag ga ik een b-box3 afhalen en installeren. Ook ga ik dan één Wifibridge bijkopen om te testen of mijn PLC's in dit verhaal ook een rol spelen
normaal gezien met de nieuwe NTE software wordt alles ook in nPVR opgenomen zelf deze die in PVR opgenomen worden, maar als ik afga op sommigen hun reactie is dat blijkbaar toch niet altijd het geval misschien zal de nieuwe software die binnenkort op je v4 zal gezet worden het allemaal wat beter doen, wie weet!
Volgens mij zal de oorzaak niet aan je PLC's liggen, het is werkelijk zoals je zegt het synchroniseren, van wat op de decoder en /of de applicaties gebeurt, met de server, ook foutloos gebeurt, temeer dat ook diegenen die met utp kabel werken ook af en toe met opname problemen af te rekenen hebben en dat is niet alleen het geval voor de V4 alleen.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de reactie. Ik zal het volgende week eens uitproberen (decoder zonder stroom zetten rond 19,30) nà installatie van de b-box3. Dan neem ik altijd Terzake TV en aansluitend "De Afspraak" op (Canvas HD).en die gaan standaard altijd in cPVR. We kijken daar dan meestal wél licht uitgesteld/rechtstreeks naar, maar dat regel ik dan wel via Telenet en de pauzefunctie. Dan weet ik het dus zeker.
Reputatie 7
Badge +1
test
Reputatie 7
Badge +1
Vanovond zijn er 2 opnames de mist ingegaan. O.a. Panorama. kwam niet bij de opnames van de decoder, maar wël 2 keer in de Px TV app., eenmaal zonder 60 dagen en eenmaal mét 60 dagen...
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren 2 problemen gehad. Een opname die bezig was gestart op de Px TV app. maar die kwam niet bij de opnames van de decoder. Omdat we ondertussen toch via de pauzefunctie uitgesteld aan het kijken waren wilde ik dat eerst na het beëindigen nakijken, maar toe was er ineens een volledig uitvallen van het TV-signaal, wat eerst met een herstart van de b-box3 terug in orde kwam na ca. 10 minuten. Ook de decoder moeten herstarten maar dan de wél pauzefunctie kwijt. Na de herstart stond de opname er wel van het begin op en ook in nPVR, wat ergens logisch was na het onderbreken van het TV-signaal...
Reputatie 7
Badge +1
Is er eigenlijk al iets bekend over de uitrol van een nieuwe interface voor de V4, die vanaf einde april zou beginnen en die alle problemen zou moeten oplossen? Niks meer van gehoord....
daarom dat er ineens sprake was van mei ! nu zal dat wel ook zijn zoals bij de nieuwe uitrol voor de v5 en V5-c, die gebeurt in golven en deze heb ik ook nog niet binnen gekregen, dus geduld is weer een zeer mooie deugd 😉
Reputatie 6
Badge +2
Bij Proximus moet men geduld hebben als een paard. :8
Reputatie 5
Badge +1
Stop dit amechtige V4-feuilleton - waarmee PX toch geen rekening houdt - en lees eens 1 goed boek ipv tientallen futiliteiten/dag te programmeren 🆒
(Ikzelf laad er wekelijks via mijn Scarlet-V4 zo'n vijftal en dat verloopt smetteloos.)
Sinjoor, effen vlug tussendoor, welke software versie staat er op uw BB3 van sagemcom?
Ben je er ook zeker van dat je van op je Samsung S4-mini, (als die over wifi 5Ghz verbinding maakt), kan Googelcasten naar je Google Cast HDMI dongle, die op wifi 2,4 werkt?
Reputatie 5
Badge +1
Interessante tip van - jawel - cptKangaroo op Userbase:
Re: Bugs in de laatste tv-interface
"Bug: bij het bekijken van een opname valt eerst het geluid weg en dan verschijnen een hoop groene blokjes in beeld, daarna kan geen enkele opname nog gestart worden, zelfs niet na een factory reset (!)
Oplossing: eerst de tv pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten."
(Effe terzijde: vanzelfsprekend was mijn - geheel verwaarloosbare - oprisping van gisteren ludiek bedoeld.)
Dat is wel bij Scarlet 😉 ©️
(Effe terzijde: beter geslapen precies deze nacht :-))))) ze zeggen altijd 't is van uw familie dat je 't moet hebben ;-)))) )
Reputatie 7
Badge +6
Hey Sinjoor, klopt, deze uitrol was oorspronkelijk gepland April.
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. 🙂
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. :-)

Een bedenking, Had Proximus dan niet beter dezelfde omruilactie voorzien voor de V4, als deze bij de V3/V3b bezitters.
Reputatie 6
Badge +2
Er zijn echter wat zaken tussen gekomen en momenteel wordt er meer gewerkt aan een verbeterde NTE zodat deze optimaal werkt. Hierna gaat alle aandacht terug naar de NTE voor V4. Momenteel staat deze gepland Q4 2016. Als je dus geen afscheid kan nemen van je geliefde V4, ga je nog even moeten wachten op NTE. :-)

Wat bedoel je met Q4, is dat het 4de kwartaal, dus vanaf oktober?
Reputatie 7
Badge +6
@Elsa,
De omruilactie is er omwille dat de V3/V3b niet meer meekunnen met de nieuwigheden. (NTE, Netflix, ... ) De hardware is verouderd en zou de NTE niet aankunnen. Aan alles komt een einde natuurlijk.
De V4 is in principe nog recent genoeg en kan nog mee met alle nieuwtjes. Zolang deze werkt, moet deze in principe niet vervangen worden.

@Alexander
Inderdaad, vanaf oktober. Er wordt een piloot verwacht in de Zomer maar de effectieve uitrol volgt natuurlijk wat later. Houd er ook rekening mee dat dit steeds in 'waves' gebeurt en dat er dus een tijdsspanne overgaat.

Reageer