Problemen met V4-decoders met laatste interface SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26

Toon eerste bericht

306 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ok, ik geef je klacht door voor verder nazicht en houd je op de hoogte.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Is het mogelijk dat de decoder momenteel af staat?
Reputatie 7
Badge +1
In standby wél ja (de héle nacht trouwens, net als de b-box2) Wim. Maar nu staat hij op. Heb zoëven gecheckt: Die 2 series staan nog altijd gepland op de decoder (maar nog geen herstart gedaan dus).., en niet in de Px TV app.
Reputatie 7
Badge +1
Het voorbije week-end d.w.z. zaterdag en zondag, werd al wat ik langs de Px TV-app. als serie geprogrammeerd had, in nPVR opgenomen, ook als er hoegenaamd geen conflicten waren. Dit schijnt aan de week-ends voorbehouden te zijn, want enkel dan gebeutt dat. In de week gaan altijd een aantal programma’s in cPVR.
Ik had ook op zondag ca. 17.00u een korte onderbreking van het TV-signaal (5 à 10 seconden), en stelde vast dat daarna al mijn voor zondagavond geprogrammeerde opnames verdwenen waren van de planninglijst van de decoder (niet in de Px TV-app.). Na een herstart waren die er gelukkig wél terug. Dus duidelijk een kort communicatieprobleem met de servers.
Er zijn blijkbaar frequent communicatie problemen met de server, zoals niet willen starten van een opname of het heropstarten van een opname enz........‼️
Reputatie 7
Badge +1
Het alles "via de cloud" schijnt nog verre van optimaal te verlopen, al heb ik nog zelden startproblemen van nPVR-opnames. Wél soms een beperking van de doorspoelsnelheid tot bv; 10 x. Maar dat is dan voor één bepaalde opname, niet voor allemaal. Er verdwijnen ook nog steeds Px TV-app. seriegeplande opnames uit de Px app. planninglijst; die blijven dan soms in de decoder-planninglijst staan, en kunnen dan niet vanuit de Px TV-app. als serie geherprogrammeerd worden, enkel als aparte aflevering, en dan komt die in de decoderlijst dubbel te staan, een keer als serie en een keer als aparte aflevering, alsof de decoderlijst toch nog de Px TV-app. functies blijft beïnvloeden...Je moet dan eerst die in de decoderlijst wissen met "alles wissen", een herstart decoder doen, en dan na een kwartier de serie terug vanuit de app. als serie herprogrammeren. Het werkt dan wél, maar je moet er wél je bed bij maken hé.
Ik denk niet dat er zoveel zijn die al die energie en moed gaan opbrengen om de serieopnames tot een goed einde te kunnen brengen 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Moed en zelfopoffering....hopelijk brengt het iets op hé en wordt ik als beloning niet verplicht een V5c te gaan huren!.
Reputatie 7
Badge +1
Nadat in het week-end alles in nPVR werd opgenomen, waren we gisteren terug in het normale (?) patroon: de eerste 2 opnames in cPVR (tussen 20.00 en 21.35u incl. extra-tijd). al de rest in nPVR, al waren er daar verschillende bij van nà 21.45u, dus buiten conflict-tijd; voor mij geen probleem, maar de logica ontgaat mij...
Het is echt droevig na dik jaar dat al die problemen niet opgelost geraken.
Reputatie 7
Badge +1
ja Patrick, maar deze interface-versie voor de V4 was maar een tussentijdse oplossing in afwachting van een compleet nieuwe (NTE) versie, die vanaf einde april zou uitgerold worden en waar alle bugs in zouden weggewerkt worden...ik laat me verrassen...
Je vergeet iets Sinjoor 1 april is al voorbij 😉
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren liep alles normaal, al was er nu maar één cPVR-opname.
Patrick, ik heb nu ook niet de illusie, dat vanaf einde april nu alles op wieltjes gaat lopen. Ik lees hier nog veel problemen, zowel met de V5 als met de V5c. Maar ik denk dat ze vooral nog worstelen met de harde schijf decoders, omdat ze daar een optie moeten creëren om cPVR-opnames te maken (liefst naar keuze). Alhoewel dat enerzijds ruimte en op hun servers spaart en anderzijds het aantal streams tijdens de opname verdubbelt (tenzij je decoder op dezelfde zender staat als de opnamezender), blijken ze er toch nog altijd mee te worstelen om dat correct te laten verlopen.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren is weer alles normaal gelopen. 2 cPVR-opnames, de rest in nPVR. Tot dusver niks verdwenen, ook niet in de planning. Met deTV-gids voor volgende week is vanalles mis, maar dat hoort hier niet thuis, want heeft niks met deze rubriek te maken. Voor maandag en dinsdag staat er op Eén nog altijd de 12e man (al is de finale al vanavond), waar dat al "Van Gils en Gasten" moet zijn.E, er staan nog wel wat fouten in. "Een Kwestie van Geluk" staat voor woensdag nog ingepland, waar de laatste aflevering gisteren was. In de plaats komt "Over Eten" met Kobe Ilsen en Danira Boukhriss (vanaf 20/04). Begin dat allemaal maar eens op voorhand te programmeren!
Reputatie 7
Badge +1
copy-paste van gisteren. De TV-gids staat nog altijd fout...
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb dit doorgegeven zodat onze tv gids kan aangepast worden.

Mvg,

Kim
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dit doorgegeven zodat onze tv gids kan aangepast worden.

Mvg,

Kim

Bedankt, staat ondertussen juist.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren verliep alles normaal, slechts één opname in cPVR. Wél was het weer mis aan het lopen met geplande series die uit de lijst verdwenen waren, in de Px TV app., maardie op de decoder deels bleven staan achteraan de lijst zonder afleveringen maar met streepjes alsof de serie afgelopen was en er geen aflevevingen meer waren. Dat is echter niet zo, want ze lopen minstens volgende week nog door (wekelijkse series). Deze zijn met de PxTV app. geprogrammeeerd met de optie "alle afleveringen"'. Een paar voorbeelden "Hinterland" en "Downton Abbey" van vrijdag op Eén. Als je die opnieuw wilt inplannen moet je op de decoder wél eerst de "lege" geplande titel ervan wissen met alles wissen).
Vandaag is deze voormiddag "De Zevende Dag" in nPVR opgenomen, wat typisch is voor zondag, want dan wordt de laatste tijd, om onverklaarbare redenen, sowieso alles in nPVR opgenomen..
Ik zal voor de verandering eens een paar series vanop de decoder plannen om te zien wat ermee gebeurt.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren is alles verder normaal verlopen, voor zover alles in nPVR enkel op zondag normaal is. Enkel één opname ging in PVR maar die had ik tijdens de Amstel Goldrace vanop de decoder geprogrammeerd van France 2 (Stade 2) over die historie van die electrische motortjes in de fietsen (dat kondigden ze aan tijdens de koers op EénHD)
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag verliep lles volgens het scenn van sedert de laatste update, d.w.z. 2 opnames in cPVR en de rest in nPVR. Geen afspeelproblemen en geen verdwenen opnames. Alles staat netjes bj de opgenomen programma's onder de serienaam opgelijst, zowel op de decder als in de Px Tv app.
Reputatie 7
Badge +1
De laatste dagen standaard procedure. Verleden vrijdag een 3 -tal series vanop de decoder geprogrammeerd; hiervan kwam er één niet en 2 wél, maar na een paar uur eerst, in de planninglijst van de Px TV app. Gevolg: die ene werd niet opgenomen...ook niet op de decoder dus..Er zijn ook weer een paar series gewoon uit de planning verdwenen. Op de decoder staan die dan soms achteraan in de planninglijst maar leeg (zonder afleveringen) met een paar streepjes, alsof er geen afleveringen meer komen (alsof de serie afgelopen is, maar dat heb ik hier al eens gemeld. Omdat eind april nadert, reken ik nu op de uitrol van de nieuwe interface in de nabije (?) toekomst....
Wie weet Sinjoor wat voor plezante spannende tijden je zal meemaken met deze nieuwe software :-))
Reputatie 7
Badge +1
Wie weet Sinjoor wat voor plezante spannende tijden je zal meemaken met deze nieuwe software :-))
Als ik de commentaren van de V5c-huurders en -eigenaars (jij uitgezonderd natuurlijk) hier lees, zal ik hier nog niet direct uitgeschreven zijn.....
Inderdaad Sinjoor, ik word nogal in de watte gelegd door Proximus, er zullen er al veel zijn die denken dat ik voor Proximus werk, aangezien ik altijd moet melden dat ik geen problemen heb, wie gelooft dat nog op den duur :-))
Maar er wordt ook nieuwe software uitgerold op de V5's er zijn er trouwens al die die hebben (sommigen krijgen zelf enkele dagen op voorhand een bericht in de brievenbus dat ze de modem en decoder moeten laten opstaan )
Wie weet is alle miserie dan voorbij :?
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Sinjoor, ik word nogal in de watte gelegd door Proximus, er zullen er al veel zijn die denken dat ik voor Proximus werk, aangezien ik altijd moet melden dat ik geen problemen heb, wie gelooft dat nog op den duur :-))
Maar er wordt ook nieuwe software uitgerold op de V5's er zijn er trouwens al die die hebben (sommigen krijgen zelf enkele dagen op voorhand een bericht in de brievenbus dat ze de modem en decoder moeten laten opstaan )
Wie weet is alle miserie dan voorbij :?

Als je zelf al niet meer weet of je voor Px werkt of niet, zou ik me toch stilaan zorgen gaan maken! Ik vraag me ook af, of het ook niet te maken heeft met het feit dat jij die TV-dingen minder dan de gemiddelde gebruikt.. Ik bedoel, serieopnames, TV replay, Ik heb meestal voor een week tijdspanne tussen de 28 en 32 series ingepland staan. Dat toont misschien véél, maar dat zijn er maar 4 à 4.5 per dag, waarvan er ook een deel minder dan 30 minuten duren (dagelijks al Terzake TV met 25 min bv.). Toch blijkt dat soms problematisch, waardoor er series soms uit de planning verdwijnen, of opnames volgens het systeem worden opgenomen (rood cirkeltje in de TV-gids), maar niet in de opnamelijst komen. Je moet dus dagelijks de planninglijst checken. Ook ben ik recent begonnen met enkele series vanop de decoder te plannen, met als resultaat dat 1 op 3 niet in de planninglijst van de Px TV app. komt, en dan ook niet opgenomen wordt. Betrouwbaarheid is wel een van de belangrijkste pijnpunten van deze interface.

Reageer