Problemen met V4-decoders met laatste interface SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26

Toon eerste bericht

306 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Gisteren weer 2 PVR en de rest nPVR-opnames, maar toch ook weer één nPVR-opname niet in de opnamelijst van de decoder gekomen (de 12e man), wél in die van de Px TV-app.
Een herstart hielp niet. Het oude euvel dus...foute communicatie tussen decoder en servers of omgekeerd. Ik denk dat de fout gebeurt op het moment dat de opname start en het systeem beslist of het PVR of nPVR wordt, want het duurt dan een aantal seconden vooraleer het programma van de planning- naar de opnamelijst migreert, en dat mislukt dus soms.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren ging zelfs een 3e opname nà 22.00 uur in PVR buiten conflictgebied, maar dat is niet écht abnormaal. Erger was, dat "Mag ik u kussen" op Eén niet werd opgenomen: zoals gebruikelijk stond er een rood cirkeltje in de TV-gids tijdens de opname, maar niks in de opnamelijst. Deze keer zelfs ook niks in de Px TV-app! Het staat nochtans nog ingepland voor volgende week? Een opname van BBC Four nà middernacht ging dan weer in nPVR alhoewel vér buiten conflictgebied? Nog werk aan de winkel zou ik zeggen!
Dat is het minste wat je kunt zeggen dat P⌘ daar nog altijd op een serieus been zit te knabbelen.
Reputatie 5
Badge +4
Hey sinjoor76,

Ik heb dit even nagekeken en de serieopname Mag ik u kussen, stond wel degelijk geprogrammeerd maar telkens met een failed foutboodschap erachter.

Idem voor The sky is the limit, De afspraak op vrijdag, het zijn net mensen

Heb de serieopnames voleldig verwijderd.

Je mag ze opnieuw manueel instellen.

Dit is al een gekend probleem maar in mei zou er een software update moeten komen die deze problemen oplost.

Mvg,

Andy

Het Proximus-team
Andy,
Gelooft ge nog in mei of in mij ;)
groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan nog maar eens bevestigen dat er afleveringen van series zomaar uit de planning verdwijnen, ik denk na een update van de TV-gids. Je moet er constant over waken.
Reputatie 6
Badge +3
Hey Sinjoor76,

Staan ze ertussen na een herstart van de decoder?

Mvg,

OdB

Het Proximus-team
Reputatie 7
Badge +1
Neen, niet écht Jimmy. In de Px TV-app. zijn de verdwenen, en in de decoder planninglijst staan ze dan (als vroeger)soms helemaal achteraan zonder afleveringen maar met 3 puntjes (of streepjes) alsof er geen afleveringen meer komen; gisteren nog "De Zoo Achter de Schermen) op Eén terug voor vandaag moeten herprogrammeren. Als je dan niet eerst die 'lege" series op de planninglijst van de decoder wist met "alles wissen" (best gevolgd door een herstart decoder) kan je ze meestal ook niet vanuit de PxTV-app. geprogrammeerde krijgen. Daarna dan weer terug, maar voor hoelang?.
Reputatie 7
Badge +1
De voorbije avond werd weer alles (een 5-tal programma's) in nPVR opgenomen, alsof het een V5c is...En dit is nu ook al driemaal op een zondag toeval of niet....
Het ptobleem met de planninglijst duikt nu toch bijna dagelijks op. Serieprogramma's verdwijnen van de lijst; maar staan dan nog steeds op de decoder-planninglijst.
Ik kan nu redelijk snel zien of er iets ontbreekt. In de planninglijst van de Px TV-app. staat het aantal geprogrammeerde series in de linker onderhoek van het tabletscherm. Op de decoder zijn het 13 series per blz., dus het bv. 2 x 13 reeksen + een 3e blad van 2 = 28 reeksen of series.
Even tussendoor een bedenking van mij, wel een beetje off topic:
Moest het moment van zenders streamen in UHD dicht voor de deur staan dan zou het volgens mij vlug gedaan zijn met cPVR opnames en ik denk dat het ook o.a. met dit vooruitzicht is dat het idee van alleen cloudopnames gekomen is, dan maar hopen dat het opnemen in nPVR uiteindelijk probleemloos gaat verlopen!
Reputatie 7
Badge +1
Is het ptobleem dan juist niet de servercapaciteit? Het zal me alleszins benieuwen hoe dit afloopt....mogelijk zal UHD dan minstens 10Mbps moeten streamen, en denken ze dat op te vangen met de 100% nPVR-oplossing, waarbij slechts 1 stream per decoder nodig is? Blijven ze daarom het max. aantal decoders op 3 beperken?
Toch is dat voorlopig nog een héle tijd toekomstmuziek omdat de zenders dan ook een serieuze investering zullen nodig hebben, en het bandbreedteprobleem blijft bestaan. Het aanbod HD-zenders is nu zelfs nog eerder beperkt.
Ja in de VDSL zone 1 en 2 zouden ze al het TV-profiel kunnen aanpassen zodat je met 3 decoders op alle drie de decoders zowel HD kunt kijken terwijl er tegelijkertijd ook op alle drie een HD cPVR opname bezig is, ook dus wat er op neer komt dat er 6 HD streams kunnen binnekomen maar dan moeten ze wel het TV profiel aanpassen dat nu om 20Mbps staat bv naar 40Mbps of nog zelf hoger in VDSL zone 1 waardoor er al meer dan 3 decoders zou mogelijk worden en zeker als alle drie decoders v5 compacts zijn want dan komt er nog eens 3 HD streamen vrij die anders voor cPVR nodig zijn. Enfin ik ben nu mijn fantasie eens aan het loslaten ;-)
PS: ik ga maar stoppen over mijn denkpiste want ik denk dat dit heir teveel begint af te wijken van het topic onderwerp en zou niet graag weer Bram op mijn kap krijgen ;-))
Reputatie 7
Badge +1
Zo is dat...het is ook maar gissen hoe de markt evolueert. Dat zijn ook communicerende vaten die mekaar beïnvloeden hé. Maar theoretisch is het inderdaad zo, dat met de V5c, niettegenstaande de beperking tot enkel nPVR, het nodige aantal streams inderdaad in feite ook gehalveerd wordt (want je kunt per decoder maar enkel streamen bij het weergeven van ofwel live, pauzefunctie, TV replay of nPVR. Het een is het een, het ander is het ander hé. Niets heeft alleen maar voordelen, maar ik denk dat Proximus hier toch op de juiste toekomstgerichte denkpiste zit van meer in de richting van "cloud" te werken. De kinderziekten moeten we er dan maar bijnemen zeker? Ik ben toch benieuwd hoe die aanpassingen voor de V4 gaan verlopen en of ze die communicatieproblemen met de servers opgelost krijgen, want dat ligt volgens mij niet aan de hardware (terug "on topic"...oef!)
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond 6 serie-opnames waarvan de eerste in PVR ging, de 2e van dezelfde zender (Canvas, De Afspraak) schijnbaar ook, want er stond in rode letters REC op de decoder-display, maar weer niks in de opnamelijst van de decoder (echter wél in die van de Px TV-app.).Na het beëindigen van de opname incl. de 30m extra-tijd, ging het REC- lichtje uit, maar niks in de afspeellijst (decoder), dus ook niet na een herstart decoder. Al de rest ging in nPVR, al was dat niet echt logisch. Momenteel staat de planninglijst correct gesynchronizeerd tussen de app. en de decoder.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteravond had ik 8 programma's in serie geprogrammeerd, waarvan er 6 lukten. Hiervan gingen er 2 in PVR en 4 in nPVR. 2 gingen weer de mist in, waarbij in de TV-gids weer een rood cirkeltje stond voor opname en tegelijk ook een rood REC-lichtje in de display van de decoder, wat op een PVR-opname zou moeten wijzen, maar helaas deze keer geen programma's in de opnamelijst noch in die van de decoder, noch in die van de Px TV-app. De programma's ervoor en erna werden wél opgenomen. De gemisten blijven dus ergens in het systeem hangen en ik durf maar hopen dat ze niet ook op de HDD van de V4-decoder staan als titelloze "spook-opnames", zoals gewiste harde schijfopnames, waar eigenlijk alleen de titel verwijderd is.
Ja en hier kan je de raad al moeilijker opvolgen van Techno om de harde schijf te verwijderen, bij de v5 is die er gemakkelijk uit te swappen
V4 of V5 het geraakt maar niet opgelost betreffende de opnames.
Oude spreuk zegt 🙂 veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven.
Het geraakt maar niet opgelost en met wat ik lees heb ik er geen goede hoop dat het in 2016 opgelost zal zijn. Misschien eens brief schrijven naar Quines recordboek PX kan er ook in staan met dit record betreffende tijdsduur.

Het is frustrerend dat je dagelijks niet meer zeker bent dat het programma is opgenomen.
Weet niet hoe het zit met de V4 maar met de V5 40% van de opgenomen programma's kan je enkel voor uitspoelen met 3 pijltjes en terugspoelen lukt in het geheel niet.
Op gebied van opnames op mijn v5-compact bakje, heb ik tot nu toe totaal geen klagen, alle opnames staan er op en zijn ook afspeelbaar, was het maar voor iedereen zo hé Patrick ;-)
Nog een vraag, heb jij ook de harde schijf uit je V5 verwijderd zoals techno hier altijd opgeeft en in geval van wel heeft dit veel opgelost ?
Edit: zonder dat ik het besef stel ik eigenlijk weer een off topic vraag , sorry Sinjoor !
Sinjoor zal ons het niet kwalijk nemen deze tussenvraag Elsa 🙂 harde schijf is uit de V5
maar blijven bij de V4 wilde gewoon weten als die gebruikers er ook last van hebben.

grtt
Reputatie 7
Badge +1
Ja dus hé Patrick. En dit is niet mijn topic hé...iedereen mag meedoen, dit is een "community". Wat mij een beetje verontrust is, dat de verdwenen opnames nu ook geen nPVR-kopie in de Px TV-app. meer hebben, en dus zelfs niet meer op de server staan? Dan is dat een compleet falen van het hele systeem. Ook stel ik vast, dat in de Px TV-app. bij bepaalde geplande serie-opnames de eerstvolgende aflevering dubbel geprogrammeerd staat (niet op de decoder). Ik vraag mij af of dit niet de reden van de fout is. Ik heb voor vanavond nu eens een van die dubbele afleveringen (van "De Afspraak") verwijderd en ben benieuwd of het nu goed gaat. Al is dat op zich nog geen bewijs natuurlijk. Ook had ik voor gisteren 8 serie-opnames staan, maar het totaal aantal geplande series stond maar op 26, dus 2 geplande pagina's in de planningslijst van de decoder en dat klopt (nog steeds) met het aantal in de Px TV-app. Kan het systeem niet zoveel series per dag aan en wordt het dan onstabiel?
Reputatie 5
Badge +4
Dag sinjoor76,

Kan je mij zeggen welke 2 opnames er gisteren niet gelukt zijn?

Dan stuur ik dit even door naar onze engineering

Mvg,

Andy

Het Proximus-team
Reputatie 7
Badge +1
Dag sinjoor76,

Kan je mij zeggen welke 2 opnames er gisteren niet gelukt zijn?
Dan stuur ik dit even door naar onze engineering

Mvg,

Andy

Het Proximus-team

Even nadenken Andy...want dat was al van eergisteren: het was van Canvas "De Afspraak" en van VIER "Achter de Rug". Ik was dan wél verplicht die met TV replay te bekijken binnen de 36u., wat in dit geval geen probleem was, maar soms spaar ik die op tot in het week-end, en dat was nu geen optie.
Alvast bedankt voor de reactie.
Gisteren liep weer alles goed: 6 serieopnames; waarvan 2 in cPVR, al hadden het er qua conflicten gerust meer kunnen zijn. Toch liep de rest in nPVR. Ook gebeurt het soms, maar eerder zelden, dat de doorspoelsnelheid in nPVR beperkt is tot 4x, waar dat normaal 8x, 32x, 64x is tegenwoordig. Gisteren had ik er een die 30x ging. Allicht een (tijdelijke) serverbeperking?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sinjoor76,

ik zie helemaal geen geplande opnames staan op 5/04. Ofwel klopt de datum niet, ofwel was dit niet correct geprogrammeerd. Ik raad je aan de geplande opnames eens goed bij te houden zodat we met zekerheid kunnen controleren als er een opname fout loopt.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +1
Wim, ik heb het even voor je nagekeken: Voor 05/04 heb ik volgende afleveringen van series gepland via de Px TV app.
EenHD: De 12e man
CanvasHD: Terzake, De Afspraak, Kleine helden
VTM HD: Moerkerke en de Mannen
VIER HD: The Sky is de Limit, Achter de Rug,'t is gebeurd
Dus 8 in het totaal. Hiervan werden noch "de Afspraak" noch "Achter de Rug" vermeld bij de opnames (noch bij de decoder, noch in de Px TV app.), zodat ik die met TV replay heb moeten afspelen.
Van de rest heb ik alles al bekeken behalve "Kleine Helden" waar we deze avond mee bezig zijn.Die 6 gelukte stonden ook allemaal in de opnamelijst van de Px Tv app.
Bij nazicht in de Px TV app. is van de hierbovengenoemde series "Kleine helden" (laatste aflevering) en "'t is gebeurd" weer uit de serieplanning verdwenen...zowel in de Px TV app. als in de decoder. Allicht heeft dit iets te maken met het niet-opnemen van de vorige aflevering van 05/04.Waarschijnlijk is bij het starten van de opnames ervan iets foutgelopen en werd de opname niet geregistreerd en de serieplanning ervan tegelijk gewist? Ik kan ook getuigen dat er tijdens de opname van die 2 mislukte opnames er wél een rood cirkeltje stond in de TV-gids van de decoder, en zelfs een rood REC in de display van de decoder.(alsof net een cPVR-opnames waren.
Tot zover mijn gedetailleerd verslag.
Reputatie 7
Badge +1
Vorige avond werd alles wél opgenomen nl.:
EenHD: Alors on danse, Mag ik u kussen, De 12e man
CanvasHD: Terzake (extra-lang wegens Voetbal en geen De Afspraak)
VTM HD: Alloo in de Psychiatrie
VIER HD: Terug naar eigen land
Alleen Terzake werd in cPVR opgenomen, de rest in nPVR
Dus alles gelukt, maar…
"Mag ik U kussen" en "De 12e man" zijn nog wél op de decoder als serie ingepland voor volgende week, maar niet meer in de Px TV app. (dus deze keer voorlopig wél op de decoder blijven staan).
Zolang de programmatie in de decoder blijft staan, kan ik met de Px TV app. deze 2 programma’s niet meer terug als serie inplannen, enkel als aparte aflevering.
Ik zal alles nu even zo laten, om te zien of dat allemaal zo blijft staan. Ik zal dus niet voor zaterdag een herstart of FacR doen.

Reageer