Problemen met opnames die 60 dagen beschikbaar zijn

  • 11 October 2015
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 1
bij de opnames die 60 dagen beschikbaar zijn moeten we bijna altijd het toestel opnieuw doen opstarten want anders kunnen we de opname niet bekijken. Er komt op even geduld uw opname zal zo starten en na een minuut of zo verspringt het weer naar de opname lijst. Als het toestel opnieuw gestart is kunnen we dan wel de opname bekijken.


Bij het verderspoelen van deze opnames gaat er ook iets niet perfect. Als je na het verder of terug spoelen op play drukt verspringt het soms toch nog vijf minuten verder.


Is dit allemaal normaal of is er iets mis met het toestel?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Neen, dat is zeker niet normaal en als Proximus van plan zal zijn om in de toekomst enkel met nPVR opnames te werken dan moet Proximus maken dat die problemen niet meer gebeuren want anders zullen de klanten niet meer zo geneigd zijn om nog opnames te maken en zullen er zelfs velen overstappen naar een andere providers.


Wat dat door- en terugspoelen betreft: dat mag inderdaad veel vlotter gebeuren zoals dat bij Telenet het geval is, daarom dat ik zoveel mogelijk enkel opnames maak waar er geen reclame onderbrekingen zijn zoals bij de VRT zenders en van zenders waar er wel reclame onderbrekingen zijn zoals VTM, 2 BE, VIER, VIJF, ...enz neem ik op mijn Telenet digicorder.

bij de opnames die 60 dagen beschikbaar zijn moeten we bijna altijd het toestel opnieuw doen opstarten want anders kunnen we de opname niet bekijken. Er komt op even geduld uw opname zal zo starten en na een minuut of zo verspringt het weer naar de opname lijst. Als het toestel opnieuw gestart is kunnen we dan wel de opname bekijken



Dit is inderdaad een fenomeen dat hier al heel veel gemeld geweest is en inderdaad kan opgelost worden door ofwel:


- Decoder kort zonder spanning te zetten of

- bbox modem een 20 sec zonder spanning te zetten of

- door gewoon de utp netwerkkabel eens los te leggen en terug te steken op de decoder. (als deze methode werkt is het wel de snelste van de drie)
NB: Als je een V3 huurdecoder hebt zullen ze u contacteren om hem gratis te vervangen door een v5 decoder (thuis gebracht door Bpost) deze actie start midden oktober en zal over een periode van 6 maand lopen vooraleer alle V3 decoders vervangen zullen worden bij de klanten.


Of nog als je een huur V3 decoder hebt kan je die laten vervangen door te bellen naar helpdesk 0800 22 800 waar ze u een ruilnummer kunnen geven om deze te gaan omruilen voor een v5 decoder in een Proximus shop


of je kan ook afspreken met heb dat ze die opsturen naar u via een kiala punt die je zelf mag kiezen in je buurt, en als die binnen is wordt je verwittigd als je uw gsm nummer doorgeeft.


NB: Voor aangekochte V3 decoders zou er ook een regeling komen maar daar is Proximus nog definitief aan uit.
Wat je ook kunt doen is je decoder toch eens een factory reset geven al is het niet zeker dat dit definitief het probleem gaat oplossen


=> Factory Reset Dec

zullen de klanten niet meer zo geneigd zijn om nog opnames te maken en zullen er zelfs velen overstappen naar een andere providers



Volgen mij zit jij met aandelen bij TN want deze slogan heb je hier al veel te veel gebruikt op het forum brutaal

Reageer