problemen met opnames

  • 25 January 2016
  • 26 reacties
  • 722 Bekeken

Reputatie 2
Dag iedereen,
Wij hebben de film " In a better world" van 22/1/2016 op nederland 2 opgenomen. Wij wilden de film gisteravond ( zondag 24/1/2016) bekijken maar dit was echt niet te doen :

slecht beeld, blokjes , geen spraak enz. Wij hebben dan ook de opname stopgezet en daarna hebben we een ganse avond problemen gehad : alles viel uit, konden niet meer veranderen van zender enz.

We zijn het ondertussen al gewoon en hebben alles uitgetrokken maar de problemen bleven maar duren. Ik heb zojuist mijn lijn getest en er zouden problemen met mijn decoder zijn.
Alles gedaan wat Proximus vraagt en nu zijn er plots "geplande werken op mijn lijn ( ofwel aktivatie of technisch onderhoud) Ik heb nu mijn stekker uit de modem getrokken en 2 minuten gewacht zoals Proximus zegt, en nu gaan we straks zien wat het geeft.
Als ik deze avond de film terug niet kan bekijken, weet ik niet meer wat ik moet doen..... iemand een oplossing?
groetjes.

26 reacties

mss best toch een terugbellen eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en vragen wanneer die geplande werken zullen gedaan zijn.
Wantje kan inderdaad alleen die gekende ═►procedure van resetten uitvoeren en verder kan je zelf niks meer ondernemen.
Reputatie 7
Badge +1
Of je de film nog terug zult kunnen bekijken, hangt af van het feit of hij op de server opgenomen is (nPVR met 60 dagen beschikbaarheid) of op de harde schijf (PVR), want in het laatste geval kan de opname verknoeid zijn tijdens de opname. Dit is natuurlijk niet van toepassing als je een V5 compact hebt (zonder harde schijf). Als er storingen op je lijn waren tijdens de opname, heeft dat geen invloed op de opnamekwaliteit op de server, omdat die eerst naar je decoder gestreamd wordt als je ze weergeeft/bekijkt.
hier wordt ook beweerd dat ook voor de v5 nog enkel in nPVR opgenomen wordt als de nieuwe nte software er op staat maar er zijn dan tegenspraken met andere forumleden dus ik weet het op den duur ook niet meer.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het eens goed bekeken en het enige wat op de harde schijf blijft komen is een serie opname die een hele tijd geleden is geprogrammeerd: daar heb je dus nog de 'keuze' om te wissen indien schijf vol en nooit.
Voor de andere opnames krijg ik of opname instellingen waar ik niks kan aan veranderen of opname instellingen waar ik zogezegd van 60 dagen naar .... zou moeten kunnen gaan, maar dat werkt dus niet.
Ik zal eens een nieuwe serie opname programmeren om te zien of die dan ook naar de harde schijf gaat of niet meer. Ik zou trouwens graag weten hoe je nu van zo'n serie opname afgeraakt, want dat lukt me niet meer.
Ik ben benieuwd welke veranderingen/verbeteringen de nieuwe update gaat brengen.
Inderdaad Marleen, ze spreken van bugfix, maar hoeveel er zal gefikst worden moeten we afwachten, maar het zal wel ooit eens opgelost geraken zeker ;-)

[quote: of opname instellingen waar ik zogezegd van 60 dagen naar .... zou moeten kunnen gaan, maar dat werkt dus niet /quote]
dit werkt alleen voor de v5-compact

[quote: Ik zou trouwens graag weten hoe je nu van zo'n serie opname afgeraakt /quote]
ook blijkbaar nog een bug
Reputatie 2
Bedankt iedereen voor de reacties, ik heb dus al een decoder V5, wij hebben gisteren dus de decoder 2 minuten uitgetrokken.
En ja hoor, de opgenomen film hebben wij zonder problemen kunnen bekijken, maar "buren" die wij gisteren ook opgenomen hebben, gaf hetzelfde probleem als de film ttz blokjes,beeld valt stil enz.
[Dus kunnen op dit moment opnames niet langer dan 60 dagen bewaard worden. Want het lukt bij mij ook niet meer om de opname-instellingen te veranderen.
Op de v5 decoder voorlopig nog niet wel op de v5-compact als je de nieuwe NTE..... 10... software hebt
Op de v5 decoder voorlopig nog niet wel op de v5-compact als je de nieuwe NTE..... 10... software hebt

En wanneer zou het dan wel weer terug kunnen? Je zegt voorlopig nog niet.
Reputatie 7
Badge +1
Op de v5 decoder voorlopig nog niet wel op de v5-compact als je de nieuwe NTE..... 10... software hebt

En wanneer zou het dan wel weer terug kunnen? Je zegt voorlopig nog niet.

Dat staat in de sterren geschreven....🆒
Op de v5 decoder voorlopig nog niet wel op de v5-compact als je de nieuwe NTE..... 10... software hebt

En wanneer zou het dan wel weer terug kunnen? Je zegt voorlopig nog niet.

Dat staat in de sterren geschreven....🆒


Pffff:@
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop dat deze week dat testprogramma met de allernieuwste software van Proximus TV voor V5 compact en V5 kan van start gaan ( is dat voor V5 compact al niet begonnen?), hopelijk met een aantal blijvende oplossingen. Het is wel nog maar maandag, hé, maar ik ben benieuwd.
de laatste dateert van 28 jan nte-miniv5.....10.116
https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/nte-miniv5-6110116-software-op-decoder-v5-compact-280116-33689
of er dan nog en recentere komt is nog niet duidelijk
voor de v5 zou er ook ene voorzien zijn deze week, ben ook benieuwd.
Reputatie 5
Badge +3
Ben ook benieuwd, schakel deze week over naar de nieuwe interface, PX had dit aan mij voorgesteld en ben er op ingegaan, hopelijk zonder al te veel miserie. (decoder V5)

Mvg.
Normaal zou het de bedoeling zijn dat je minder miserie zou hebben, maar met PX weet je maar nooit hé :-)))
ja want het is al bijna niet anders dan miserie geweest. Als er iets werkt, veranderen ze het en het werkt terug niet meer....
Reputatie 2
wij hebben al een tijdje de "nieuwe interface" en inderdaad in het begin is het zeker wennen en veel problemem, nu gaat het al iets beter maar het loopt nog altijd niet allemaal vlekkeloos.......... is toch niet te begrijpen dat het nog altijd niet op punt staat.....
Reputatie 5
Badge +1
Beterschap hier op de V4: series worden plots - zonder aanwijsbare reden - vlekkeloos geprogrammeerd, opgenomen en weergegeven.
Badge +1
@nonkel: heb je een nieuwe interface? Of is het nog altijd met de oude? Want wij hebben hier ook problemen (of beter hadden) met serie-opnames. Nu programmeer ik altijd opname per opname. Maar dan mag je natuurlijk plots niet vergeten te programmeren of je verliest een deel van de serie. Moest het zonder interface-update zijn, kan ik ook nog eens proberen in serie op te nemen 😃
Nadat hij een Factory reset gedaan heeft was alles stabieler, dus veronderstel ik dat hij op dit moment ook de nieuwe interface binnen gehaald heeft.
eens benieuwd of mijn veronderstelling zal kloppen 😉
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb niet direct problemen met opnemen, maar nog steeds met de nPVR-opnames die niet altijd willen starten...moet nog dagelijks (vooral) de V4 heropstarten. Ik heb nog op beide decoders de oude interface, op de V4 = SW-versie leon batch2 2_15.4.3.14 (28 mei 15) {TVR gratis} en op de V5 met hdd : SW-versie gen3000_15.2.2.4 ( 28 mei 2015) {TVR Gratis}. Maar ik ben er niet rouwig om, ik wacht geduldig af en hopelijk zullen er al veel problemen zijn opgelost :?
Tja afwachten dus maar goede service is wat anders.
Reputatie 5
Badge +1
@ carooke
Wat Elsa beweerde, klopt - ongeveer ;)
Via Scarlet kreeg ik een dikke 2 maand geleden de beruchte upgrade ongevraagd binnen, met alle miserie vandien, o.a. een gewiste HD. Na diverse resets verbeterde een en ander , maar de seriële programmatie bleef aanmodderen. Tot vorige week dus, toen out of the blue een zoveelste reset uitkomst gaf: een test met (jawel) 'Blokken'leverde een keurig resultaat, de herhaalde middagedities inbegrepen!
Welke scarlet software staat daar eigenlijk op bij u.
Reputatie 7
Badge +1
Maak je geen illusies.bij Proximus met de V4 met nieuwste software is het ook behoorlijk "onbetrouwbaar". Sommige dagen (gisteren bv.) geen problemen, alles correct opgenomen en in de opnamelijst. Andere dagen de helft (binnen de 36 uur) moeten bekijken met TVR (wat voor ons heel vervelend is, want wij spreiden anders alles over de week). Ik begrijp ook niet waarom dat allemaal zo lang moet duren. Die interface is al van november 2015 ingeladen. We zijn nu 2 maanden verder...

Reageer