problemen met opnames

  • 10 October 2014
  • 8 reacties
  • 339 Bekeken

de laatste tijd heb ik geregeld problemen met opnames,ik denk dat mijn decorder een V4-decorder is.


-programma's waarvan ik het begin niet heb bij een opname(ondanks belgacom standaard een programma 10 minuten voor het begin van een programma laat opnemen)


-opnames die niet willen starten,ook niet na het heropstarten van de decorder.


-opnames die ik niet kan programmeren,de foutmelding 'opname is reeds ingesteld'


-enz


is het een algemeen probleem van proximus,bijvoorbeeld door de software ofzo?of ligt het aan mijn decorder?

8 reacties

vervolg op mijn bericht


met opnames die niet willen starten,bedoel ik dat de opname niet wil starten met opnemen als ik het moment zelf wil opnemen.


ook geprogrammeerde opnames die niet worden uitgevoerd.
Reputatie 6
Badge +2
U denkt dat uw decoder een V4 is, dus u bent er niet zeker van, dan kan het evengoed een V3 decoder zijn en in dat geval is niet verwonderlijk dat je die problemen hebt aangezien die V3 een probleemdecoder is volgens die vele klachten op dat forum, dan kan ik je een goede raad geven en dat is: ruil dat onding in voor een V5 decoder en dan zou normaal gezien al deze problemen opgelost zijn.
Die problemen worden ook gemeld met de v5 omtrent die opnames !!
► Christiaan foto's van verschillende decoder types


als je met nPVR opnames last hebt met opstarten is het niet altijd voldoende van alleen de decoder te resetten je moet som ook de modem resetten om het in orde te krijgen en eventueel ook een factory reset van de decoder, maar één ding ik zeker de v3 is deze met de meeste problemen en volgens de fenomenen die je beschrijft is het waarschijnlijk een V3 decoder.
volgens de foto's is het een V4-decorder.
kan het komen van het vrij intensief gebruik van de opname-functie?ik bedoel=ik ben een tv-kijker die meer opnames kijk,dan gewoon tv.mijn harde schijf staat bijna vol met opnames,en talloze opnames zijn al opgenomen en bekeken(en verwijderd).ook heb ik talrijke serie-opnames.
Je moet inderdaad oppassen dat je schijf niet te vol staat, ik denk dat je best niet boven de 90% gaat.


Je moet ook oppassen er kunnen opnames te laat starten en niet alleen met de v4, dit is te wijten aan de TV gids die niet altijd juist loopt.
Ter info ook nog enkele recente reacties van forumlid Sinjoor :



Charles (V4) is nu leon geworden.....maar er zitten toch nog wat ''bugs' in. Bij serie-opnames al een paar keer meegemaakt dat ze te vroeg beginnen opnemen waren zodat het er niet helemaal opstond. Kon ik gelukkig met het TV-replay systeem oplossen.



en



de opnameprogrammatie hangt natuurlijk samen met de TV-gids. De cirkeltjes in de TV-gids (bij geprogrammeerde opnames) setaan er maar een dag of zo vooruit op (series) terwijl ze in de lijst van geprogr. opnames al een week vooruit vermeld staan. Maar als je iets verschillende dagen vooruit plant van iets dat met die serie samenvalt (alhoewel er geen cirkeltje staat) staat het wél al in nPVR gepland en geeft het geen PVR-conflict

Reageer