Skip to main content
Hello,

Ik heb gisteren TV on PC geïnstalleerd. Het werkt zelfs om TV te kijken op mijn PC.

Maar ik blijf met twee problemen:

1/ de Decoder/TV combinatie is niet meer te gebruiken.

De decoder blijft na heropstarten met een code "0:1P" en op het TV scherm een "error 2".

Dit zou duiden op een link die niet meer werkt, maar de link is er wel degelijk (gebruikt om deze vraag te stellen).

Er staat in de handleiding niets dat moet gewijzigd worden behalve dat er op de decoder ook iets zou moeten gëïnstallerd zijn waarvoor men de stroom moet uitschakelen en terug opzetten. Wat ik dus gedaab heb en waarna ik de TV niet meer kan gebruiken.

Is hier een oplossing voor?

2/ in de handleiding van de 'TV on PC' staat dat opgenomen programma's zouden staan in de DVRStorage directory.

Dat blijkt niet zo te zijn. Moet er een instelling veranderd worden of is de informatie in de handleiding verkeerd en wordt dit ergens bij Belgacom gestockeerd?

Heeft er iemand suggesties?

Degorre

Dat probleerm is hier al uitvoering beschreven. TVonPC kan de modemconfiguratie compleert verstoren. IK heb ook al eens de TV-functie compleet verloren.

Check eerst op de configuratiesite van de b-box2 modem: http://192.168.1.1/

onder status moeten, als je wat naar beneden scrollt, een VLAN10 voor internet, een VLAN20 voor TV en VLAN30 voor TVonPC staan, elk met een apart IPadres.

Waarschijnlijk ontbreekt de VLAN20 of een IPadres.

De beste oplossing is dan de modem te resetten naar fabrieksinstellingen met "advances stettings/maintenance - restore to factory default configuration". Wél opletten dat ook de Wfi terug zal opstaan en dat je de eigen settings terug moet ingeven als je die gebruikt. Anders best terug afzetten.

Daarna decoder terug opstarten. Hij zou dan terug vanaf 100 moeten vertrekken. Kan dan mogelijk wél een half uur duren. TV zou dan terug moeten werken.

Als TVonPC dan niet meer werkt, de software met de reparatieoptie proberen te herstellen.

Noteer ook dat PC op TV enkel werkt als de PC opstaat en de Media Manager is gestart. Omcontact te herstellen moet de decoder dan ook herstart worden.

Probeer dat al eens uit.

Reageer