Problemen met check "Proximus TV bij u thuis" ?

  • 2 October 2014
  • 18 reacties
  • 717 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Practitioner
  • 415 reacties
Nog iemand problemen om beschikbaarheid Proximus TV te checken als 'Nieuwe klant of klant zonder vaste lijn'.


Voordien kreeg ik een melding met 'geplande datum' of 'niet beschikbaar'.


Thans systematisch volgende foutmelding (5 tal adressen):


Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.


nb: Op adressen waar er VDSL2 (HD) of ADSL (SD) beschikbaar is werkt de test normaal.

18 reacties

Gij hebt uwe dada van adressen op te zoeken waar er geen Pro⌘mus TV mogelijk is zeker :-))


Als je mij eventueel een adres doorspeelt kan ik het eens testen want op al de adressen die ik ingeef is er ofwel Adsl ofwel VDSL


Anders het adres doorspelen aan 'onze medewerkers' die zullen dan zelf de fout kunnen vasstellen
ik heb nog eens een adres ingevoerd en krijg :



Reputatie 4
Badge +1
waar vind ik doorspelen aan 'onze medewerkers' om de fout (sinds Belgacom TV veranderde in Proximus TV) te melden ?


nb: in West-Vl hebben veel landelijke dorpen (schat 20%) nog géén Proximus TV Coverage. Bv. 8700 Kanegem en tg budgetknip's werd VDSL2 herhaald verdaagd (dixit shop).


bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

in West-Vl hebben veel landelijke dorpen (schat 20%) nog géén Proximus TV Coverage. Bv. 8700 Kanegem en tg budgetknip's werd VDSL2 herhaald verdaagd (dixit shop).



Kunnen ze dan Telenet niet nemen !!
Reputatie 4
Badge +1
Status: TV-check werkt nog steeds niet en ook nog geen vooruitzichten ontvangen van zogenaamde 2de lijn (expertlijn).
Reputatie 4
Badge +1
Status: De TV-check, conform BUG-melding op 02/10/2014, werkt nog steeds niet.


Blijkbaar hardnekkige BUG n.a.v. migratie Belgacom naar Proximus
zou dat helpen denk je knipoog
Reputatie 4
Badge +1
Nog steeds +/- 15% foutcode zoals gemeld op 02 oct 2014.
Naast het feit dat de beschikbaarheidstest zou moeten werken natuurlijk, vraag ik mij af of het niet interessanter is de link internet snelheid te gebruiken.


Ik gebruik liever deze dar kan ik meer uit afleiden.


Ieder natuurlijk zijn voorkeur, dar ga ik niet over discussiëren.
Reputatie 4
Badge +1
Perfect voor adressen waar er reeds Proximus TV beschikbaar is via ADSL of VDSL2 maar voor de resterende (+/-15%) komt u niets te weten behalve de lage ADSL-internetsnelheid.


Voorheen werd er op de TV-check site een 'vermoedelijke datum' ofwel 'Niet beschikbaar' gegeven voor VDSL2.


Met de huidige BUG (foutcode) is't gokken voor de potentiële klant of noodgedwongen beroep doen op 'Onze medewerkers' of 'helpdesk' of 'Lokale Shop'.


Mits performante(re) Online-tools zouden de 1ste lijnsdiensten alvast nuttiger dingen kunnen doen.


Reputatie 4
Badge +1
BUG zal dit jaar wellicht niet meer opgelost worden.


Ik volg het verder op in 2015.
Wat had je nu gedacht verrassing
Reputatie 4
Badge +1
Samantha van 'onze medewerkers'


Ik ben zo vrij om mij voor de TV-Chek BUG ook tot u te wenden omdat ik sinds mijn melding nog geen Proximus reactie ontving en de BUG nog niet behandeld/opgelost werd.


De BUG situeert zich enkel bij de +/-15% adressen/klanten die nog niet kunnen upgraden naar VDSL2 (HD) en waar er ook nog géén ADSL TV (SD) beschikbaar is.


nb: De Internetspeedtest is geen valabel alternatief omdat hij, voor bewuste +/-15% adressen, enkel de extreemlage ADSL-speed alsook geen SDTV bevestigt.


Zou het kunnen dat dit nog niet doorstroomde via de interne hiërarchie naar de programmeur(s) of zou de BUG melding niet begrepen zijn?


Reputatie 4
Badge +1
Nog een regio, getest met Smartphone S5 op fietsuitstap in het landelijke dorpje St. Kruiswinkel (Gent), waar de test niet werkt t.g. BUG:


  • Winkelwarande hnr 2 ..... 20, 9042 Gent (St. Kruis-Winkel)
Reputatie 4
Badge +1
T.a.v. 'onze medewerkers'


werd BUG reeds in behandeling gegeven en zijn er vooruitzichten?


De BUG doet zich enkel voor in regio's waar er nog géén ADSL TV en géén (VDSL2) HDTV beschikbaar is. Het betreft dus +/-10% van de TV-checks waarvoor ik graag vernam of dit (check geeft Foutmelding in't rood) nog behandeld wordt.


Reputatie 4
Badge +1
Goed nieuws m.b.t. BUG TV check. Proximus geeft terug TV vooruitzichten.


vb: Proximus TV is momenteel niet beschikbaar. Beschikbaar vanaf 30/09/2015


nb: upgrade van ADSL(SD TV) naar VDSL2 werd nog nooit gemeld via de publieke TV-check en dit blijft ook zo merk ik.




Reputatie 4
Badge +1
Vandaag gemerkt dat de BUG ondertusssen opgelost is.

Reageer