Vraag

Probleem met Netflix

  • 17 December 2017
  • 11 reacties
  • 2409 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Reeds enige dagen problemen met het opstarten en bekijken van Netflix
Na contact via chat met Netflix kunnen zij mij geen oplossing geven
Het probleem zou voortkomen uit een instabiele internet verbinding
Zij raden mij aan om aan Proximus te vragen mijn internet instellingen te resetten
Zou dit mogelijk zijn

11 reacties

wat je zelf kan eerst proberen is het heropstarten van decoder en bbox in deze welbepaalde volgorde:
  • decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
  • bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten. nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
  • Indien je draadloze toestellen staan hebt tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
  • Decoder terug onder spanning zetten.
  • Indien het hierna nog niet moest in orde gekomen zijn, kan je nog proberen door de decoder te resetten.


Als dit niet helpt kunnen de mensen van proximus u morgen verder helpen.

NB: je kan ook eens een > snelheidstest doen om te zien wat dit geeft en best uitvoeren terwijl je verbonden bent met laptop/pc via een utp netwerkkabel aan je bbox, want via de wifi in de 2.4 GHz is dit niet betrouwbaar en dan beter als je toch via wifi wilt testen op de 5.0 GHz band als je een toestel hebt die deze wifi band ondersteunt en dit terwijl je met je toestel dicht bij de bbox staat.
Reputatie 3
Badge +1
Netflix werkt nog steeds niet correct
Alles wat Martin hierboven aanrade uitgevoerd
Ik krijg wel het beginscherm van Netflix maar films laden niet
Wanneer ik via Netflix mijn netwerk controleer zijn alle 4 Netflix servers groen aangevinkt
evenals mijn internetverbinding
Mijn verbindingssnelheid is 31,40 Mbps
Tot vorige week woensdag werkte Netflix uitstekend op onze 2 decoders
Help aub
Reputatie 3
Badge +1
Andermaal via Netflix mijn netwerk gecontroleerd
Nu is Netflix server 1 rood aangevinkt met vermelding nw-2-5
Andere 3 servers groen aangevinkt
Evenals mijn internetverbinding
Verbindingssnelheid 31,28 Mbps
ik weet niet of je kunt testen door via internet (ipv via decoder) naar Netflix kijkt of je dan ook problemen hebt?
Reputatie 3
Badge +1
Ik kan inderdaad via mijn tablet via internet Netflix kijken
Opstarten duurt naar mijn gevoel wel langer dan voorheen
moest er totaal geen reactie komen van prox team om dit verder na te kijken, dan kun je altijd via online formulier uw probleem versturen
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/welkom-bij-support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html
ik ken mijn tf nummer > ik heb een tech vraag > mijn product werkt niet goed > Televisie > andere vraag > scroll naar beneden en klik op "mail ons" waar je uw probleem kunt uitleggen in het testvak ......
Reputatie 3
Badge +1
De problemen met Netflix houden aan
Vandaag meermaals contact gehad met technisch dienst van Proximus
Deze beweren dat alle verbindingen modems en decoders tiptop ok zijn
Terug contactmet Netflix en daar beweert men dat Proximus moet nakijken of mijn router correct
is ingesteld voor de communicatie voor alle toestellen die we gebruiken in huis
Ik heb de indruk dat men ons van het kastje naar de muur stuurt
Daarom nogmaals mijn vraag voor hulp
Is dat al een bbox3 die je hebt, anders kan je vragen om je bbox2 om te ruilen voor een bbox3, indien je nog met een bbox2 zit.
Je kunt ook altijd een gratis happyhouse technieker aanvragen als het niet opgelost geraakt en dit kan je via deze link >
http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 3
Badge +1
Modem is Bbox 3
Ik overweeg om inderdaad een afspraak te maken via de link
Bedankt
Reputatie 6
Badge +4
We hebben je lijn nagekeken en meten geen storingen. Kan je deze tips even overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/geen-internet-of-tv-onze-tips.html Geef dit niet het gewenste resultaat kan je zoals Martin hier heeft beschreven een gratis Happy House technieker te bestellen via deze link http://www.proximus.be/happyhouse. Groeten Jean-Paul
Reputatie 3
Badge +1
Beste Jean-Paul
Alle tips in verband met terug opstarten en reset van modem en decoders reeds xxxxxxxmaal
uitgevoerd
Ik zie echt geen andere mogelijkheid dan een gratis Happy House bezoek aan te vragen
In alle geval bedankt voor de info

Reageer