Beantwoord

Probleem messenger/sms berichtjes

  • 4 December 2017
  • 3 reacties
  • 571 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
hallo,

reeds geruime tijd ervaar ik een probleem met mijn sms berichten die ik moet ontvangen.
Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem, zowel op gsm als op pc.
Het probleem is: dat ik berichtjes veel te laat ontvang, bijvoorbeeld: gisteren heb ik berichtjes ontvangen van 16/10/2017
Nergens in de apps (pc en gsm) vind ik iets om dit eventueel in te stellen.
Gsm is nokia lumia, pc is windows 10 nieuwste versie.
icon

Beste antwoord door Magistermagic 4 December 2017, 14:13

Bekijk origineel

3 reacties

je hebt toch geen ontvangst problemen, en als je zelf een sms stuurt naar je toestel(len) komen die dan goed binnen.
Is het van verschillende personen dat je die te laat binnen krijgt of van de zelfde (overbelaste cel of defect)
Reputatie 7
Badge +6
Magistermagic, de meest voorkomende reden van laattijdig ontvangen van SMS'en is een minder goede ontvangst of een probleem met je simkaart. Een derde oorzaak is een probleem met het toestel. Enkele zaken die je kan proberen:
  • Vraag een nieuwe simkaart aan in een Proximus shop. Dit is gratis, let wel op dat je je identiteitskaart meeneemt.
  • Ga na of je dit probleem steeds ervaart op dezelfde locatie. Bijvoorbeeld bij je thuis, controleer je dan ook je ontvangst.
  • Iets moeilijker maar ook een zeer goede test: Steek je simkaart in een ander toestel, bijvoorbeeld dat van je partner of goede kennis. Probeer een dagje te testen en controleer of je ook nu problemen hebt met het ontvangen van je SMS'en. Natuurlijk hoe langer je test, hoe beter referentie het is. 😉
Ter info, ik lees ook dat je problemen hebt met messenger berichten van Facebook? Ben je hier zeker van? Dit werkt namelijk compleet anders dan SMS'en. Als je met beide problemen ervaart, zal het vermoedelijk een probleem zijn met je bereik. (Geen bereikbaar is niets, geen voice, geen data (tenzij via WiFi). Een medewerker kan eventueel enkele zaken nakijken op de desbetreffende locatie. Stuur dit dan best even door via privébericht naar Het Proximus Team.
Reputatie 2
Badge +1
is nu blijkbaar opgelost.
Mijn fout.... er zijn dus 2 verschillende apps: berichten, voor het versturen van sms en Messenger voor versturen berichtjes van facebook.
Ik had de app van Messenger niet op mijn gsm staan omdat facebook daar ook niet op staat (te groot verbruik)

Reageer