Prijzen Proximus gaan weer de hoogte in!

  • 13 November 2017
  • 22 reacties
  • 1971 Bekeken

Tariefaanpassing op 01/01/2018 (prijzen incl. btw per maand):
- Proximus TV in een business-pack gelanceerd voor 17/10/2016: +2,42 EUR.
- Tv-opties buiten pack of in een pack gelanceerd voor 17/10/2016: Music & Culture, Entertainement FR/NL, Nature & Discovery FR/NL: +2 EUR.
- Huurt u meer dan 1 decoder in een pack met tv? Dan betaalt u +1 EUR/decoder.
- Internet Comfort buiten Pack en Pack Internet (Office&Go) Comfort (+ Mobile): +2,90 EUR.
- Pack Telephony + TV: +2,2 EUR.
- Pack Internet + Telephony: +4 EUR.
- Pack Internet + TV: +4 EUR.
- Pack Internet Start + Telephony + TV: +1 EUR.
- Packs gelanceerd voor 17/10/2016: packs voor privéklanten met Internet Start/Comfort: max + 2,65 EUR;
- Bizz packs met Internet Maxi: +0,48 EUR; Bizz pack met Internet Comfort: +2,90 EUR.
- Gsm-abonnementen in een pack: Smart(+)/Easy(+)/Generation: max +3 EUR.

Het lijkt Telenet wel.....

22 reacties

Willen ze ook in Nederland invoeren dacht ik ergens gelezen te hebben.....
Johan toch, tsss tsss.
Proximus bepaalt niet wat de binnenlandse en buitenlandse zenders programmeren en hoe (reclame) die hun uitzendingen (mee)financieren.

De schuld van reclame bij Proximus leggen is niet alleen naast de kwestie, het is ook erg kortzichtig. Wanneer je vindt Px te duur is en te weinig biedt (niet helemaal onterecht) kan je toch ook naar de concurrentie stappen en daar mekkeren over (te)veel reclame, nietwaar? Of bieden die dan alle en alleen maar zenders zonder reclame aan?

Als je reclame beu bent - en je bent niet de enige ! - koop dan geen weekbladen/magazines meer, smijt de TV buiten, hang een "geen reclame" sticker op je brievenbus, doe je ogen toe onderweg naar je werk (reclamepanelen, vrachtwagens, bussen, ...) en hoop dat iedereen hetzelfde doet. Op termijn helpt dat misschien. Of niet.
Meer betalen opnieuw en wat krijg je daarvoor?
Herhalingen, programma's met bv's, muziek en kookprogramma's (we leren nu Vlaamse kost klaarmaken van geïmporteerde belgen, serieus!) en laatst maar daarom niet het minste... RECLAME! Het enige programma dat niet onderbroken wordt voor reclame is het nieuws, das spijtig he! Tja en nu zijn de auteursrechten zeker op hun plaats want de bv's verdienen bij met reclame (WAAR WIJ VOOR BETALEN)!
Meer betalen, OK, maar dan enkel nog als er reclame tussen programma's uitgezonden wordt en niet om het kwartuur à 20 minuten! Klant is Koning en voor zover zijn wij klant dus dit zijn onze eisen, lees ze, handel ernaar en maak je klanten tevreden... Zoniet, moeten we eens een dag afspreken om Brussel plat te leggen, afgesproken?
Proximus zou beter de hoogte ingaan met meer zenders in het basispakket. Er is al veel verdwenen en dat zou niet mogen. Het is ook nog wachten op een vervanger voor sundance tv. 1/12 nadert... 1/1 is nieuwjaar en 1/2 is nog lang wachten... ik ben benieuwd wanneer die vervanger komt...
Timm1983
Antoon, Ik denk dat er hier nog ene bij proximus werkt of komt die like van u 😉
neen even serieus, dat zal ieder eerst voor zijn eigen moeten uitmaken, maar bijvoorbeeld voor wat mijn pa en ik nodig hebben en uitgerekend hebben, komen deze nieuwe formules voor ons duurder uit, en voor ons en vergelijkbare klanten is het natuurlijk zo dat als Proximus alleen deze oude packs duurder maken vanaf 1 januari en niet de nieuwe mussen, dan is dat toch wel een teken aan de wand waar ze geleidelijk aan naar toe willen met die oude packs, of m.a.w. wat voor sommigen mss interessant bij de mussen, is dit weer voor anderen minder interessant, zolang proximus de prijs van die oude packs natuurlijk niet blijft in de hoogte duwen!!
Inderdaad had ik net ook in de discussie "Prijsverhoging Proximus ( oude packs / abbo ) vanaf 1/1/2018" op userbase gelezen.
Nieuwe pack "Minimus"

Dit is weer een pakket zodat ze van de oude pakketten weg gaan. Deze prijs is prijs oud pack plus de verhoging daarvan op 01-01-2018. Zo komt men aan de prijs van dit nieuw pakket. Weer een nadeel, Free internet 500mb, is weg. Dus weer een verkapte prijsverhoging. 500 MB kost € 5. Een CEO heeft ook bevestigd naar mij per mail dat ze van Free internet af willen. Testaankoop heeft hier gisteren ook al een artikel aan besteed. Snap nog steeds niet waarom PX geen 2 shims minimaal geven bij de nieuwe pakketten.

In de nieuwe packs zitten in de Mobilus abonnementen veel meer data dan in de oude abonnementen, vaak 1,5 tot 2 keer zo veel. Je kan met uw smartphone een Wifi- hotspot creëren om met uw tablet te surven via de mobiele data van de smartphone.

Je kan ook een Duo simkaart aanvragen, deze kost geloof ik € 20 voor de activering en dan iedere maand € 6. Op die manier kun je het probleem ook oplossen.
De eerste manier is de meest voordelige.

De packs worden iets duurder, maar de klant krijgt ook veel meer.
Klanten moeten vaak bijbetalen voor extra verbruik van mobiele data, vooral bij de oude packs. Bij de nieuwe packs hebben de klanten veel meer data, waardoor ze minder snel over hun limiet gaan en bijgevolg niet zo snel moeten bijbetalen.
Reputatie 7
Badge +1
Tja, wij verdienen ook af en toe eens wat meer. Iedereen verdient na verloop van tijd wel meer.😎
Werk jij bij misschien PX ?
RedsFan, is het mss dat wat je bedoelt 😉😃😄

Badge +4
Ja maar hoe raar het ook is je krijgt er wel minder voor terug .... men maakt familus en Tutti zo meer aantrekkelijker omdat men daarbij meer krijgt, zoals oa meer data , meer upload snelheid en meer andere voordelen.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, wij verdienen ook af en toe eens wat meer. Iedereen verdient na verloop van tijd wel meer.😎
jaarlijks tariefverhoging ,welke prijs betalen we binnen 5 jaar
altijd meer nooit minder!
Reputatie 7
Badge +1
Moet je misschien de mail en antwoord zien die ik daarover naar de minister gestuurd heb. Doen er geen fluit mee. Kan ook niet anders de staat is groot aandeelhouder van PX.
En jij denkt dat die daar geen weet van heeft.
Reputatie 6
Badge +1
Misschien helpt het de bevoegde minister ns wakker te schudden:
alexander@alexanderdecroo.be
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik in de krant ook gelezen en de meerderheid verdient inderdaad nog goed zijn brood, spijtig genoeg zijn er nog andere ook !
Klopt volledig naar de andere, zwakkere in de maatschappij, wordt niet meer gekeken. Doe vrijwilligerswerk en kom helaas steeds meer ellende tegen. Kunt niet meer doen dan proberen deze mensen te helpen. Helaas.
Heb ik in de krant ook gelezen en de meerderheid verdient inderdaad nog goed zijn brood, spijtig genoeg zijn er nog andere ook !
Reputatie 7
Badge +1
Lijkt wel dat iedereen in Belgie grof geld verdiend. iedereen vind het voort normaal dat er prijsverhogingen plaatsvinden nieuwe formule die meer kost. Nieuwe Proximus-bundel ‘Minimus’ biedt minder voor meer geld.
http://www.techpulse.be/nieuws/220353/nieuwe-proximus-bundel-minimus-biedt-minder-voor-meer-geld/
En ga zo maar verder. Jammer dat dit zo moet gaan.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad had ik net ook in de discussie "Prijsverhoging Proximus ( oude packs / abbo ) vanaf 1/1/2018" op userbase gelezen.
Nieuwe pack "Minimus"

Dit is weer een pakket zodat ze van de oude pakketten weg gaan. Deze prijs is prijs oud pack plus de verhoging daarvan op 01-01-2018. Zo komt men aan de prijs van dit nieuw pakket. Weer een nadeel, Free internet 500mb, is weg. Dus weer een verkapte prijsverhoging. 500 MB kost € 5. Een CEO heeft ook bevestigd naar mij per mail dat ze van Free internet af willen. Testaankoop heeft hier gisteren ook al een artikel aan besteed. Snap nog steeds niet waarom PX geen 2 shims minimaal geven bij de nieuwe pakketten.
Inderdaad had ik net ook in de discussie "Prijsverhoging Proximus ( oude packs / abbo ) vanaf 1/1/2018" op userbase gelezen.
Nieuwe pack "Minimus"
Badge +4
De nieuwe prijzen zijn al aangepast op de website.
Er is ook nog een minimus pack gemaakt van het reeds bestaande : internet + TV + mobiel aan 74,99 €
dat is dus ook 4 € meer , voor minder data op mobiel ......
Volgende stond ook vermeld op de aanrekening:
Tariefaanpassing van bepaalde producten op 01/01/2018
Proximus past de tarieven van bepaalde producten aan op 01/01/2018. U vindt alle details op het einde van dit document en op
proximus.be/tarieven. De prijzen van onze packs Tuttimus, Familus, Bizz All-in en Bizz Office blijven voordelig.
U leest alles over onze packs op proximus.be.
Niet tevreden over ons aanbod?
We zouden het jammer vinden, maar u kunt op elk ogenblik uw abonnement schriftelijk en kosteloos opzeggen.
Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE50 0001 7100 3118 BPOTBEB1
De algemene voorwaarden van Proximus m.b.t. de diensten en producten vermeld op deze aanrekening zijn
van toepassing tussen de klant en Proximus. Door deze aanrekening te betalen bevestigt de klant kennis
genomen te hebben van deze voorwaarden en ze te aanvaarden. De algemene voorwaarden zijn te
raadplegen op www.proximus.be/voorwaarden

Raadpleeg de site van de overheid www.bestetarief.be om het tariefplan te vinden dat het beste met uw verbruikspatroon overeenstemt.
Al uw contracten zijn van onbepaalde duur, tenzij anders vermeld in de rubriek ‘Extra informatie’ op je aanrekening.
Tariefaanpassing op 01/01/2018 van packs en gsm-abonnementen (prijzen incl. btw per maand)
Pack Telephony + TV: +2,2 EUR. Pack Internet + Telephony: +4 EUR. Pack Internet + TV: +4 EUR. Pack Internet Start + Telephony + TV:
+1 EUR. Packs gelanceerd voor 17/10/2016: packs voor privéklanten met Internet Start/Comfort: max + 2,65 EUR; Bizz packs met
Internet Maxi: +0,48 EUR; Bizz pack met Internet Comfort: +2,90 EUR. Gsm-abonnementen in een pack: Smart(+)/Easy(+)/Generation:
max +3 EUR
Tariefaanpassing op 01/01/2018 van tv en internet (prijzen incl. btw per maand)
Proximus TV in een business-pack gelanceerd voor 17/10/2016: +2,42 EUR. Tv-opties buiten pack of in een pack gelanceerd voor
17/10/2016: Music & Culture, Entertainement FR/NL, Nature & Discovery FR/NL: +2 EUR. Huurt u meer dan 1 decoder in een pack
met tv? Dan betaalt u +1 EUR/decoder. Internet Comfort buiten Pack en Pack Internet (Office&Go) Comfort (+ Mobile): +2,90 EUR.
Tariefaanpassing op 01/01/2018: Phone line en communicaties (prijzen incl. btw)
Phone line buiten pack; Bizz Pack Telephony (+Mobile) en Bizz IP Telephony Mono: +1 EUR/maand. Nationale communicaties vanaf de
vaste lijn met Classic-tarief: +2,3 ct/oproep en +3,86 ct/min; met Free Calls National en (I-Talk) Happy Time (XL): +5 ct/oproep tijdens
de piekuren. Prijzen buiten bundel voor Smart+/Easy+/Generation MTV/Mobilus/Mobile 10: +5 ct/min.
Ter info:
hier werd ook omtrent die prijsverhoging gediscussieerd >
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/prijsverhoging-39710/index1.html#post589901

*****************
👉🏽 - Prijsverhoging oude packs vanaf 1/1/18

> ​Bekijk de details van deze aanpassingen voor abonnementen
> ​Bekijk de details van deze aanpassingen voor gesprekstarieven

****************
enz....
en evenzeer hier

Reageer