Beantwoord

Prijsverhoging


Is het wettelijk niet voorzien dat een prijsverhoging minimum 90 dagen op voorhand schriftelijk dient meegedeeld te worden aan de klanten?
icon

Beste antwoord door Wim 14 July 2017, 16:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Geen polemiek a.u.b.
Topic wordt gesloten.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Nog even terugkomen op de prijsverhoging 1 januari 2018.
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171228_03271877/?utm_source=google
“Duizenden Belgische werklozen”, maar Proximus en Bpost besteden 1.600 jobs uit aan IndiĂ«rsš
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171227_03269190
Proximus verhoogt tarieven
Op 1 januari verhoogt Proximus verschillende van zijn tarieven met 1 tot 4 euro per maand. Het gaat vooral over de mobiele tarieven buiten de abonnementen, oproepen met de vaste lijn in de loop van de dag (buiten het weekend) en in de kost van een tweede of derde decoder voor je digitale tv. De maandelijkse kost voor een tweede decoder zal zo stijgen met tot 6 euro. Reden voor die stijging ligt volgens Proximus in de investeringen die het bedrijf doet in de infrastructuur.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171226_03267278/het-zit-er-weer-bovenarms-op-tussen-de-croo-en-ceo-proximus-geen-trump-beleid-hier
Het is niet het eerste incident tussen De Croo en Leroy. Eerder wees de Open VLD-minister de CEO van Proximus al publiekelijk terecht over prijsverhogingen, het openstellen van de glasvezelkabel en het onterecht aanrekenen van huur voor vaste telefoons.
En waarom moeten de prijzen nog omhoog als men bovenstaand leest. Weet het zelf niet meer. Prettige jaarwisseling.
Allee dat is dan toch nog in orde, want ik had hier al van anderen gelezen dat ze bij de overstap hun korting kwijt waren gespeeld na de overstap.
Je krijgt er geen kop aan op den duur met de toekenning van hun affinity korting sommigen krijgen die niet meer als ze TM / FL worden en dan zijn er die het toch krijgen (zelf nieuwe klant na 1/7/17) .
Op mijn factuur van 14/11, daags na de omzetting op 8/11, is al rekening gehouden met de affinity korting voor de periode na 8/11. Ja dus.
Je zegt TM slechts 4 € duurder, maar ben je 100% zeker dat je uw korting die je nu hebt gaat kunnen behouden als je naar TM overstapt, want dan zal het meer schillen dan 4 € en wordt hunnen "bruine" er alleen maar beter van 😉
Ja, die korting geniet ik al jaren via mijn werkgever.
Ik hield het comfort pack tot nu toe aan omdat dat goedkoper bleef dan dan die vogelpakketten en meer dan ruim genoeg. Vanaf 1/1 wordt het oude pack 7 euro duurder terwijl overgaan naar TM slechts 4 euro meer kost. Krijg ik veel meer voor dat toch nutteloos is en blijft, maar de het is de "bruine" die uiteindelijk telt, niewaar? 😉
En had je die korting ook al lopen van voor 1 juli 2017, want volgens getuigenissen op ander forum, wordt die korting ook toegekend na een goede uitleg, veel zagen of aandringen.... !


Als u lid van Touring bent kan u het Touring voordeel gebruiken. Dan krijgt u iedere maand 10% korting op uw Tuttimus of Familus pack.
https://www.touring.be/nl/proximus


Werk jij soms voor Touring?😉
Ik zou kunnen antwoorden dat Proximus mij dus verplicht een auto te kopen? 😒
Of toch niet? Ik heb ooit Touring/VAB lidmaatschap gehad want had ik nodig volgens vader zaliger.
Toch niet. Nooit nodig gehad. Dus 35 jaar geleden al lidmaatschap opgezegd. Hout afkloppen maar.

PS: ik geniet affinity korting 😉
allee 'k zal mij eerst moeten lid maken van touring als het zo zit, hopelijk kan ik dan met die 10% korting mij lidmaatschap er mee betalen 😉
Even nagerekend en - in mijn geval ! - wordt Tuttimus na 1/1/18 voordeliger dan het oude comfort pack, ongeveer 3 euro per maand.
We verliezen bij Tuttimus het gebruik van het 1GB data-sim-kaartje maar krijgen wel per smartphone (2 stuks) 3GB. Door dan gebruik te maken van de hotspot functie kunnen we toch meer data gebruiken (6 ipv 3). Maar met ons beperkt data gebruik ( de meeste facturen zitten we onder de 500 MB, samen!) is dat sowieso betalen voor meer "luxe" die we niet benutten. Het is tenminste toch iets meer krijgen voor een hogere prijs.

Daarnaast mogen we een app kiezen waarvoor de data niet aangerekend worden, zoals twitter, whatsapp en facebook, en nog wat waarvan ik het icon niet eens herken. Maar die social media zijn in de loop der tijden volledig aan mij voorbijgegaan.

Kortom, wij worden gedwongen over te stappen want ofwel betalen we 7 euro meer voor een "minimale" maar wel ruim voldoende dienstverlening of 4 euro meer voor een ruimere maar onnodige dienstverlening.


Als u lid van Touring bent kan u het Touring voordeel gebruiken. Dan krijgt u iedere maand 10% korting op uw Tuttimus of Familus pack.
https://www.touring.be/nl/proximus
Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Veel van die affinity kortingen zijn weggevallen, ook deze vd gezinsbond ... telt niet meer op familus en Tuttimus, dus meer de volle pot te betalen! â˜č

Zit jij ook nog steeds op Interner Comfort of ben jij ook al veranderd.


De klanten die voor 1 juli 2017 de korting op Familus/ Tuttimus haten lopen telt deze korting nog wel, deze korting is enkel niet meer geldig voor nieuwe klanten die zich aansluiten. Dit is dus een korting die nog geldig is voor de bestaande klanten.

Als u lid zou zijn van Touring wegenhulp kan u via hun ledevoordelen ook - 10% krijgen op uw maandelijkse factuur, indien u een Familus of Tuttimus abonnement heeft.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb inderdaad het pack internet + Tv aan 55 € (comfort internet) krijg geen korting meer vd gezinsbond.
Nu ook op het familus en Tutti krijgt men ook geen korting meer vd gezinsbond (na juli 2017) moest men nu overgaan naar Ă©Ă©n van die twee.

Zal nu kijken wat ik er mee doe. Verlies niet graag mijn 500 Mb Surf-Free Any Time op mijn Ipad. Maar waarom kan het niet anders bij prijsverhogingen en trouwe klanten. Zie voorbeeld van Nederland. Staat vandaag bij Totaal Tv.
Ziggo en Vodafone scoren met Nonstop Gratis Extra’s. http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-vodafone-scoren-met-nonstop-gratis-extras/ Met dit als gevolg.
Het aantal VodafoneZiggo-abonnees die vaste en mobiele diensten combineert, steeg in het derde kwartaal met 144.000 tot 780.000. Deze klantengroep gebruikt in totaal 1,2 miljoen simkaarten voor mobiele diensten. Het aanbieden van gratis diensten en abonnementen zorgt tevens voor meer tevredenheid bij klanten. Dit blijkt uit een hogere Net Provider Score (NPS).
Snap toch niet goed waarom Vodafone en T-Mobile hier niet op de markt komen terwijl ze bij alle buurlanden van Belgie zitten.
Badge +4
Ik heb inderdaad het pack internet + Tv aan 55 € (comfort internet) krijg geen korting meer vd gezinsbond.
Nu ook op het familus en Tutti krijgt men ook geen korting meer vd gezinsbond (na juli 2017) moest men nu overgaan naar Ă©Ă©n van die twee.
Reputatie 7
Badge +1
Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Veel van die affinity kortingen zijn weggevallen, ook deze vd gezinsbond ... telt niet meer op familus en Tuttimus, dus meer de volle pot te betalen! â˜č

Zit jij ook nog steeds op Interner Comfort of ben jij ook al veranderd.
Badge +4
Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Veel van die affinity kortingen zijn weggevallen, ook deze vd gezinsbond ... telt niet meer op familus en Tuttimus, dus meer de volle pot te betalen! â˜č
Maar we zijn echte Belgen hĂ© dus .... 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
Voor telecom, electriciteit/gas, enz. kan men vrij snel (en in principe relatief eenvoudig) van leverancier wisselen
Dus - indien nodig/wenselijk/niet akkoord/... - bv.
- voor telecom Bipt beste tarief info consulteren
http://www.bestetarief.be/
- voor electriciteit/gas - in Vlaanderen Vreg website consulteren en V-test doen
http://www.vreg.be/nl/prijzen-vergelijken-v-test
- ...
Reputatie 6
Badge +3
Het huidige management van proximus doet enkel nog aan korte termijn politiek tegenover hun klanten.

In plaats van hun langdurige klanten te belonen met een extra jaarlijkse korting, krijgen deze klanten een jaarlijkse prijsverhoging - sterk boven de stijging van de index. Bovendien wordt elektronica en communicatie alleen maar goedkoper dus zelfs een stijging volgens index is niet eens normaal.
Reputatie 7
Badge +1
Even nagerekend en - in mijn geval ! - wordt Tuttimus na 1/1/18 voordeliger dan het oude comfort pack, ongeveer 3 euro per maand.
We verliezen bij Tuttimus het gebruik van het 1GB data-sim-kaartje maar krijgen wel per smartphone (2 stuks) 3GB. Door dan gebruik te maken van de hotspot functie kunnen we toch meer data gebruiken (6 ipv 3). Maar met ons beperkt data gebruik ( de meeste facturen zitten we onder de 500 MB, samen!) is dat sowieso betalen voor meer "luxe" die we niet benutten. Het is tenminste toch iets meer krijgen voor een hogere prijs.

Daarnaast mogen we een app kiezen waarvoor de data niet aangerekend worden, zoals twitter, whatsapp en facebook, en nog wat waarvan ik het icon niet eens herken. Maar die social media zijn in de loop der tijden volledig aan mij voorbijgegaan.

Kortom, wij worden gedwongen over te stappen want ofwel betalen we 7 euro meer voor een "minimale" maar wel ruim voldoende dienstverlening of 4 euro meer voor een ruimere maar onnodige dienstverlening.

Dit is ook pure discriminatie. En wat ik al zei, geen enkele van regelmatige forumgangers die altijd uitleg geven, namen zullen we maar niet noemen, reageren hier op en vinden dit maar normaal. Laat staan de PX medewerkers, community managers, daar hoor je helemaal niets van. Maar mag PX ook de afgesproken kortingen die afgesproken zijn bij afsluiten contract laten verdwijnen, van € 5 naar € 3. Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Even nagerekend en - in mijn geval ! - wordt Tuttimus na 1/1/18 voordeliger dan het oude comfort pack, ongeveer 3 euro per maand.
We verliezen bij Tuttimus het gebruik van het 1GB data-sim-kaartje maar krijgen wel per smartphone (2 stuks) 3GB. Door dan gebruik te maken van de hotspot functie kunnen we toch meer data gebruiken (6 ipv 3). Maar met ons beperkt data gebruik ( de meeste facturen zitten we onder de 500 MB, samen!) is dat sowieso betalen voor meer "luxe" die we niet benutten. Het is tenminste toch iets meer krijgen voor een hogere prijs.

Daarnaast mogen we een app kiezen waarvoor de data niet aangerekend worden, zoals twitter, whatsapp en facebook, en nog wat waarvan ik het icon niet eens herken. Maar die social media zijn in de loop der tijden volledig aan mij voorbijgegaan.

Kortom, wij worden gedwongen over te stappen want ofwel betalen we 7 euro meer voor een "minimale" maar wel ruim voldoende dienstverlening of 4 euro meer voor een ruimere maar onnodige dienstverlening.
Reputatie 7
Badge +1
En alweer een prijsverhoging oude abo's en korting weg halen bij de Smart + abo in een pack. Je krijgt er zelfs niets voor terug terwijl dat bij de Tuttimus verhoging wel was. Snap niet dat de community managers van PX op dit forum hier nog achter staan. Het is weer schandalig. Ben benieuwd wie dit nu nog goed vind op dit forum. Gewoon schurken streken van PX. Zo haal je het gemis van mobiele data weer terug. Ook is dit pure discriminatie naar de oude abo's toe. Afgelopen augustus kreeg men wel extra data bij de prijsverhoging. Ben benieuwd van de trouwe forumgangers hoe die hier over denken of krijgen die al zoveel kortingen dat ze de mond houden.
Naar ik vermoed een rond bedrag, maar dat is wel niet Wim zijn fout.Dag,
Is het wel of niet? En wat is niet Wim zijn fout?
mvg


Voor de taalpuristen : natuurlijk is het niet Wim zijn fout dat +20 jaar klanten voor Proximus een rond bedrag waard zijn. 😉
Reputatie 5
Dag RedsFan,
Ik heb een verbruik van rond de 150 GB ,ondanks Netflix. Dus dat zit wel goed.
mvg
Badge +4
Ik zie dat je voor 35 € onbeperkt internet hebt bij scarlet. Wel met een snelheid die beperkt is tot 50 mbs. Ruim genoeg voor Netflix.
mvg

Onbeperkt is een moeilijk woord en moet je echt tussen de lijnen lezen, wel namelijk 500 GB is niet echt onbeperkt maar soit voor sommigen genoeg voor anderen niet.
Reputatie 5
Dag,
Is het wel of niet? En wat is niet Wim zijn fout?
mvg