Beantwoord

Prijsverhoging


Is het wettelijk niet voorzien dat een prijsverhoging minimum 90 dagen op voorhand schriftelijk dient meegedeeld te worden aan de klanten?
icon

Beste antwoord door Wim 14 July 2017, 16:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Weet ik niet maar PX doet dit op de factuur zetten. Die van februari dit jaar werdt op de factuur van november 2016 medegedeeld. Zou even navragen bij Testaankoop of telecom ombudsdienst. Weet niet op welke factuur ze de prijsverhoging van 1 augustus hebben gezet.
Reputatie 7
Badge +6
Is het wettelijk niet voorzien dat een prijsverhoging minimum 90 dagen op voorhand schriftelijk dient meegedeeld te worden aan de klanten?
Christophe,
De wettelijke termijn voor het bekendmaken van contractwijzigingen, waaronder dus een prijsverhoging, wordt bepaald door artikel 108 paragraaf 2 van de Telecomwet en bedraagt 1 maand.
Deze termijn werd in acht genomen voor het verzenden van de persoonlijke kennisgevingen naar al onze klanten.
Proximus heeft dus wel degelijk de wettelijke bepalingen terzake gevolgd.

Groeten en fijn weekend,
Wim
👉🏽 - Prijsverhoging oude packs vanaf 1/1/18

> ​Bekijk de details van deze aanpassingen voor abonnementen
> ​Bekijk de details van deze aanpassingen voor gesprekstarieven
Badge +4
Oei weer een prijsverhoging, blijkbaar vooral op de 2 packs
internet + TV van 55 € naar 59 € (djeezes das 4 € erbij)!
Wel dan mogen ze wel hun upload nog wat omhoog trekken, want die 6 Mbps UP is beetje mager aan het worden.

Zo blijven Fami en Tutti weer buiten schot.
buiten schot zeg je ...... ze willen deze oude rakkers juist naar Tutti Fami schotten bedoel je zeker 😃
Badge +4
Ja klopt, Tutti en fami blijven op hun prijs en zo word de kloof steeds kleiner en aantrekkelijker voor de mensen naar een fami en Tutti te lokken met een vaste telefoon lijn erbij.
Reputatie 5
Dus weer eens duurder! Dit jaar 2 € erbij voor comfort en 2 € voor smart 15 ,beide in een oud pack. Dan verlies korting via werkgever 4 €. Nu in januari 2018 nog eens 2 € opslag voor comfort. Dat is op een klein jaar dat ik 10 € per maand!!! meer zal moeten betalen. 120€ op een jaar. En wat krijg ik meer, niets nada zero......... Dank u wel Proximus voor het belonen van onze trouw aan u bedrijf. Klant van in 1995 maar nog nooit zo veel prijsstijgingen meegemaakt.
mvg
Reputatie 6
Badge +2
Die prijsverhoging geldt blijkbaar alleen voor Start en Comfort Packs, Maxi Packs (mijn Pack dus) blijven echter buiten schot.
Het enige waar ik last zal van hebben is dat mijn Smart+15 zijn korting van € 5 naar € 2 wordt gebracht met als gevolg dat ik voortaan € 14/maand (abonnement zelf blijft ongewijzigd op € 16/maand) zal mogen betalen in plaats van € 11/maand nu dus een prijsstijging van liefst € 3.
Reputatie 5
Ik zie dat je voor 35 € onbeperkt internet hebt bij scarlet. Wel met een snelheid die beperkt is tot 50 mbs. Ruim genoeg voor Netflix. Bij Edpnet is er zelfs telefoon in begrepen voor 34,95. Met mijn gsm erbij betaal ik nu al minder per maand. Tijd om mijn trouw in twijfel te trekken. Tenzij ik een trouwe klanten korting kan krijgen. Het ligt nu aan jullie Proximus medewerkers 🙂 . Jullie hebben nog een paar weken om mij te overtuigen klant te blijven. Op 3 oktober heb ik trouwens al een e-mail verstuurd naar het affinity adres dat op jullie site staat maar ik wacht nog altijd op een antwoord.
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Op 3 oktober heb ik trouwens al een e-mail verstuurd naar het affinity adres dat op jullie site staat maar ik wacht nog altijd op een antwoord.mvg
Dat affinity mailadres wordt niet gebruikt, dat mailadres werd in elk geval niet door een Proximus medewerker gepost.
Wil je met ons in contact komen, kun je best de flow volgen op onze contactpagina via deze link:
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

Voor een meer persoonlijk bericht stuur je best een privébericht aan mijn collega's van Het Proximus Team hier op het forum via deze link:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
en zij zullen jou zo spoedig mogelijk terug contacteren.

Mvg,
Wim
Reputatie 5
Dag Wim,
Ik heb dat mailadres van de affinity website. Als het niet in gebruik is waarom plaatsen jullie dat dan met de opmerking bij stuur u vragen naar affinity.pack.nl@proximus.com
En bij die eerste link die u aangeeft geraak ik niet verder,geen optie voor e-mail.
Ondertussen ben ik op de MyProximus site geraakt en heb mijn facturen kunnen raadplegen. Direct ook maar mijn Easy Switch nummer genoteerd. En zoals gezegd of ik dat hoef te gebruiken ligt volledig in jullie handen . In ieder geval 10 € meer betalen dan een jaar gelden zal niet gebeuren. Laat maar weten wat + 20 jaar klanten voor jullie waard zijn.
mvg
Naar ik vermoed een rond bedrag, maar dat is wel niet Wim zijn fout.
Reputatie 5
Dag,
Is het wel of niet? En wat is niet Wim zijn fout?
mvg
Badge +4
Ik zie dat je voor 35 € onbeperkt internet hebt bij scarlet. Wel met een snelheid die beperkt is tot 50 mbs. Ruim genoeg voor Netflix.
mvg

Onbeperkt is een moeilijk woord en moet je echt tussen de lijnen lezen, wel namelijk 500 GB is niet echt onbeperkt maar soit voor sommigen genoeg voor anderen niet.
Reputatie 5
Dag RedsFan,
Ik heb een verbruik van rond de 150 GB ,ondanks Netflix. Dus dat zit wel goed.
mvg
Naar ik vermoed een rond bedrag, maar dat is wel niet Wim zijn fout.Dag,
Is het wel of niet? En wat is niet Wim zijn fout?
mvg


Voor de taalpuristen : natuurlijk is het niet Wim zijn fout dat +20 jaar klanten voor Proximus een rond bedrag waard zijn. 😉
Reputatie 7
Badge +1
En alweer een prijsverhoging oude abo's en korting weg halen bij de Smart + abo in een pack. Je krijgt er zelfs niets voor terug terwijl dat bij de Tuttimus verhoging wel was. Snap niet dat de community managers van PX op dit forum hier nog achter staan. Het is weer schandalig. Ben benieuwd wie dit nu nog goed vind op dit forum. Gewoon schurken streken van PX. Zo haal je het gemis van mobiele data weer terug. Ook is dit pure discriminatie naar de oude abo's toe. Afgelopen augustus kreeg men wel extra data bij de prijsverhoging. Ben benieuwd van de trouwe forumgangers hoe die hier over denken of krijgen die al zoveel kortingen dat ze de mond houden.
Even nagerekend en - in mijn geval ! - wordt Tuttimus na 1/1/18 voordeliger dan het oude comfort pack, ongeveer 3 euro per maand.
We verliezen bij Tuttimus het gebruik van het 1GB data-sim-kaartje maar krijgen wel per smartphone (2 stuks) 3GB. Door dan gebruik te maken van de hotspot functie kunnen we toch meer data gebruiken (6 ipv 3). Maar met ons beperkt data gebruik ( de meeste facturen zitten we onder de 500 MB, samen!) is dat sowieso betalen voor meer "luxe" die we niet benutten. Het is tenminste toch iets meer krijgen voor een hogere prijs.

Daarnaast mogen we een app kiezen waarvoor de data niet aangerekend worden, zoals twitter, whatsapp en facebook, en nog wat waarvan ik het icon niet eens herken. Maar die social media zijn in de loop der tijden volledig aan mij voorbijgegaan.

Kortom, wij worden gedwongen over te stappen want ofwel betalen we 7 euro meer voor een "minimale" maar wel ruim voldoende dienstverlening of 4 euro meer voor een ruimere maar onnodige dienstverlening.
Reputatie 7
Badge +1
Even nagerekend en - in mijn geval ! - wordt Tuttimus na 1/1/18 voordeliger dan het oude comfort pack, ongeveer 3 euro per maand.
We verliezen bij Tuttimus het gebruik van het 1GB data-sim-kaartje maar krijgen wel per smartphone (2 stuks) 3GB. Door dan gebruik te maken van de hotspot functie kunnen we toch meer data gebruiken (6 ipv 3). Maar met ons beperkt data gebruik ( de meeste facturen zitten we onder de 500 MB, samen!) is dat sowieso betalen voor meer "luxe" die we niet benutten. Het is tenminste toch iets meer krijgen voor een hogere prijs.

Daarnaast mogen we een app kiezen waarvoor de data niet aangerekend worden, zoals twitter, whatsapp en facebook, en nog wat waarvan ik het icon niet eens herken. Maar die social media zijn in de loop der tijden volledig aan mij voorbijgegaan.

Kortom, wij worden gedwongen over te stappen want ofwel betalen we 7 euro meer voor een "minimale" maar wel ruim voldoende dienstverlening of 4 euro meer voor een ruimere maar onnodige dienstverlening.

Dit is ook pure discriminatie. En wat ik al zei, geen enkele van regelmatige forumgangers die altijd uitleg geven, namen zullen we maar niet noemen, reageren hier op en vinden dit maar normaal. Laat staan de PX medewerkers, community managers, daar hoor je helemaal niets van. Maar mag PX ook de afgesproken kortingen die afgesproken zijn bij afsluiten contract laten verdwijnen, van € 5 naar € 3. Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Reputatie 6
Badge +3
Het huidige management van proximus doet enkel nog aan korte termijn politiek tegenover hun klanten.

In plaats van hun langdurige klanten te belonen met een extra jaarlijkse korting, krijgen deze klanten een jaarlijkse prijsverhoging - sterk boven de stijging van de index. Bovendien wordt elektronica en communicatie alleen maar goedkoper dus zelfs een stijging volgens index is niet eens normaal.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
Voor telecom, electriciteit/gas, enz. kan men vrij snel (en in principe relatief eenvoudig) van leverancier wisselen
Dus - indien nodig/wenselijk/niet akkoord/... - bv.
- voor telecom Bipt beste tarief info consulteren
http://www.bestetarief.be/
- voor electriciteit/gas - in Vlaanderen Vreg website consulteren en V-test doen
http://www.vreg.be/nl/prijzen-vergelijken-v-test
- ...
Maar we zijn echte Belgen hé dus .... 😉
Badge +4
Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Veel van die affinity kortingen zijn weggevallen, ook deze vd gezinsbond ... telt niet meer op familus en Tuttimus, dus meer de volle pot te betalen! ☹️
Reputatie 7
Badge +1
Hoe zit dit dan met bedrijfskortingen, gezinsbond enz. Is dit ook,weer de gewone klant die wordt aangepakt.
Veel van die affinity kortingen zijn weggevallen, ook deze vd gezinsbond ... telt niet meer op familus en Tuttimus, dus meer de volle pot te betalen! ☹️

Zit jij ook nog steeds op Interner Comfort of ben jij ook al veranderd.
Badge +4
Ik heb inderdaad het pack internet + Tv aan 55 € (comfort internet) krijg geen korting meer vd gezinsbond.
Nu ook op het familus en Tutti krijgt men ook geen korting meer vd gezinsbond (na juli 2017) moest men nu overgaan naar één van die twee.