Beantwoord

Prijs gsm abbo in pack

  • 18 October 2016
  • 32 reacties
  • 715 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Ik heb momenteel een maxi pack, vaste lijn, internet, tv en 2 gsm in pack. Nu is 1 gsm abonnement smart 15 maar dit is in de tijd overgezet van generation mtv 15. De prijs was 15€ maar 10€ in het pack. Wanneer dit overgezet is naar smart 15 heb ik bericht gekregen dat dit abonnement overgezet ging worden met behoud van prijs. Ik betaal nu dus 10€ voor de smart 15
Mijn vraag is nu:
Wanneer ik mijn maxipack overzet naar tuttimus S blijf ik dan 10€ betalen of wordt dit 14€ ?
icon

Beste antwoord door AntonellaD 19 October 2016, 16:05

Bekijk origineel

32 reacties

Badge +4
Wel in Tuttimus zit standaard al 1 Gsm abo van bvb 2 GB als men daar een 2de Gsm abo bijzet van 2 GB dan is deze idd 14 € erbij.

Tenzij je nog tot een overeenkomst kan komen met proximus ? ......
Reputatie 7
Badge +1
Interessante vraag. Ik heb een Smart 20 voor 10€ in mijn 4-Pack met Vaste lijn (met slimme diensten en Happy Time XL + International), Internet Comfort, TV met TV replay en één boeket van 5,95€. Wat gebeurt er met die Smart20 bij overzetting naar een nieuwe formule?
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb in mijn huidige pack ook een 2e gsm smart 15 zitten en die zal idd 14€ kosten maar deze is van in den beginne altijd al een smart geweest. Probleem gaat over de eerste die vroeger een generation mtv 15 was.
Reputatie 7
Badge +1
Interessante vraag. Ik heb een Smart 20 voor 10€ in mijn 4-Pack met Vaste lijn (met slimme diensten en Happy Time XL + International), Internet Comfort, TV met TV replay en één boeket van 5,95€. Wat gebeurt er met die Smart20 bij overzetting naar een nieuwe formule?

Volgens mij bestaat Smart20 niet meer. Je kan alleen nog maar Mobilus S,M en L. Hetzelfde met Internet Start, Comfort en Maxi kun je ook niet meer bestellen. Als je dus overzet naar de nieuwe formules ben je ook de mobile data kwijt die bij deze abbonementen hoorde. Dus als je op je laptop of tablet dit gebruikte moet je daarvoor een extra Mobilus afsluiten. PX denkt dat ze hier goed aangedaan hebben maar een ding moeten ze zeker nog aanpassen en dat is dat er minimaal 2,Sims in een abbonement zitten om dit te compenseren. Ook als je een GSM Mobile bij je pack neemt krijg je hier geen korting meer op. Mijn advies houdt je oude abbonement nog tot PX wijzigingen wil gaan uitvoeren of je kunt een regeling treffen met PX.
Reputatie 2
Ik dacht dat alle bestaande gsm abonnementen automatisch omgezet werden naar Mobilus, toch volgens wat ik op het forum van userbase ergens gelezen heb?
Reputatie 6
Badge +2
Interessante vraag. Ik heb een Smart 20 voor 10€ in mijn 4-Pack met Vaste lijn (met slimme diensten en Happy Time XL + International), Internet Comfort, TV met TV replay en één boeket van 5,95€. Wat gebeurt er met die Smart20 bij overzetting naar een nieuwe formule?

Volgens mij bestaat Smart20 niet meer. Je kan alleen nog maar Mobilus S,M en L. Hetzelfde met Internet Start, Comfort en Maxi kun je ook niet meer bestellen. Als je dus overzet naar de nieuwe formules ben je ook de mobile data kwijt die bij deze abbonementen hoorde. Dus als je op je laptop of tablet dit gebruikte moet je daarvoor een extra Mobilus afsluiten. PX denkt dat ze hier goed aangedaan hebben maar een ding moeten ze zeker nog aanpassen en dat is dat er minimaal 2,Sims in een abbonement zitten om dit te compenseren. Ook als je een GSM Mobile bij je pack neemt krijg je hier geen korting meer op. Mijn advies houdt je oude abbonement nog tot PX wijzigingen wil gaan uitvoeren of je kunt een regeling treffen met PX.


Internet Start en internet Maxi kan men wel nog bestellen indien men enkel internet wil dus geen TV en geen vaste telefoon, internet Comfort kan men inderdaad niet meer bestellen.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten/internetabonnementen.html
Reputatie 6
Badge +2
Ik dacht dat alle bestaande gsm abonnementen automatisch omgezet werden naar Mobilus, toch volgens wat ik op het forum van userbase ergens gelezen heb?

In eerste instantie zal dat nog niet gebeuren dat zal op een later tijdstip gebeuren, ik geloof op het einde van het jaar.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb hier nog een vraag over mobiele telefonie.
Mijn situatie is als volgt, ik heb een Maxi Pack die een Smart+15 abonnnemnet bevat en daarvoor betaal ik momenteel € 10/maand.
Ik ben echter niet van plan om over te schakelen naar dat nieuw packsysteem, ik blijf dus bij mijn Maxi Pack, toch zal mijn Smart+15 abonnement omgezet worden en dat zal waarschijnlijk Mobilus S worden, de vraag is of ik dan mijn korting zal behouden en zodoende nog altijd € 10/maand zal blijven betalen of zal ik dan voortaan de volle pot moeten betalen dus € 15/maand.
Indien dat laatste dan zal die omschakeling voor mij nadelig uitvallen.
Reputatie 3
Badge +2
Dit is dus mijn zelfde situatie. Zou hier dan ook el graag een antwoord op krijgen want ander is dit 4€ in de maand extra.
Ik zou wel overwegen om mijn maxi pack te wijzigen naar tuttimus.
Reputatie 3
Ik heb toch de indruk dat het voor iedereen duurder wordt.
Als ik de berekening maak voor een simpel comfort pack dat telefoon, internet en televisie bevat zonder gsm en andere tierlantijntjes dan komt het vlug 15 Euro duurder uit 😞
Reputatie 7
Badge +3
Dag pdrke,

In een Tuttimus zou uw gsm abonnement een Mobilus S worden.
De prijs van het gsm abonnement in het pack zou inderdaad veranderen naar 14 euro.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +4
Dag axel_03

De bestaande gsm abonnementen worden niet automatisch overgezet naar een Mobilus.

Als je dit wenst kan je dit wel altijd aanvragen via ons gratis nummer 0800/22800.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 7
Badge +3
Dag Alexander,

Bestaande klanten kunnen hun huidig pack en gsm abonnement behouden.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Antonella voor de opheldering.
Reputatie 7
Badge +1
Dag Alexander,

Bestaande klanten kunnen hun huidig pack en gsm abonnement behouden.

Groetjes,

Antonella


Dat is maar goed ook. Denk toch dat testaankoop en de ombudsman telecom drukke tijden tegemoet gaan. Al de klanten die nu een pack hebben met extra GSM zijn allemaal gekloot als ze dit abo moeten overzetten. Zijn dan minimaal € 30 extra kwijt per maand als men een Tuttimus pakt. Tel uit je winst voor PX. De CEO van PX zal trots zijn zoals ze sprak in De Tijd en dit over de rug van de klanten van PX.
Badge +4
Je kan drijven maar niet overdrijven he 30 € meer....
Zelfde als een comfortpack en met 2 Gsm abo komt slechts maar 2 a 3 € duurder uit (met Tuttimus, maar dan wel zonder de tv bundel = korting van 7,95 €) maar hebt wel dubbel zoveel data vb 2 GB in plaats van 1 GB.
Reputatie 7
Badge +1
Je kan drijven maar niet overdrijven he 30 € meer....
Zelfde als een comfortpack en met 2 Gsm abo komt slechts maar 2 a 3 € duurder uit (met Tuttimus, maar dan wel zonder de tv bundel = korting van 7,95 €) maar hebt wel dubbel zoveel data vb 2 GB in plaats van 1 GB.


Misschien zie ik het verkeerd. Heb nu een comfortpack met GSM smart25. Totale kosten € 83,95. In het nieuwe Tuttimus € 99.95. GSM met 120 min is te weinig. Daar komt bij de verloren mobiele data 500 MB die ik op de IPAD gebruik. Daar moet ik een Mobilus S van € 15 euro bij pakken. Dus kom ik uit op € 114,95. Als jij een betere kan vinden heel graag. Jij hebt neem ik aan 2 GSM abo van € 13. Met je comfortpack komt op € 89,95. Als je naar Tuttimus gaat en je pakt die van € 89,95 en 1 Mobilus S is dan € 104,95. Maar je verliest ook je mobiele data en als je dit gebruikt op je IPAD en je blijft dat gebruiken kost je dat een extra Mobilus S.
Reputatie 2
Dag axel_03

De bestaande gsm abonnementen worden niet automatisch overgezet naar een Mobilus.

Als je dit wenst kan je dit wel altijd aanvragen via ons gratis nummer 0800/22800.

Met vriendelijke groeten

Koen

Mobiele stand alone abonnementen smart 15, 25 en 45 worden automatisch aangepast,
blijven het hetzelfde of komen voordeliger uit met een mobilus.
Alles wat geen smart 15,25, of45 is, zal niet veranderen omdat deze wel een gevolg hebben voor de klant.
Mobiele abonnementen die in een pack zitten, zullen niet gewijzigd worden aangezien ook
uw pack mee moet veranderen aangezien het niet meer compatibel is met een mobilus.
Reputatie 7
Badge +1
Je kan drijven maar niet overdrijven he 30 € meer....
Zelfde als een comfortpack en met 2 Gsm abo komt slechts maar 2 a 3 € duurder uit (met Tuttimus, maar dan wel zonder de tv bundel = korting van 7,95 €) maar hebt wel dubbel zoveel data vb 2 GB in plaats van 1 GB.


Misschien zie ik het verkeerd. Heb nu een comfortpack met GSM smart25. Totale kosten € 83,95. In het nieuwe Tuttimus € 99.95. GSM met 120 min is te weinig. Daar komt bij de verloren mobiele data 500 MB die ik op de IPAD gebruik. Daar moet ik een Mobilus S van € 15 euro bij pakken. Dus kom ik uit op € 114,95. Als jij een betere kan vinden heel graag. Jij hebt neem ik aan 2 GSM abo van € 13. Met je comfortpack komt op € 89,95. Als je naar Tuttimus gaat en je pakt die van € 89,95 en 1 Mobilus S is dan € 104,95. Maar je verliest ook je mobiele data en als je dit gebruikt op je IPAD en je blijft dat gebruiken kost je dat een extra Mobilus S.


Hallo RedsFan. Heb jij misschien al een betere kunnen vinden. Ben zeer benieuwd. Kan ik ook verder.
Badge +4
Wat je kan doen is de tv bundel niet mee bestellen, dan krijg je een extra korting van 7,95 € minder op je Tuttimus prijs.
Hallo,

Ik heb momenteel een Smart+25 in een Comfort pack.
Als ik bovenstaande goed begrijp en ik zet mijn Smart+25 om in een Mobilus 25 dan heb ik wel 1GB meer data, maar ben ik de korten van €5 kwijt?

Nog een extra vraag, de 500mb extra die op andere sim kaart staat wordt deze automatisch op je mobile sim gezet als je data op is? Als ik namelijk verbruik van deze extra sim kaart na kijk zie ik namelijk 38MB verbruik terwijl deze sim kaart gewoon in de kast ligt.

Grtz


Vandeput
Reputatie 7
Badge +1
Hallo,

Ik heb momenteel een Smart+25 in een Comfort pack.
Als ik bovenstaande goed begrijp en ik zet mijn Smart+25 om in een Mobilus 25 dan heb ik wel 1GB meer data, maar ben ik de korten van €5 kwijt?

Nog een extra vraag, de 500mb extra die op andere sim kaart staat wordt deze automatisch op je mobile sim gezet als je data op is? Als ik namelijk verbruik van deze extra sim kaart na kijk zie ik namelijk 38MB verbruik terwijl deze sim kaart gewoon in de kast ligt.

Grtz


Vandeput


Nee de 500 MB mobiele data in je comfort pack blijft in je comfort pack en ja de korting van € 5 ben je kwijt.
Badge +4
Eerlijk gezegd zou ik het niet wijzigen want dan heb je een verandering van uw abo , wat mogelijk verlies van uw 500MB kan teweeg brengen !
Tenzij je zegt van ik heb het toch niet meer nodig ....
Reputatie 7
Badge +1
Eerlijk gezegd zou ik het niet wijzigen want dan heb je een verandering van uw abo , wat mogelijk verlies van uw 500MB kan teweeg brengen !
Tenzij je zegt van ik heb het toch niet meer nodig ....


Gewoon eerst goed op papier laten zetten voordat je gaat veranderen. Dit is volgens mij de beste methode. En ja als je dit forum leest denkt PX als je iets wilt veranderen dat je gelijk naar Tuttimus wil want dit is het paradepaardje van PX. Allen maar Tuttimus wat de klok slaat.
Badge +4
Ook zo een voorbeeld op ons bevriend forum waar iemand een abo start heeft met smart abo waardoor hij dus combinatiepack heeft met een volume van 150 GB.
De smart werd veranderd in Mobilus en nu verliest hij 50 GB uit zijn pack waardoor hij enkel nog 100 GB krijgt ipv 150 GB internet.

Reageer