PPPoE van BBOX2 valt weg bij "PPPoE-pass-through?

  • 5 februari 2015
  • 4 reacties
  • 271 Bekeken

Ik heb een comfort internet (dus maximaal 2 gelijktijdige PPPoE sessies). Ik gebruik naast de BBOX2 voor draadloos internet ook nog een router achter de BBOX2 ( de BBOX2 in 'pppoe-pass-through). Soms gebeurd het dat bij het opstarten van de router, de PPPoE sessie van de BBOX2 uitvalt, tot grote ergernis van mijn dochter die op draadloos internet werkt. Is er een mogelijkheid dat de PPPoE- sessie van de BBOX2 steeds voorrang krijgt en niet uitvalt, of een soort 'on demand connection' gebruikt zodat de sessie automatisch hersteld wordt. Nu is de directe oplossing de voedingsstekker van de BBOX2 er even uit en dan terug laten opstarten, maar dit is niet zo aangenaam vermits ik ook Proximus TV heb.


Voor de rest ben ik een zeer tevreden klant van de proximus diensten


met vriendelijke groeten


Luc

4 reacties

Er zijn er nog die dezelfde problemen ondervinden, maar een oplossing hiervoor is er blijkbaar niet of toch nog geen gevonden!


wel kan je via interface van je bbox http://192.168.1.1 op connect/disconnect klikken om je pppoe sessie opnieuw op te starten van de bbox


Bedankt Elsa voor je reactie.


Kan je de sessie soms herstellen door een actie via de web-interface van de BBOX2 ?


mvg


Luc
Inderdaad als je suft naar http://192.168.1.1/" rel="nofollow en door op 'connect' te drukken om sessie te maken of 'disconnect' om ze te onderbreken
Welbedankt Elsa, Ik had het berichtje niet volledig gelezen.


mvg


Luc

Reageer