Beantwoord

Port Mapping - Submit Error - B-box 3

  • 31 March 2016
  • 9 reacties
  • 1732 Bekeken

Weet er iemand waarom ik een Submit Error prompt krijg na het toevoegen van alle gegevens?
Als ik Remote Host blanco laat wordt dit aangevuld met "Any".

Zie bijlage.
icon

Beste antwoord door Elsa 31 March 2016, 11:38

Bekijk origineel

9 reacties

mss toch eerst eens de bbox3 20 seconden zonder spanning zetten om hem eens te laten rebooten.

Verder ter info:Hoe opent u de poorten 23, 80 en 443 voor inkomend verkeer?
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html
mss toch eerst eens de bbox3 20 seconden zonder spanning zetten om hem eens te laten rebooten.

Verder ter info:Hoe opent u de poorten 23, 80 en 443 voor inkomend verkeer?
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html


Deze is reeds herstart.
In bijlage 2 printscreens mét foutmelding die ik ontving. Uit deze error is niet op te maken dat dit om een poort gaat die je niet kunt/mag openen.

Vanmorgen heb ik 2x gebeld met Proximus, en het openen van poorten is op eigen risico(begrijpelijk). Maar het zou dus wel mogelijk moeten zijn.
Dus blijkbaar kan je geen enkele poort openen als ik het goed begrijp, dan zou ik toch eens een factory reset proberen door verzonken knopje achteraan de bbox3 in te drukken en als je ziet dat er ledjes doven vooraan dan loslaten.
Dus blijkbaar kan je geen enkele poort openen als ik het goed begrijp, dan zou ik toch eens een factory reset proberen door verzonken knopje achteraan de bbox3 in te drukken en als je ziet dat er ledjes doven vooraan dan loslaten.

Zo lijkt het erop.
Voor een programma zouden volgende poorten moeten openstaan, om connectie te maken tot de servers:
TCP / UDP Ports 24100 through 24131
TCP / UDP Ports 24300 through 24331
TCP / UDP Ports 24500 through 24507

Als ik deze 24500 probeer, geeft dit dezelfde foutmelding.

Ik zal eens een Factory Reset proberen.
allee dan kan je geen ESOTU spelen ;-))
allee dan kan je geen ESOTU spelen ;-))

Gaat wel hoor, alleen hopelijk iets vlotter.
Een kenner ofwel gevonden uit Google results. :D

Factory Reset heeft gewerkt, de mappings worden opgeslagen zonder problemen.
Bedankt!
Blij te horen dat het werkt.
Blij te horen dat het werkt.

Als ik het nadien check met een Port Scanner blijken de poorten toch niet open te staan.
Een andere tool levert me het resultaat op dat dit gefilterd zou zijn, en zijn bestemming niet bereikt heeft.

Nu weet ik alleen niet of die filter aan Proximus hun kant is, of aan de server kant waar die moet aankomen. Bij wie ligt de fout...

Zie bijlage.
Je zou ook op je toestel een tweede pppoe sessie kunnen opstarten met dezelfde login/paswoord als je bbox3 gebruikt
of een andere router op je bbox3 aansluiten die een pppoe opstart, zoals velen doen juist om die problemen te omzeilen met de bbox3 om poorten te openen.

Reageer